Cat de bune sunt anvelopele resapate? Sunt legale?

Cat de bune sunt anvelopele resapate? Sunt legale?

Cat de bune sunt anvelopele resapate?

Cel mai apreciat avantaj al anvlopelor resapate este reprezentat de costul mai scazut, insa soferii ar trebui sa ia in considerare, dincolo de costuri, si caracteristicile prezentate de acest tip de anvelope inainte de a le monta pe masina.

Resaparea este, practic, procesul tehnologic prin care anvalopele uzate sunt reconditionate prin reconstruirea benzii de rulare prin aplicarea unui nou strat de cauciuc pe carcasa deja existenta, fixat cu ajutorul unor panze speciale. Aceasta tehnica este specifica pentru anvelopele inscriptionate cu AUR (anvelope uzate reutilizabile), care nu ar trebui sa fie folosite frecvent deoarece prezinta anumite riscuri.

Ce diferente exista intre anvelopele noi si cele resapate?

Prin resapare, anvelopele sunt reconditionate. Astfel, anvelopele uzate pot fi reparate, curatate foarte bine si apoi acoperite cu un nou strat de cauciuc astfel incat durata acestora de viata sa fie prelungita.

Noile anvelope au, insa, caracteristici diferite:

Sunt mai grele. Greutatea mai mare a anvelopelor resapate vine de la adaugarea unui strat nou de material peste cel vechi, cantitatea de cauciuc suplimentara si de adeziv contribuind astfel la o cresterea greutatii.

Au rezistenta mai redusa. In timpul rularii, anvelopele resapate se deterioreaza destul de rapid din cauza desprinderii straturilor de adeziv sau a capacitatii scazute de a rezista sub greutatea masinii. Durata de viata a anvelopelor resapate depinde atat de calitatea materialelor folosite, cat si de conditiile de drum si de vreme.

Sunt mai zgomotoase. In urma resaparii pot exista mici imperfectiuni in suprafata anvelopelor care se vor simti mai acum pe soselele cu denivelari.

Desi prezinta aceste dezavantaje, anvelopele resapate sunt acceptate de legile de la noi din tara, atat timp cat ele provin de la producatori si distribuitori autorizati. Acestea au garantie comerciala si garantie de siguranta, totodata, sunt inscriptionate cu numele fabricii, indicativul dimensiunii, tipul structurii, data resaparii, indicatia categoriei de viteza si mentiunea TUBELESS, pentru anvelopele folosite fara camera de aer.

Riscuri pe care si le asuma soferii care folosesc anvelope resapate

Anvelopele resapate imbina materiale diferite – baza de la anvelope uzate si stratul de deasupra nou. Tinand cont, insa, ca baza poate avea o data de fabricatie mai veche, ca a fost uzata, pot aparea frecvent neconformitati, astfel ca anvelopele resapate pot fi mai putin elastice, pot avea aderenta mai slaba, pot avea imperfectiuni.

Astfel de defecte au consecinte in rulare, astfel ca soferii trebuie sa fie mult mai atenti la:

Viraje – deoarece anvelopele nu sunt la fel, fiecare fiind reconditionata astfel incat sa fie remediate vechile defecte, apar diferente de greutate si masina poate sa traga dreapta/stanga.

Defecte ascunse – chiar daca o anvelopa are, practic, un strat nou de cauciuc la suprafata, sasiul pe care este turnat acest strat are o importanta esentiala. Desprinderea bucatilor de cauciuc in timpul rularii este un risc destul de mare.

Calitate mai slaba decat anvelopele second-hand. Tinand cont de durata de viata si de faptul ca anvelopele resapate se pot crapa sau taia chiar si dupa cateva sute de kilometri este posibil ca aceste sa fie mai nesigure decat cele second hand. Anvelopele resapate pot fi pastrate mai multi ani in anumite conditii de depozitare si verificate/repozitionate periodic pentru a nu capata deformari.

Anvelopele sunt clasificate, in functie de indicele de carburant, avand clase de la A la H. Diferentele de consum intre clasa A si clasa H sunt vizibile atunci cand distantele parcurse sunt foarte lungi, acestea fiind aproximativ 10%.

Ce fel de anvelope gasesti pe piata romaneasca?

