Care este, de fapt, meseria unui samsar?

Care este, de fapt, meseria unui samsar?

Cu totii am auzit sau chiar am avut de-a face cu un samsar. Ei pot fi simplu definiti ca persoane fizice care se ocupa cu vanzarea de masini. Dar, din pacate, lucrurile nu stau chiar atat de simplu in realitate. Si noi, fiecare in parte, am vandut sau o sa vindem, cel putin o data, masina personala, sau a unei cunostiinte, ca si persoana fizica. Dar cu siguranta, daca facem asta de cateva ori in viata nu putem fi numiti samsari.

Ce diferentiaza un samsar de o alta persoana fizica?

In primul rand acestia vand un numar mare de masini. Sumele incasate de samsari sunt atat de mari incat ele au ajuns sa reprezinte peste 55% din piata auto din Romania. Exact, 55%. De 4 ori mai multe masini decat totalul dealerilor auto autorizati din Romania.

Ca sa intelegeti de ce acest lucru este extrem de gresit, o sa facem o comparatie cu o tara mult mai puternica, din punct de vedere industrie auto ca a noastra. In Germania 79% din masini sunt vandute de dealeri si doar 21% de persoane fizice.

Comertul cu autovehicule facut pe persoana fizica este interzis in Germania, fiind permis doar in cazul cand doresti sa iti vinzi masina personala. Totusi, multi nemti aleg sa-si vanda masina dealerilor care mai departe se ocupa de a gasi un nou proprietar.

Acum putem sa fim rai si sa spunem ca in Romania dealerii nu au puterea necesara si samsarii au gasit o nisa de piata pe care o pot exploata. Sa presupunem ca este corect si asa ar trebui sa functioneze piata de autovehicule SH in Romania.

 

Tinand cont de presupunerea de mai sus, care credeti ca sunt partile negative in acest scenariu?

 

In primul rand, samsarii nu isi platesc taxele la stat. Ei nu vand masini cu TVA, nu infiinteaza firme care isi platesc la randul lor darile catre stat, nu angajeaza personal, nu platesc chirii, etc.

Masinile vandute de samsari nu vin cu garantii si de cele mai multe ori nu vin nici macar cu kilometri reali.

Ce inseamna asta? 55% din vanzarile de automobile SH din Romania nu pot fi impozitate corect si din pacate, 55% din Romanii care cumpara masini SH sunt tepuiti prin diferite metode prin care samsarii se asigura ca profitul lor este maxim.

 

Nu ne credeti? Haideti sa va aratam cat castiga un samsar.

Am gasit urmatorul Volkswagen Touareg, lovit in mai 2016. In pozele de mai jos se poate vedea cum masina a fost serios avariata, cumparata in acest stadiu, refacuta complet si revanduta, in 2020 la un pret identic cu pretul pietei pentru un Volkswagen Touareg in stare impecabila.

 

Masina dauna totala in mai 2016.

Masina refacuta complet - mai 2020 scoasa din nou la vanzare

Mai jos puteti sa vedeti cum masina a fost cumparata dupa dauna cu doar 7200 de dolari si ulterior vanduta, 4 ani mai tarziu, cu 17650 de dolari.

Este evident ca masina a fost refacuta cu anumite costuri si categoric profitul vanzatorului nu a fost de 10000 de dolari. Insa, problema este ca astfel de daune sunt ascunse. Masini declarate ca dauna totala in alte tari ajung sa fie reparate si vandute le acelasi pret ca o masina care nu a avut niciun accident. Masinile ajung sa fie declarate dauna totala atunci cand reparatiile depasesc 80% din pretul masinii sau atunci cand structura de rezistenta este afectata. In ambele variante, nu ai vrea sub nicio forma sa ajung in posesia unei astfel de masini, mai ales ca ajungi sa platesti valoarea ei ca si cum ar fi fost intr-o stare tehnica perfecta.

 

 

 

Astfel, samsarii ajuns sa fie un pericol serios pentru societate. Pun in pericol sanatatea noastra ca soferi in eventualitatea unui accident cu o astfel de masina si in acelasi timp ajung sa ofere servicii care ar trebui impozitate si reglementate. Din pacate, acest lucru nu poate fi oprit decat de noi, de fiecare cetatean in parte. Noi avem obligatia sa verificam masinile la sange si sa cumparam masini doar din surse sigure.

 

Cum putem afla daca o masina a fost atat de grav lovita inainte de a ajunge sa o cumparam?

Din fericire, cu o suma modica, iti poti verifica foarte usor viitoarea masina, introducand codul de sasiu pe carvetical. Ne-am gandit la voi si am decis sa va oferim o reducere de 15% pentru fiecare verificare pe care doriti sa o faceti. Apasati pe bannerul de mai jos sau pe oricare din pozele din articol si veti fi redirectionat catre carvertical unde veti putea benficia de reducerea noastra.

 

In primul rand, samsarii nu isi platesc taxele la stat. Ei nu vand masini cu TVA, nu infiinteaza firme care isi platesc la randul lor darile catre stat.
Articole similare
Cod eroare OBD2 P0221

Cod eroare OBD2 P0221

P 0221 – Problema de Performanta / Camp Regulator / Senzor de Pozitie / Comutator Circuit B Pedala acceleratie

Despre motorul M40B16 de la BMW

Despre motorul M40B16 de la BMW

In proiectarea acestui mic motor s-a folosit motorul M40B18, care are o capacitate de 1.8 litri si o cursa mai lunga a pistoanelor.

Cod eroare OBD2 P0130

Cod eroare OBD2 P0130

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de oxigen ( cilindrul 1 – senzorul 1 ).

Ce este rodajul motorului si cum trebuie facut?

Ce este rodajul motorului si cum trebuie facut?

Cu totii stim ce presupune rodajul, dar oare ce inseamna el din punct de vedere tehnic? Ce se intampla mai exact cand faci rodajul masinii?