Modalitati de curatare a filtrului DPF: Curatarea filtrului de particule cu ajutorul aditivului STP adaugat in motorina

Modalitati de curatare a filtrului DPF: Curatarea filtrului de particule cu ajutorul aditivului STP adaugat in motorina

Modalitati de curatare a filtrului DPF:

Curatarea filtrului de particule cu ajutorul aditivului STP adaugat in motorina

Proprietarii de autoturisme care functioneaza pe baza de motorina inregistreaza destul de des probleme legate de infundarea filtrului de particule. Astfel, in conditiile in care autoturismele (cu norma de poluare Euro 4 sau peste) sunt dotate cu un astfel de filtru de particule, componenta necesita curatare la intervale regulate. Aceasta pentru ca DPF-ul se poate infunda, filtrul avand rolul de a capta emisiile nocive in scopul preintampinarii eliberarii acestora in atmosfera.

Filtrul DPF - generalitati

Potrivit specialistilor de la 4tuning.ro, „La venirea iernii, motoarele diesel sunt mai pretentioase. Le ia mult timp sa se incalzeasca, iar acest lucru duce la noxe mai multe si emisii de particule in cantitati mari. Nu e de mirare ca iarna este sezonul in care filtrele de particule cedeaza in numar mare.

Calatoriile pe distante scurte, pornirile dese, vitezele mici de exploatare a motorului, lipsa autostrazilor din Romania sunt aspecte care conduc la infundarea acestor filtre pe masinile diesel, mult mai repede decat este normal“.

Initialele „DPF“ provin de la „diesel particulate filter“, din limba engleza, reprezentand, dupa cum usor se poate deduce din denumire, un filtru de particule din dotarea masinilor alimentate cu motorina.

Rolul acestui filtru este acela de a capta elementele de mare finete ale noxelor, respectiv pulberile provenite din activitatea arderii carburantului; vorbim aici de PM 2.5 / PM 10.

Este important de retinut ca aceste filtre din dotarea autoturismelor indeplinesc rolul deosebit de important de protejare a sanatatii, aceste pulberi, din pacate, avand efect cangerigen.

Motorul masinii isi incheie procesul arderii carburantului la temperaturi foarte inalte (in jur de 300, 350 grade) prin eliminarea pulberilor mai sus amintite care, pentru a putea fi dezintegrate, necesita o valoare termica mai ridicata a arderii, respectiv 600 sau 700 grade.

Filtrul de particule diesel intra in actiune si preia aceste pulberi, pe parcursul rularii autoturismului, pana la un anumit moment cand trebuie sa se debaraseze de ele, regenerandu-se. Procesul in sine este controlat de catre computerul masinii, care este mereu constient de gradul de incarcare al filtrului, la fel ca sacul unui aspirator.

DPF-ul emite semnale de alarma atunci cand autovehiculul nu reuseste sa isi efectueze regenerarea sau computerul masinii initiaza procedeul de regenerare la intervale mult prea scurte. In aceste conditii, filtrul este deosebit de incarcat, existand riscul obstruarii complete, ceea ce nu va mai permite conducatorului auto sa porneasca autovehiculul.

In conditiile in care se respecta procedura legala de a nu apela la anularea acestuia din calculatorul masinii, se impune curatarea filtrului DPF al autovehiculului dumnevoastra.

In vederea efectuarii acestei operatiuni va recomandam sa intrati in posesia substantelor dedicate curatarii filtrelor DPF, fabricate de STP, folosirea aditivilor fiind recunoscuta drept cea mai ieftina varianta de curatare.

C:\Users\Marilena\Downloads\stp-373f0f11d6ee8ae223-0-0-0-0-0 (1).jpg

Sursa foto: 4tuning.ro

In cazul STP, mentionam ca aditivul destinat curatarii filtrului de particule beneficiaza de o compozitie „care ajuta la arderea depunerilor de funingine din filtru. Practic, acest aditiv face exact ceea ce face regenerarea automata, ajuta la arderea depunerilor care infunda canalele filtrului. Folosit periodic, acest aditiv pastreaza filtrul curat si nu se va mai aprinde becul in bord care anunta ca e infundat sau ca trebuie regenerat“.

STP Diesel Particulate Filter Cleaner este un produs realizat de o companie americana cu o vechime de 60 de ani in domeniul auto, fiind un aditiv special conceput pentru curatarea acestui filtru la masinile diesel. Trebuie retinut faptul ca filtrul DPF, ca si consumabila auto, rezista aproximativ 250000 – 350000 km.

Optiunea intretinerii filtrului cu ajutorul solutiilor dedicate nu va avea efecte de niciun fel in conditiile in care filtrul autovehiculului este complet infundat, fiind recomandata strict in vederea intretinerii filtrului in discutie. Utilizarea substantelor de curatare a filtrului trebuie efectuata, procedand imediat la observarea comportamentului autovehiculului, respectiv daca acesta initiaza regenerari pentru intervale de aproximativ 15 minute. In caz contrar, se va proceda la curatarea filtrului.

Costul tratamentului cu aditiv STP

Potrivit 4tuning.ro, „Daca o curatare fizica te costa peste 100 de Euro, o anulare ilegala de filtru cam 300 de Euro sau o inlocuire de filtru peste 500 de Euro, o curatare cu aditivul STP costa sub 20 de lei. O sticla de aditiv care trateaza un plin de carburant costa 19,14 lei, un cost infim care face o treaba atat de mare. Poti sa faci un asemenea tratament ca sa scapi de griji la fiecare 3000 de kilometri, pentru a te asigura ca pastrezi filtrul curat“.

Citeste si...
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...