Ministerul Transporturilor a anunțat că pe site-ul său a fost publicat un comunicat în care se anunță că dezbaterea publică pentru propunerea de implementare a Scenariului Alternativ Preferat va avea loc pe 2 martie. Unul dintre subiectele dezbaterii va fi și aplicarea unei noi taxe de drum (rovinieta).
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a anunțat că în România se va introduce o nouă rovinietă și va fi introdusă clasificarea EURO pentru toate vehiculele. Scenariul Alternativ Preferat are patru componente principale, una dintre ele fiind noua rovinietă, împreună cu implementarea unui sistem de taxare rutieră bazat pe distanță pentru vehiculele grele de marfă cu o greutate mai mare de 3,5 tone, tehnologia specifică și acoperirea geografică a rețelei rutiere.
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunță introducerea unei noi roviniete în România. Această măsură este implementată pentru a se conforma prevederilor Directivei privind Eurovinieta 1999/62/CE, modificată prin Directiva UE 2022/362, care trebuie transpusă în legislația națională.
„Noua rovinietă se va aplica autoturismelor, autobuzelor, vehiculelor comerciale și vehiculelor grele de marfă ≤ 3,5 t.
Cu toate acestea, se pot percepe taxe rutiere (taxă de infrastructură în funcție de distanță) pentru utilizarea podurilor, a tunelurilor și a trecătorilor montane și asupra vehiculelor care fac obiectul Noii Roviniete, în baza dispozițiilor articolului 7 alineatul (4) din Directiva 1999/62/CE, cu modificările ulterioare“, se precizează în document.
Toate automobilele vor fi încadrate într-o clasă EURO.
Conform documentului, toate vehiculele din România sunt clasificate în funcție de tipul vehiculului: de marfă, în funcție de masa totală maximă autorizată, în funcție de numărul de axe sau pasageri, numărul de locuri, etc.
Vehiculele sunt clasificate în diferite categorii: Categoria A pentru autoturisme, iar categoriile B - H pentru vehicule mai mari și specializate, inclusiv autobuze, vehicule comerciale și vehicule grele.
Noua rovinietă prevede taxarea tuturor vehiculelor în funcție de clasa EURO în care sunt încadrate, pe baza nivelului de emisii, așa cum este menționat în cartea de identitate a vehiculului.
Clasa EURO este o încadrare atribuită de producătorul vehiculului, în funcție de certificatul de conformitate specific omologării de tip pentru un anumit tip de vehicul, conform Regulamentului (UE) 2018/858. Acest regulament stabilește un cadru general pentru omologarea și supravegherea pieței autovehiculelor și a remorcilor acestora, precum și a sistemelor, componentelor și unităților tehnice separate destinate vehiculelor respective.
Tariful rovinietei va fi determinat de nivelul de poluare al vehiculului, conform principiului “Poluatorul Plătește”. Astfel, vehiculele cu emisii mai scăzute vor plăti cele mai mici taxe, în timp ce tariful va crește odată cu nivelul de emisii.
Vehiculele din Clasa EURO VI vor fi taxate cel mai puțin, în timp ce vehiculele din Clasa EURO V vor fi taxate mai mult decât cele din Clasa EURO VI. Vehiculele din Clasa EURO IV vor fi taxate mai mult decât cele din Clasa EURO V, iar vehiculele din Clasele de emisii EURO III, EURO II și EURO I vor fi taxate în mod progresiv mai mult.
Îmbunătățirea și modernizarea componentelor și echipamentelor tehnice de tip hardware și software vor contribui la simplificarea și îmbunătățirea modului de achitare a noii roviniete, la îmbunătățirea serviciului pentru clienți și la consolidarea sistemelor back-office destinate sprijinirii CNAIR în furnizarea de servicii mai bune și mai eficiente pentru utilizatorii de Rovinietă.
Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!