Curata motorina premium filtrul de particule? DPF

Curata motorina premium filtrul de particule? DPF

Majoritatea soferilor nu cred ca exista o diferenta intre combustibilul standard si cel premium, mai ales deoarece nu exista nici un plus palpabil pe care sa il poata identifica atunci pe loc. Cu toate acestea, in cazul in care utilizam pentru o lunga perioada de timp doar combustibil premium, vom observa durata de viata a pieselor din angrenajul motorului va creste, gradul de uzura al acestora va scadea si performantele masinii vor fi superioare per total. Acestea fiind spuse, categoric combustibilul premium este mult mai bun si este indicat sa il folosim pe acesta, dar trebuie sa avem in considerare si pretul, care este mult mai mare.

Diferenta intre o motorina premium si una standard este ca prima contine o cantitate mult mai mare de aditivi si detergenti, ceea ce ajuta in mod direct la imbunatatirea performantei de ardere a motorului si prelungeste durata de viata a pieselor. Mai mult, un combustibil de calitate conduce la scaderea consumului de combustibil si reduce emisiile pe care masina le va elibera in mediu.

Acum ca am stabilit care sunt avantajele unui combustibil premium si cu ce ne ajuta acesta, trebuie sa ne intrebam daca acesta merita un pret atat de mare. In aceasta privinta, raspunsul nu mai este un da categoric ca si atunci cand ne intrebam daca este bine sa utilizam acest combustibil. Chiar daca combustibilul premium este mult mai bun decat cel standard, acesta nu este destul de bun pentru cat de scump este.

Aditivii si detergentii din combustibil nu sunt destul de performanti astfel incat sa reuseasca o curatare totala a motorului si sa il mentina pe acesta curat, indiferent de tipul de motor pe care il avem si contaminantii cu care ne confruntam. In multe situatii, nici macar combustibilul de inalta calitate nu reuseste sa indeparteze in mod activ toate depunerile de pe piesele unui motor. Astfel, este indicat sa ne intrebam daca nu este mai eficient sa utilizam un combustibil standard in care sa adaugam noi aditivii pe care dorim sa ii utilizam?

In ceea ce priveste motoarele diesel spre exemplu, putem constata ca un carburant premium reuseste sa elimine toate depunerile din zona sistemului de alimentare cu combustibil, dar nu reuseste sa combata formarea depozitelor de carbon si funingine din zona camerei de ardere, a supapelor de emisie EGR si DPF si in galeria de admisie. El ajuta la intarzierea acestor depuneri, dar nu este capabil sa le indeparteze si sa mentina aceste piese curate. Procentul tot mai crescut de bio-diesel utilizat in combustibil contribuie la o crestere semnificativa a contaminarii sistemului de combustibil, a degradarii biologice si la acumulare de carbon. Din pacate, combustibilii actuali nu fac suficient pentru a rezolva aceste probleme.

In apararea producatorilor de combustibili trebuie sa mentionam ca exista consideratii de reglementare, cum ar fi specificatiile invechite BS EN 590, care controleaza tipurile si cantitatile de aditivi si detergenti care pot fi introdusi intr-un combustibil, dar aceste reglementari sunt irelevante in incercarea de a stabili daca pretul platit pentru un combustibil premium este prea mare sau este corect.

Asadar, daca combustibilul premium nu merita costul suplimentare, cum ar trebui sa procedam?

Asa cum am mentionat si anterior, va sugeram sa utilizati combustibil premium doar in cazul in care considerati ca acesta va ajuta cu adevarat si observati imbunatatiri adecvate asupra angrenajului motorului dumneavoastra. Din punctul nostru de vedere, utilizarea unui combustibil standard la care adaugati un conditionator de combustibil de inalta calitate cu tehnologie catalizata de ardere va ajuta sa obtineti cel putin aceleasi rezultate, daca nu mai bune, ca si in cazul utilizarii motorinei premium. Mai mult, pretul per litru de motorina va fi cu mult mai mic decat in situatia combustibilului premium. Exista date statistice de cercetare care sustin aceasta ipoteza, asadar va recomandam sa urmati si dumneavoastra aceeasi metoda.

Aparatele de conditionare a combustibilului mai complete contin tehnologii eficiente pentru a curata si indeparta in mod proactiv depunerile de carbon si de funingine existente, pentru a lubrifia pompa de motorina, indepartand apa in exces, pentru a preveni degradarea sau contaminarea combustibilului in timp, imbunatatind performanta masinii, reducand emisiile si scazand consumul de motorina per total.

Este pur si simplu o situatie in care trebuie sa cantariti avantajele si dezavantajele fiecarei variante si sa calculati costurile pe care le presupun acestea, pentru a realiza care varianta este mai potrivita pentru dumneavoastra.

O alta problema foarte importanta de luat in considerare in aceasta situatie este constanta si coerenta celor ca vand combustibilul. Nu este neobisnuit sa intalnim variatii de calitate a combustibilului achizitionat de la aceeasi benzinarie in doua zile diferite. Exista acorduri de distributie intre comercianti si rafinariile de combustibil care solicita benzinariilor sa achizitioneze combustibilul de la cea mai apropiata rafinarie din zona, indiferent de marca sau de calitatea combustibilului.

Pachetele de aditivi sunt apoi adaugate de catre cei de la rafinarie, in incercarea de a oferi un combustibil la o calitate cat mai inalta, dar asta nu inseamna ca nu vor exista diferente intre doua transporturi.

Aceeasi variatie de parametrii se aplica si benzinei, chiar daca comerciantul sustine ca vinde mereu acelasi tip de combustibil. In cazul in care vom verifica periodic cifra octanica a benzinei pe care o achizitionam, intr-o saptamana aceasta va avea 95,6, in urmatoarea 96,8, iar dupa inca o saptamana 95,2 si tot asa. Dupa cum se poate intelege, acest lucru face testarea amplificatoarelor de octanism extrem de dificila, deoarece combustibilii de baza pot fi atat de inconsecventi.

Un ultim sfat ar fi sa incercam sa alimentam cat de des posibil de la o benzinarie de renume, unde daca este posibil sa cunoastem din diferite surse ca se comercializeaza un combustibil de calitate si nu se face rabat. De asemenea, este foarte important ca rulajul sa fie foarte mare in statia din care alimentam, astfel suntem siguri ca vom avea parte mereu de combustibil proaspat. Incercati sa evitati sa alimentati atunci cand stiti ca benzinaria nu are un rulaj mare sau ca stocul este redus si nici imediat dupa ce stocurile au fost umplute, deoarece acest lucru aduna depuneri acumulate pe fundul rezervoarelor.

In concluzie, consideram ca cel mai indicat este sa utilizam combustibil standard la care sa adaugam noi aditivi si detergenti suplimentari, recomandati de catre mecanicul nostru si sa instalam un aparat de conditionare a combustibilului care ne va proteja impotriva oricaror probleme inerente sau a consecventelor intalnite in combustibilii achizitionati.

Citeste si...
Ce este combustibilul E10? Consum mai mare, dar performante mai slabe?
Ce este combustibilul E10? Consum mai mare, dar performante mai slabe?

Un nou combustibil a inceput sa apara in benzinarii, in special in strainatate. Astazi vom vorbi despre carburantul denumit E10, u...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...