Cu totii am auzit sau chiar am avut de-a face cu un samsar. Ei pot fi simplu definiti ca persoane fizice care se ocupa cu vanzarea de masini. Dar, din pacate, lucrurile nu stau chiar atat de simplu in realitate. Si noi, fiecare in parte, am vandut sau o sa vindem, cel putin o data, masina personala, sau a unei cunostiinte, ca si persoana fizica. Dar cu siguranta, daca facem asta de cateva ori in viata nu putem fi numiti samsari.
Ce diferentiaza un samsar de o alta persoana fizica?
In primul rand acestia vand un numar mare de masini. Sumele incasate de samsari sunt atat de mari incat ele au ajuns sa reprezinte peste 55% din piata auto din Romania. Exact, 55%. De 4 ori mai multe masini decat totalul dealerilor auto autorizati din Romania.
Ca sa intelegeti de ce acest lucru este extrem de gresit, o sa facem o comparatie cu o tara mult mai puternica, din punct de vedere industrie auto ca a noastra. In Germania 79% din masini sunt vandute de dealeri si doar 21% de persoane fizice.
Comertul cu autovehicule facut pe persoana fizica este interzis in Germania, fiind permis doar in cazul cand doresti sa iti vinzi masina personala. Totusi, multi nemti aleg sa-si vanda masina dealerilor care mai departe se ocupa de a gasi un nou proprietar.
Acum putem sa fim rai si sa spunem ca in Romania dealerii nu au puterea necesara si samsarii au gasit o nisa de piata pe care o pot exploata. Sa presupunem ca este corect si asa ar trebui sa functioneze piata de autovehicule SH in Romania.
Tinand cont de presupunerea de mai sus, care credeti ca sunt partile negative in acest scenariu?
In primul rand, samsarii nu isi platesc taxele la stat. Ei nu vand masini cu TVA, nu infiinteaza firme care isi platesc la randul lor darile catre stat, nu angajeaza personal, nu platesc chirii, etc.
Masinile vandute de samsari nu vin cu garantii si de cele mai multe ori nu vin nici macar cu kilometri reali.
Ce inseamna asta? 55% din vanzarile de automobile SH din Romania nu pot fi impozitate corect si din pacate, 55% din Romanii care cumpara masini SH sunt tepuiti prin diferite metode prin care samsarii se asigura ca profitul lor este maxim.
Nu ne credeti? Haideti sa va aratam cat castiga un samsar.
Am gasit urmatorul Volkswagen Touareg, lovit in mai 2016. In pozele de mai jos se poate vedea cum masina a fost serios avariata, cumparata in acest stadiu, refacuta complet si revanduta, in 2020 la un pret identic cu pretul pietei pentru un Volkswagen Touareg in stare impecabila.
Masina dauna totala in mai 2016.
Masina refacuta complet - mai 2020 scoasa din nou la vanzare
Mai jos puteti sa vedeti cum masina a fost cumparata dupa dauna cu doar 7200 de dolari si ulterior vanduta, 4 ani mai tarziu, cu 17650 de dolari.
Este evident ca masina a fost refacuta cu anumite costuri si categoric profitul vanzatorului nu a fost de 10000 de dolari. Insa, problema este ca astfel de daune sunt ascunse. Masini declarate ca dauna totala in alte tari ajung sa fie reparate si vandute le acelasi pret ca o masina care nu a avut niciun accident. Masinile ajung sa fie declarate dauna totala atunci cand reparatiile depasesc 80% din pretul masinii sau atunci cand structura de rezistenta este afectata. In ambele variante, nu ai vrea sub nicio forma sa ajung in posesia unei astfel de masini, mai ales ca ajungi sa platesti valoarea ei ca si cum ar fi fost intr-o stare tehnica perfecta.
Astfel, samsarii ajuns sa fie un pericol serios pentru societate. Pun in pericol sanatatea noastra ca soferi in eventualitatea unui accident cu o astfel de masina si in acelasi timp ajung sa ofere servicii care ar trebui impozitate si reglementate. Din pacate, acest lucru nu poate fi oprit decat de noi, de fiecare cetatean in parte. Noi avem obligatia sa verificam masinile la sange si sa cumparam masini doar din surse sigure.
Cum putem afla daca o masina a fost atat de grav lovita inainte de a ajunge sa o cumparam?
Din fericire, cu o suma modica, iti poti verifica foarte usor viitoarea masina, introducand codul de sasiu pe carvetical. Ne-am gandit la voi si am decis sa va oferim o reducere de 15% pentru fiecare verificare pe care doriti sa o faceti. Apasati pe bannerul de mai jos sau pe oricare din pozele din articol si veti fi redirectionat catre carvertical unde veti putea benficia de reducerea noastra.
