Care este diferenta intre discurile de frana striate si cele perforate?

Care este diferenta intre discurile de frana striate si cele perforate?

Discurile de frana sunt o componenta vitala a sistemului de franare. Cu cat masina este mai puternica cu atat discul de frana trebuie sa fie mai mare si mai performant.

Nu toate discurile de frana sunt la fel. Vom vorbi in continuare despre doua tipuri de discuri sport, cele cu striatii si cele perforate.

Diferentele dintre ele sunt vizibile, unele au santuri pe suprafata discului de frana si altele sunt perforate. Atat santurile cat si gaurile sunt acolo pentru a disipa cat mai eficient caldura.

Sunt intalnite pe masini sport tocmai pentru ca acolo fortele de franare sunt mult mai mari. Cum discurile de frana transforma energia cinetica in caldura in urma franarii, acestea trebuie sa suporte temperaturi foarte mari. 

Citeste si despre: care sunt semnele unor discuri de frana deformate

La ce temperaturi ajung discurile de frana?

In conditii normale de trafic, un disc de frana poate ajunge pana la 200 de grade Celsius, ceea ce pare destul de mult, insa orice disc din ziua de astazi poate suporta o astfel de caldura si in acelasi timp ofera si siguranta.

In conditii de circuit, franele ajung pana la 500-550 de grade Celsius, ceea ce inseamna ca un disc normal nu va mai face fata si nu va mai frana eficient.

Discurile de performanta disipa mult mai bine caldura, dar suporta si temperaturi mai mari datorita materialelor din care sunt construite.

Daca conduci atat de sportiv, incat in timpul franarii ai impresia ca placutele tale de frana apasa pe doua bucati de unt si nu de metal si atunci cand te dai jos din masina, franele scot fum, atunci e cazul sa faci un upgrade.

Pentru a creste durata de viata a discurilor tale, in conditii normale de drum, atunci cand vii de la drum lung sau ai franat de repetate ori, nu sta cu piciorul pe frana cand masina este pe loc.

Discurile vor fi incinse si stand cu piciorul pe frana le vei presa cu placutele. Orice metal isi schimba forma cand este incins si asupra lui se aplica o forta din exterior. Nu vei face decat sa ovalizezi discurile si sa trebuiasca sa le schimbi curand.

Citeste si despre: cost mediu de inlocuire a placutelor si discurilor de frana

Sursa foto: shop.advanceautoparts.com, bmw.ee

Articole similare

Afla ce face auto hold-ul si la ce masini il gasesti. Care este principiul de functionare din spatele acestui sistem?

Acest cod se refera la defectiunea circuitului senzorului de oxigen ( cilindrul 2 – senzorul 3 ).

O denivelare pe suprafata de rulare sau pe lateralul anvelopei poate fi cauzata de obstacole rutiere, cum ar fi lovirea unui borduri sau a unei gropi.

Ce rol au bujiile, distribuitorul, delcoul, bujiile incandescente si cand iti dai seama ca s-au stricat?