In Romania, poti achizitiona anvelope noi, second-hand sau resapate. Daca la anvelopele noi, cel mai mare dezavantaj este cel al costului ridicat (indiferent de tipul anvelopelor – de iarna sau de vara), la cele second hand, dezavantajul este cel al vechimii care nu poate fi indicata cu exactitate. In acest context, anvelopele resapate par a fi o alegere buna deoarece sunt accesibile ca pret, sunt ecologice (fiind rreconditionate), au certificari/garantii obtinute in urma procesului de reconditionare.

Specialistii, insa, spun ca anvelopele resapate ar putea fi o alegere buna doar din perspectiva costurilor. Ei recomanda mai degraba alegerea celor mai ieftine cauciucuri noi decat a celor resapate care par a avea caracteristici foarte bune. Realist vorbind, costurile economisite alegand anvelope resapate cu pret mic vor fi platite mai apoi sub forma unor alte cheltuieli – performanta scazuta, consum mai mare de combustibil, rezistenta redusa.

7 intrebari si raspunsuri despre anvelopele resapate!

Ce informatii poti gasi pe anvelopele resapate?

Anvelopele resapate sunt inscriptionate obligatoriu cu data resaparii, categoria de viteza, clasa energetica si tipul de structura.

Anvelopele resapate sunt acelasi lucru cu anvelope second-hand?

Anvelopele resapate sunt anvelope reciclate si reconditionate. Procesul de reconditionare consta in aplicarea unei benzi de cauciuc peste o carcasa veche. Anvelopele second-hand sunt anvelope care au fost folosite pentru o anumita perioada de timp si care apoi au fost predate unui depozit, dar asupra carora nu s-a intervenit.

Unde sunt folosite anvelopele respate?

Astfel de anvelope sunt folosite cel mai frecvent in transportul de marfuri, insa pot fi utilizate si pentru echiparea vehiculelor personale.

Cat de recomandate sunt anvelopele resapate?

Anvelopele resapate pot fi utilizate atunci cand ele respecta standardele de calitate. Aceste produse sunt acceptate din punct de vedere legal, sunt sigure si au garantie. Insa, tinand cont ele sunt fabricate printr-un proces de imbinare a mai multor straturi de cauciuc, exista diverse incertitudini referitoare la durata lor de viata.

Cate resapari poate avea o anvelopa?

In functie de calitatea cauciucului, anvelopa poate fi resapata de pana la sapte ori, insa procesul poate fi facut doar daca aceasta nu prezinta defecte sau deformari foarte mari.

Cat poate fi folosita o anvelopa resapata?

Anvelopele resapate au garantii de rulare de 3-4 ani adica aproximativ 20.000 de kilometri, insa durabilitatea este influentata si de intretinerea, rularea, depozitarea corespunzatoare.

Ar trebui sa aleg anvelope resapate?

Anvelopele resapate sunt convenabile doar din considerentul preturilor mici. Chiar daca acestea sunt folosite de catre proprietarii de vehicule care au bugete limitate, recomandarea specialistilor este sa fie evitate.

Citeste si...
Atentie, soferi! Anvelopele all season nu sunt potrivite pentru iarna.
Atentie, soferi! Anvelopele all season nu sunt potrivite pentru iarna.

Odata cu venirea sezonului rece, soferii trebuie sa aiba in vedere echiparea completa a masinii pentru iarna. Daca te gandesti ca...

Ce poti pati in cazul in care doar 2 anvelope sunt de iarna?
Ce poti pati in cazul in care doar 2 anvelope sunt de iarna?

Anotimpul este la colt si mai avem doar o saptamana pana cand intram oficial in iarna. Cu toate acestea, in multe zone deja zapada...

Regulile pe care trebuie sa le respecte furnizorii de anvelope sunt acum si mai complicate
Regulile pe care trebuie sa le respecte furnizorii de anvelope sunt acum si mai complicate

Asa cum am mentionat de o multime de ori, anvelopele sunt probabil cele mai importante componente atunci cand vine vorba de deplas...

Atentie la uzura anvelopelor: amenzile sunt usturatoare.
Atentie la uzura anvelopelor: amenzile sunt usturatoare.

Atentie la starea tehnica a anvelopelor montate pe autoturism – organele abilitate sanctioneaza aspru conducatorii auto care nu re...