Asigurarea masinii este extrem de importanta, a ales in ziua de azi, cand traficul este din ce in ce mai aglomerat, iar pericolele sunt la fiecare pas.
Care sunt simptomele unui cap de bara care sta sa cedeze? Cum iti dai seama ca s-a defectat capul de bara? Care sunt pericolele unui cap de bara defect?
Detonatia este procesul care survine atunci cand amestecul nu este aprins de scanteia bujiei, cand temperatura amestecului atinge limita de autoaprindere.
Unii considera ca masina lor este mai rapida pentru ca are mai multi cai putere, altii striga din varful dealului: cuplul este cel mai important.
Fiecare tip de inmatriculare auto contine acte in plus sau in minus deoarece, in decursul ultimilor ani, acest proces a suferit numeroase modificari.
Desigur, s-ar putea sa existe situatii in care rapelul de franare se va defecta. Simptomele s-ar putea sa nu para destul de grave la inceput.
Cand cilindrul de frana va incepe sa se uzeze, cu siguranta vor aparea simptome. In continuare va vom prezenta 5 simptome ale unui cilindru de frana defect.
Ce rol are, care sunt simptomele unui ventilator defect, cand trebuie inlocuit si cat costa inlocuirea lui?
In continuare va vom prezenta 5 simptome pe care le puteti observa si care indica faptul ca electromotorul dumneavoastra este defect.
Cum sa recunosti un radiator defect? Ce se poate intampla daca merg cu un radiator care nu mai raceste motorul si ce se intampla daca am termostatul defect?
Un test de compresie va dezvalui starea pieselor motorului masinii, astfel vom sti ce piese trebuie schimbate si care inca sunt in stare buna.
Senzorul coloana de directie are rolul de a evalua stabilitatea si tractiunea autoturismului.
Autonomia unui vehicul este distanta calculata pe care acesta o poate parcurge folosind cantitatea de combustibil ramasa in rezervor.
Afla ce este sistemul automat de franare, cum functioneaza si cat de util este. Cruise controlul adaptiv foloseste acest sistem. Citeste mai mult.
Cum sa-ti dai seama ca filtrul de ulei pe care vrei sa il cumperi este de calitate?
P0006 se refera la circuitul de control al valvei "A" de inchidere fortata a alimentarii cu combustibil/ scazut.
Catalizatorul este foarte important datorita faptului ca acesta se ocupa de gaze in asa fel incat ele sa nu mai fie atat de poluante.
P0005 se refera la circuitul de control al valvei "A" de inchidere fortata a alimentarii cu combustibil /Deschis
Consumul ridicat al combustibilului are mai multe cauze si din pacate se simte asupra buzunarului nostru deoarece trebuie sa alimentam mai des decat de obicei.
Senzorul de ploaie este o dotare care merita toti banii, el automatizeaza procesul de stergere al parbrizului lasand soferul sa se concentreze la condus.
O garnitura defecta poate duce la probleme mult mai mari pe viitor, incepand de la un consum ridicat de ulei pana la consumul excesiv de lichid de racire.
In articolul de astazi vom vorbi despre piesele care sunt cele mai predispuse sa se deterioreze in urma unui accident.
Daca aveti o baterie mai nou si in continuare aveti probleme electrice, atunci este posibil ca alternatorul sa fie de vina.
Astazi vom vorbi despre mecatronic. Vom afla ce este el, ce rol are si cum se poate defecta el.
Probabil ati vazut in bordul masinii un martor luminos aprins. Acest lucru va informeaza ca exista o problema. Daca mergeti la un mecanic, acesta va folosi un scaner OBD2.
Cartea service este importanta si atunci cand vrei sa vinzi masina, deoarece o istorie completa si oficiala a reparatiilor va influenta valoarea masinii.
Unul dintre ingrediente este uleiul de baza sau "base oil" care se gaseste in grasimi lubrifiante, uleiuri de motor si lichide de prelucrare a metalelor.
Exista mai multe motive din cauza carora martorul de presiune a uleiului se aprinde in bordul masinii.
Transmisia poate fi de 2 feluri, cu cardan sau cu planetare. In acest material vom vorbi despre primul tip de transmisie, cea pe cardan (cardanica).
Cand autovehiculul se supraincalzeste, termostatul nu se va deschide (daca problema supraincalzirii este cauzata de termostat).
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login