BMW X5 E70 (2006 – 2013) pareri si probleme comune

BMW X5 E70 (2006 – 2013) pareri si probleme comune

X5 a debutat in 1999 ca model E53. A fost primul SUV al BMW si a prezentat, de asemenea, tractiune integrala si a fost disponibil fie cu transmisie manuala, fie automata. In 2006, a fost lansata a doua generatie X5, cunoscuta intern sub numele de E70. In 2009, varianta de performanta X5 M a fost lansata ca model pentru 2010.

BMW a marcat modelul X5 mai degraba ca un vehicul sportiv (SAV) decat ca un SUV, pentru a sublinia capacitatea sa de a se strecura printre masini in ciuda dimensiunilor sale. Printre producatorii de automobile germani de lux, in timp ce Mercedes-Benz Clasa M a invins X5 pe piata cu mai mult de un an, X5 a fost primul care a folosit un sasiu monocorp.

Modelele X5 sunt fabricate in Greer, Carolina de Sud, la uzina BMW Spartanburg si modificate pentru versiunile blindate, de securitate, in Mexic, la uzina BMW de Mexico Toluca. Din iulie 2009, unele operatiuni de asamblare sunt efectuate si in Kaliningrad, Rusia, de catre Avtotor.

Incepand cu X5, seria BMW „SAV“ s-a extins de atunci cu derivate ale altor modele din seria BMW, mai intai in 2003 cu crossover-ul compact BMW X3 de lux, iar apoi in 2008 cu crossover-ul de lux BMW X6 de dimensiuni medii care imparte platforma sa cu X5.

BMW E70 este a doua generatie crossover X5. Acesta a inlocuit BMW X5 (E53) in iulie 2006 pentru anul 2007. A doua generatie X5 ofera multe noi progrese tehnologice, inclusiv sistemul iDrive al BMW ca echipament standard si, pentru prima data intr-un BMW, un scaun optional pe al treilea rand, crescand capacitatea pasagerilor la sapte.

In 2009, varianta de motor diesel xDrive35d a modelului X5 a fost disponibila spre vanzare in Canada si Statele Unite, impreuna cu BMW 335d sedan.

Varianta de inalta performanta BMW X5 M a fost prezentata la Salonul Auto de la New York in aprilie 2009 si a inceput sa apara in reprezentantele BMW in septembrie 2009 ca model pentru 2010. Impartasind acelasi sistem de propulsie ca BMW X6 M, X5 M are primul M Power V-8 Turbo, cu 555 CP (414 kW) si un cuplu de 680 Nm si vine cu M Dynamic Performance Control pentru o manevrabilitate impresionanta.

Pentru anul 2011, BMW X5 (E70) a fost al treilea cel mai bine vandut model BMW dupa BMW Seria 3 (E90) si respectiv BMW Seria 5 (F10).

Sa lasam la o parte prezentarea generala a acestei frumoase masini si sa descoperim cat mai multe despre ce poate aceasta masina. Noi, cei de la Dailydriven, am cumulat mai multe raspunsuri direct de la posesori pe care acestia le-au dat in review-uri la noi pe site.

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi BMW X5 40d (306 Hp) xDrive Automatic?”:

Adi Pascale a raspuns: “Am ales BMW X5 pentru ca este o masina de familie care ofera siguranta, confort, spatiu generos in portbagaj si toate astea pe un sasiu cu pedigree sportiv.”

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi BMW X5 3.0d (235 Hp) DPF?”:

Gorgan Florin a raspuns: “Avand posibitatea de a testa si concurenta sa, am decis ca este masina potrivita pentru un baiat tanar care cauta un SUV cu mici tendinte sportive.”

Probleme comune BMW X5 E70 (2006 – 2013)

Am cautat in mai multe review-uri de la posesori, atat in Romania cat si in afara, pentru a face o lista cu cele mai intalnite defectiuni. Asadar, cele mai des intalnite probleme apar la:

  • cutia de viteze;
  • DPF;
  • injectoare;
  • galeria de admisie.

Motorizari disponibile

In cele ce urmeaza o sa va prezentam cateva motorizari disponibile pentru X5 E70:

  • xDrive30i, N52B30 - acest motor are o putere de 268 CP si un cuplu de 315 Nm;
  • xDrive35i, N55B30 - acest motor are o putere de 302 CP si un cuplu de 400 Nm;
  • xDrive50i, N63B44 - acest motor are o putere de 400 CP si un cuplu de 610 Nm;
  • M, S63B44 - acest motor are o putere de 547 CP si un cuplu de 680 Nm;
  • xDrive30d, M57TU2D30 - acest motor are o putere de 282 CP si un cuplu de 580 Nm;
  • xDrive40d, N57 - acest motor are o putere de 302 CP si un cuplu de 600 Nm;
  • M50d, N57 - acest motor are o putere de 376 CP si un cuplu de 740 Nm.

Cum se conduce si ce consum are BMW X5 E70?

Interior linistitor si practic. Prezenta uriasa pe drum. O gama buna de motoare, inclusiv xDrive 30d. Disponibil cu sapte locuri. Foarte rafinat. Nu intotdeauna usor de parcat din cauza dimensiunii mari. Perechea de scaune din spate este strict pentru copii. Am cautat in raspunsurile posesorilor de X5 despre experienta acestora de condus. La intrebarea “Cum se conduce un BMW X5 E70 in oras si in afara lui?”:

Mangalagiu Mihai a raspuns: “In oras se conduce foarte ok, dar nu folositi auto hold ca se strica si reparatia ii scumpa rau. La drum lung se conduce foarte bine, nu am avut probleme.”

