De ce sunt anvelopele negre? In loc de albe spre exemplu

De ce sunt anvelopele negre? In loc de albe spre exemplu

Probabil nu ati vazut niciodata acest lucru sau pur si simplu nu va interesat, dar latexul de cauciuc din care sunt construite anvelopele auto are de fapt o culoare alba, laptoasa. Avand in vedere aceasta noua informatie, probabil va intrebati de ce atunci anvelopele sunt negre, in loc sa fie albe. La inceputurile automobilelor, anvelopele de cauciuc erau albe. Cititi mai departe pentru a afla informatii despre acest subiect.

Motivul pentru care anvelopele auto sunt aproape intotdeauna negre - in loc de albe - este utilizarea unui material numit negru de fum in procesul de fabricatie. Negrul de fum confera anvelopelor auto culoarea neagra. Producatorii folosesc negru de fum datorita diverselor sale beneficii, inclusiv imbunatatirea performantelor, a durabilitatii si a duratei de viata a anvelopelor.

Inainte de utilizarea anvelopelor din cauciuc, masinile aveau de obicei roti din lemn cu o banda de metal in jurul jantei. Aceste vehicule erau “putin mai mult decat trasuri si carute de lemn, cu propulsie motorizata. Cu toate acestea, pe masura ce masinile deveneau mai rapide si mai performante, primii producatori de automobile si-au dat seama ca rotile de lemn impiedicau vehiculele. Asa cum era de asteptat, o masina cu roti de lemn avea o calatorie zdruncinata. De asemenea, tractiunea lor nu era buna. Acest lucru a dus la inventarea primei anvelope auto din cauciuc in 1895.

La inceputul secolului al XX-lea, producatorii de anvelope au experimentat diverse procese pentru a imbunatati produsul. Printre acestea se numara utilizarea funinginii - amestecata in amestecul de cauciuc. Aceasta funingine, obtinuta din diverse procese industriale, facea ca anvelopele sa devina negre. Producatorii de anvelope au combinat funinginea cu fire de bumbac pentru a face anvelopele mai durabile si mai stabile - impreuna cu o capacitate mai mare de a elimina caldura. In cele din urma, utilizarea funinginii a dus la utilizarea negrului de fum, un material chimic din anvelopele auto moderne.

Ocazional, masinile clasice si de lux prezinta anvelope cu pereti albi, care sunt anvelope cu o banda de rulare neagra traditionala - dar cu un perete lateral alb. De asemenea, unele anvelope de camion au litere albe conturate. Cu toate acestea, culoarea alba atat a inscriptiilor albe, cat si a anvelopelor cu pereti albi nu contine negru de fum.

Negrul de fum din anvelopele auto este un material chimic, sub forma de praf, creat in urma arderii diferitelor produse petroliere. Alaturi de anvelope, alte utilizari ale negru de fum includ un stabilizator UV si un pigment. Producatorii folosesc, de asemenea, negrul de fum ca agent izolator sau conductiv pentru diverse aplicatii de cauciuc, cerneala, plastic si acoperire.

Utilizarea negrului de fum imbunatateste durabilitatea si creste durata de viata a anvelopelor. O anvelopa de caltiate medie dureaza in jur de 60.000 de kilometri. De asemenea, unele anvelope dureaza chiar mai mult, daca sunt de calitate premium. Cu toate acestea, fara utilizarea negrului de fum, inginerii chimisti au constatat ca anvelopele ar dura probabil doar 5.000 de kilometri sau mai putin.

Durabilitatea si durata de viata sporita a anvelopelor cu negru de fum se datoreaza mai multor factori. In primul rand, negrul de fum creste rezistenta la tractiune. De asemenea, creste rezistenta la abraziune, deoarece anvelopele se confrunta cu forta de rulare pe sol. In plus, substanta conduce caldura departe de curele si de banda de rulare a anvelopelor. In plus, protejeaza anvelopele de razele UV daunatoare si de ozon.

Rezistenta sporita rezultata din utilizarea negrului de fum in anvelope ajuta, de asemenea, la performanta unui vehicul. Aceasta include abilitatile de accelerare, franare si viraje. Un alt beneficiu al negru de fum este ca face anvelopele mai conductive din punct de vedere electric. Fara negru de fum, incarcaturile statice s-ar putea acumula intr-o masina in timp ce aceasta se deplaseaza, ceea ce ar putea duce la un soc. Aceeasi proprietate conductiva permite, de asemenea, unui vehicul sa reziste in siguranta la impactul unui fulger.

In plus, anvelopele negre sunt mai usor de curatat. Dupa cum va poate spune orice proprietar al unei masini clasice cu anvelope cu pereti albi, poate fi dificil sa impiedici murdaria si resturile sa decoloreze anvelopele. In schimb, anvelopele negre isi pastreaza de obicei aspectul proaspat in timp ce ruleaza pe sosea.

sursa foto: https://www.motor1.com/

Citeste si...
Totul despre anvelope slick si semi-slick
Totul despre anvelope slick si semi-slick

Alegerea unui set de anvelope pentru un autoturism pare un lucru simplu, dar in realitate nu este chiar asa. Trebuie tinut cont de...

Tipurile de anvelope si istoria acestora
Tipurile de anvelope si istoria acestora

O anvelopa, conform definitiei generale este o bucata circulara din cauciuc folosita ca si principal punct de contact al unui vehi...

Sens rotire anvelope. Ce se intampla daca montezi anvelopa gresit?
Sens rotire anvelope. Ce se intampla daca montezi anvelopa gresit?

Tehnologia de producere a anvelopelor a fost imbunatatita semnificativ in ultimii ani, cu scopul de a oferi si mai multa siguranta...

Cum sa cumperi anvelope de calitate buna ?
Cum sa cumperi anvelope de calitate buna ?

Cand vine vorba de parti care sunt importante pentru vehiculul tau, este greu sa gasesti ceva mai important decat anvelopele tale....