Cat carburant consuma masina la relanti? Plus: 3 modalitati de a reduce consumul

Cat carburant consuma masina la relanti? Plus: 3 modalitati de a reduce consumul

Indiferent dacă încercați să economisiți câțiva lei la pompa de combustibil sau să reduceți emisiile de hidrocarburi, toată lumea caută modalități de a consuma mai puțin combustibil.

Deși toți știm că lăsarea motorului la relanti consumă combustibil, majoritatea dintre noi nu sunt siguri cât de mult consumă și ce înseamnă asta pentru buzunarele noastre.

Așadar, am dedicat timp pentru a cerceta cifrele - și ceea ce am descoperit ar putea să vă surprindă.

Deci, cat consuma masina la relanti?

Potrivit Departamentului de Sănătate și Control al Mediului din Carolina de Sud, rularea în gol consumă intre 0,8 si 1,2 litri pe ora. Desigur, acest lucru depinde în mare măsură de mașina pe care o conduceți.

Dacă conduceți un Prius, veți consuma mai puțin combustibil decât dacă veți lăsa un Ranger cu motor de 3 litri diesel pornit.

Totuși, este doar 1 litru pentru o ORĂ întreagă de rulare în gol - asta nu poate să se adune mult, decât dacă lăsați mașina să rămână în funcțiune timp de cateva ore, nu-i așa? Greșit. Acest lucru se datorează faptului că rularea în gol este mai mult decât lăsarea mașinii să funcționeze în parcare sau în fața casei.

De fiecare dată când sunteți la un semafor, blocați în trafic, așteptați în coadă la drive-through-ul fast food-ului sau vă așteptați rândul la un stop, mașina dvs. rulează la relanti. Potrivit AAA și Yahoo, americanii petrec 58,6 ore pe an în timpul opririlor la semafor!

Si mai rau, la noi in Romania, bucureștenii petrec foarte mult timp în trafic în fiecare zi. Potrivit unui studiu realizat de TomTom Traffic Index în 2020, Bucureștiul este orașul european cu cel mai ridicat nivel de trafic, cu un indice de trafic de 52%. Acest lucru înseamnă că, în medie, șoferii bucureșteni petrec 125 de ore în trafic în fiecare an, ceea ce reprezintă o creștere de 8 ore față de anul anterior. Timpul petrecut în trafic poate fi extrem de frustrant și obositor, dar există unele măsuri pe care le puteți lua pentru a-l gestiona mai bine, cum ar fi alegerea unor rute alternative sau folosirea transportului în comun.

Aceasta înseamnă peste 125 de litri de combustibil risipiți în fiecare an. Chiar și la 5 lei per litru ( vise sa mai ajunga pretul acolo ), asta înseamnă aproape 650 de lei pe an cheltuiți doar la semafoare! Adăugați toate modurile în care mașina dvs. rulează în gol și vorbim despre o mulțime de bani risipiți.

Modalitati de a reduce consumul de carburant la relanti!

În timp ce cea mai simplă modalitate de a reduce consumul de combustibil la ralanti este de a reduce dimensiunea motorului vehiculului, există și alte opțiuni disponibile care sunt chiar mai bune.

Foloseste functia Start-Stop a masinii!

Dacă încercați să reduceți cantitatea de combustibil utilizată în timpul stationării, ce altă opțiune mai bună există decât să aveți un vehicul care oprește motorul de fiecare dată când stați în loc? Aceasta este exact ceea ce fac vehiculele echipate cu tehnologie de pornire-oprire automată.

Criticii vehiculelor cu start-stop spun ca tehnologia uzeaza prematur motorul si ca economia de carburant, banii din economie, vor ajunge dupa pe reparatii.

Deși este adevărat că un motor de pornire tradiționala s-ar distruge dacă l-ați pune într-un vehicul cu Start-Stop, motoarele noi din aceste vehicule pot face față confortabil utilizării suplimentare.

Acestea implementează noi tehnologii, design-uri îmbunătățite și multe altele. Aceste motoare nu vor tine doar la fel de mult timp ca un motor tradițional - vor rezista chiar mai mult.

Treci de partea Verdelui :)

Dacă obiectivul tău principal este reducerea consumului de combustibil, cea mai bună modalitate de a o face este să găsești o modalitate de a-ți conduce vehiculul fără combustibil fosil. În trecut, acest lucru era doar un vis frumos, însă inovațiile recente au transformat aceste vise în realitate.

Vehiculele hibride alternează între un motor de combustie internă convențional și un motor electric pentru a propulsa vehiculul. Atâta timp cât bateria hibridă a vehiculului tău este suficient de încărcată atunci când stai cu motorul pornit, motorul electric va fi cel care conduce - ceea ce înseamnă că nu se irosește combustibil!

O opțiune și mai bună pentru economisirea de combustibil este un vehicul complet electric, precum Tesla sau Dacia Spring.

Mai opreste Aerul Conditionat!

Nu toată lumea își permite să cumpere un vehicul hibrid sau electric, iar uneori ai nevoie de o mașină mare pentru a-ți face treaba. Dar asta nu înseamnă că nu poți face ceva pentru a reduce cantitatea de combustibil consumată în timp ce lași mașina la relanti.

Cel mai important lucru pe care îl poți face pentru a reduce cantitatea de combustibil consumată în timp ce lași mașina la relanti este să oprești aerul condiționat. Atunci când îl lași pornit, vehiculul tău consumă între 8 și 10% mai mult combustibil.

Deși este adevărat că dacă conduci cu geamurile deschise vei avea o eficiență mai scăzută a combustibilului, asta nu contează atunci când lași mașina la relanti!

Acest lucru face mai ușor reducerea consumului de combustibil în timpul iernii, când oricum nu ai nevoie de aerul condiționat.

Citeste si...
Ce este combustibilul E10? Consum mai mare, dar performante mai slabe?
Ce este combustibilul E10? Consum mai mare, dar performante mai slabe?

Un nou combustibil a inceput sa apara in benzinarii, in special in strainatate. Astazi vom vorbi despre carburantul denumit E10, u...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...