Adi Pascale a raspuns: “Are functia Auto-Hold, ceea ce usureaza opririle dese la semafoare si un camp vizual excelent. In afara orasului este cea mai comoda masina pe care am condus-o. Are o tinuta de drum exceptionala. Nu simti deloc cum trec orele, sutele de kilometri.”

Cesa Gabriel a raspuns: “In oras foarte usor. Oglinzile mari, camerele 360 si senzorii o fac sa para o masina foarte mica si usor de manevrat oriunde. La drum lung devine o adevarata placere de condus.”

Pana acum am auzit doar lucruri bune despre aceasta masina. Oare este perfectiunea intruchipata? Haideti sa descoperim impreuna ce consum are o astfel de masina. La intrebarea “Cat consuma BMW X5 E70?”:

Adi Pascale a raspuns: “10.2 litri/100 km consum mixt, media calculata pe 60.000 km. In oras poate consuma 12-14 litri/100 km, in functie de trafic, iar in extraurban intre 6 si 8 litri/100 km.”

Mangalagiu Mihai a raspuns: “Daca ai 44 la talpa, ai un consum de 14 litri.”

Cristian Doru a raspuns: “Urban intre 12-16 si extraurban intre 8-10.”

Gorgan Florin a raspuns: “Consum exterior 8.5-9 mers tare, interior 11-12%.”

Fiabilitate

Au fost anumite plangeri intre anii 2007 si 2010 legate de o defectiune la pompa de inalte. In anumite cazuri, soferul poate experimenta performante reduse ale insotite de un zgomot ciudat si de aprinderea martorului „Motor Malfunction“.

Pe baza istoricului de service individual al vehiculului, actiunea va presupune inlocuirea pompei de inalta presiune si/sau o actualizare software. Aproximativ 130.000 de vehicule sunt potential afectate, aproximativ 40.000 fiind de asteptat sa necesite o noua pompa de inalta presiune. Modelele BMW afectate includ modelele MY 2007–2010 335i, MY 2008–2010 135i, 535i si X6 xDrive35i Sports Activity Coupes, MY 2009 - 2010 Z4 Roadster sDrive35i.

Insa, cel mai bine pentru a afla despre fiabilitatea este sa aflam despre acest lucru direct de la posesorii acestui model. La intrebarea “Cat de fiabil este BMW X5 40d (306 Hp) xDrive Automatic ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Mangalagiu Mihai a raspuns: “Tot timpul se defecteaza ceva, ba te lasa bateria, ba te lasa auto h, ba te lasa dragul de motor.”

Adi Pascale a raspuns: “De-a lungul timpului, am inlocuit: - Perne de aer spate (cauciucul din care era confectionata perna de aer imbatranise si aparusera pori prin care iesea aerul); - Cauciucuri - Radiator cutie viteze (am reusit sa-l sparg intr-o iarna cand o bucata de gheata a fost angrenata pe roata si a fost aruncata in radiatorul aflat in spatele proiectorului dreapta de ceata); - Schimbat ulei cutie de viteze; - Schimbat distributia + galeria de admisie.”

Cesa Gabriel a raspuns: “O perna de aer dreapta spate, Bucse fata, Reconditionare caseta directie (1000 lei) service autorizat.”

La intrebarea “Cat de fiabil este BMW X5 3.0d (235 Hp) DPF ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Marinescu Viorel a raspuns: “Pai nu a fost atat de ingrijita masina si am tot schimbat la ea consumabilele (bucse, bara torsiune, planetara) am avut si ceva probleme la filtru de particule, mai o problema si la injectoare. Tapiteria piele crem greu de intretinut, daca nu a fost de prima data si cam atat.”

La intrebarea “Cat de fiabil este BMW X5 30d (235 Hp) xDrive Automatic DPF ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Cristian Doru a raspuns: “Daca se fac schimburile si verificarile la timp este o masina fiabila. Nu am avut probleme, doar la interior manerele de la usa dreapta fata si stanga si dreapta spate se “topesc” si unele ornamente din plastic, se exfoliaza voposeaua de pe ele.”

Cat costa BMW X5 E70 (2006 – 2013) la mana a doua?

Am intrat pe site-ul celor de la Autovit pentru a ne face o idee despre cat costa un X5 la mana a doua. De exemplu un BMW X5 XDrive48i, din anul 2009, cu 166.000 de km la bord, are un pret de 18.900 euro. In timp ce un BMW X5, Xdrive30d, din anul 2012, cu 219.000 km la bord, are un pret de 14.000 euro.

Sfaturi de achizitie

Am rugat posesorii de X5 sa ne dea un sfat in caz ca vrem sa cumparam un astfel de model si i-am rugat sa ne spuna la ce trebuie sa fim atenti atunci cand cumparam un BMW X5 E70:

Gorgan Florin a raspuns: “Daca se gandesc la Range Rover sau Audi Q7, sa isi ia X5 :). Sa fie atenti la partea electrica si la codul motor, sa nu fie N47, cica ar fi cu probleme.”

Cesa Gabriel a raspuns: “Sa ia in calcul niste costuri mai ridicate si sa nu mearga la consum ca o infunda imediat. Iar de reparat, sa o duca la service-uri autorizate si specializate pe marca. Sa fie atenti la numarul de km. Sunt modele predispuse la dat km inapoi. Neaparat carte service electronica. Aia fizica e usor de falsificat.”

Sursa foto: autodata24.com