Va urcati in masina, apasati frana, porniti motorul, incercati sa puneti masina in "Drive" si observati ca levierul cutie de viteze este blocat in "Park". Nu este tocmai un moment placut, dar ce este de facut? Ce problema are cutia de viteze automata?
Multi dintre noi stim ca nu este bine sa lasi o masina in panta doar cu frana de mana trasa asa ca lasam masina in viteza, lasam masina in treapta 1 si suntem siguri ca ea nu se va mai misca de acolo. Facand asta blocam rotile motoare (cele care transmit puterea la sol).
Asta facem la cutie manuala, pentru cutie automata masina se lasa in "Park". Cutia automata foloseste un opritor ca o roata dintata, odata ce acesti dinti s-au fixat blocheaza transmisia puterii catre roti si masina nu se va mai misca.
Unele cutii automate pot fi scoase din "Park" doar apasand frana, daca nu apesi pe pedala schimbatorul pare ca fiind blocat si oricat de tare ai trage de el nu se va deplasa.
Citeste si despre: ce sa faci atunci cand frana de mana ramane blocata
Daca esti in panta si nu ai tras frana de mana inainte sa lasi masina in "park", acel opritor poate fi fortat si va fi un pic mai greu sa pui masina in "drive". In cazul asta trage frana de mana sau tine piciorul pe frana cand incerci sa scoti masina din "park"
O alta componenta care nu functioneaza cum trebuie ar putea fi sistemul de interblocare, care imobilizeaza masina in parcare chiar daca frana nu este apasata.
Cum am spus si mai sus, in primul rand, de fiecare data cand parcati masina automata trageti si frana de mana cand vreti sa imobilizati masina. Nu lasati toata greutatea masinii sa atarne pe un opritor din cutia de viteze.
O sa va dati seama ca fortati transmisia automata atunci cand o sa scoateti masina din "park" si o sa auziti un pocnet puternic venit de la transmisie. Nu uitati, cand faceti asta tineti piciorul pe frana.
In cazul in care nu reusiti sa miscati masina, chemati o platforma pentru ca nu poate fi nici tractata. Gasiti un service care se ocupa cu asa ceva si rezolvati problema.
Citeste si despre: sistemul automat de franare, ce este si ce face
Sursa foto: carmagazine.co.uk, volkswagen.co.uk
Te poti orienta asupra masurilor pe care este bine sa le iei pentru a conduce masina in siguranta, in afara traficului si de a evalua avariile survenite.
De ce curge ulei pe la garnituri sau simeringuri? Ce se intampla daca mergi cu un nivel scazut de ulei?
Ar fi bine sa cunoastem ce putem face pentru a le creste durata de viata si pentru a le pastra in conditii cat mai bune pentru o perioada mai lunga de timp.
Desi o situatie rar intalnita se intampla, afla ce trebuie sa faci cand ramai fara frane la masina.
Putine lucruri sunt mai infricosatoare decat sa ti se opreasca masina in mers, mai ales cand esti in mijlocul traficului aglomerat.
Fiecare defectiune tehnica aparuta este diferita si poate reprezenta un pericol mare sau mai mic in functie de locatia in care va aflati, de momentul zilei.
Este esential sa ai tot timpul dupa tine cateva articole care te pot ajuta in situatii de urgenta, unele din ele chiar fiind obligatorii prin lege.
Unghiul de fuga incorect poate provoca o multime de probleme legate de condus si de uzura prematura a anvelopelor si a sistemului de suspensie si directie.
Afla ce face auto hold-ul si la ce masini il gasesti. Care este principiul de functionare din spatele acestui sistem?
Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara.
Uneori, fara nici un motiv, masina dumneavoastra nu vrea sa mai porneasca, exact cand ai nevoie de ea mai mult. De ce nu mai porneste?
Ni se intampla tuturor. Vezi acel cui mic iesind in afara sau auzi sunetul psss scos de aerul care iese din cauciucul intepat.
Cu cat esti mai informat in privinta problemelor care pot interveni la sistemul de franare cu atat vei reusi sa identifici mai rapid o eventuala problema.
Este important sa stii sa faci diferenta intre problemele pe care le poti rezolva acasa si problemele care necesita interventia unui mecanic profesionist.
In acest articol vom vorbi despre ce trebuie sa faci daca ramani fara combustibil in mijlocul drumului sau asa cum mai este numita popular “pana prostului”.
Cel mai bun lucru pe care il puteti face pentru a evita toate acestea este sa va asigurati ca lichidul de servo este schimbat in mod regulat.
Cei mai multi conducatori auto sunt de parere ca, sa rulezi cu masina pana cand ai ajuns sa consumi intreg combustibilul din rezervor este ceva normal.
Conteaza cate benzina am in rezervor? Care este nivelul optim de combustibil in rezervor?
Ce poate fi mai nasol decat sa mergi dimineata linistit la masina si sa observi o balta mare de ulei fix sub masina?
In acest articol iti vom spune cele mai importante sfaturi de luat in considerare ca sa faci totul ca la carte si sa iesi in avantaj la finalul afacerii.
Simti vibratii in volan, in scaun si chiar in pedala de frana. Ce trebuie sa faci? Cateva probleme care pot face masina sa vibreze.
Sfatul nostru este sa fiti deosebit de atent si sa luati in considerare argumentele pro si contra pentru a nu regreta mai tarziu.
Cu totii stim ce presupune rodajul, dar oare ce inseamna el din punct de vedere tehnic? Ce se intampla mai exact cand faci rodajul masinii?
Fa un obicei din a spala masina macar o data pe luna si iarna dupa fiecare drum lung pentru a elimina sarea.
Conduci linistit si deodata observi ca becul ce tine de sistemul de ulei, din bordul masinii, se aprinde.
Cum sa pornesti o masina daca nu mai ai baterie? Cum sa legi cablurile corect la baterie. Sfaturi de intretinere auto pentru vremea rece.
O masina niciodata nu se opreste in mers din senin, ci va transmite diferite semnale de avertizare inainte.
Este cat se poate de firesc ca atunci cand va cumparati o masina, intentionati sa o pastrati frumoasa pentru foarte mult timp.
Odata ce ai luat permisul si te numesti sofer, trebuie sa stii cateva lucruri de baza despre masina pe care o vei conduce.
Ce este electromotorul masinii si cum functioneaza. Care sunt simptomele cand se defecteaza electromotorul?
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login