Cat de mult poti merge pe pana?

Cat de mult poti merge pe pana?

Mergi pe strada si beculetul care indica presiunea din roti se aprinde in bord. Inima iti bate repede si ochii iti fug spre marginea drumului. Acostamentul este ingust si nu pare cel mai sigur loc. Semnul de circulatie indica urmatoarea oprire la 6 km.

Ce faci? Continui sa mergi si risti sa-ti avariezi cauciucul poate si mai mult? Sau tragi pe acostament si chemi serviciul de remorcare?

Cat de mult inseamna mult?

Pentru a fi in siguranta, condusul pe pana este prea mult pentru autovehiculul tau si iti pui siguranta in pericol. Daca anvelopa si-a piedut toata presiunea, nu numai ca se va strica fara posibilitatea de a mai fi reparata, dar te va pune si pe tine in pericol.

Un cauciuc pe pana nu are aceeasi tractiune sau acelasi control ca unul umflat si te poate face sa pierzi controlul si sa produci un accident.

Daca mai are un pic de aer sau gasesti un mod de a umfla un cauciuc care pierde usor aerul, ai putea sa fii in siguranta pana ajungi la un atelier sau o vulcanizare.

Daca alegi sa conduci pana acolo, opreste-te din 2 in 2 km si verifica presiunea cauciucului. Daca s-a dezumflat de tot, nu mai conduce; cheama un serviciu de remorcare sa te duca mai departe sau monteaza roata de rezerva.

Ce se intampla cu cauciucul daca il conduc pe pana?

Cand conduci pe pana, janta pune presiune mare pe anvelopa, stranguland-o intre janta si sosea. Captuseala interioara a pneului se sfasie, eliminand posibilitatea de a-l mai repara.

Pe langa asta exista si varianta ca anvelopa sa sara de pe janta si sa avariezi foarte tare janta. Condu pe pana doar ca sa iesi din calea pericolului, cum ar fi atunci cand mergi pe o autostrada fara acostament.

Sursa foto: istockphotos.com, carmudi.com.ph, brookfieldtowing.com

Citeste si...
Jante de aliaj sau jante de tabla cu capace?
Jante de aliaj sau jante de tabla cu capace?

Atunci cand vine vorba despre rotile unui autoturism, de fiecare data vor exista pareri contradictorii in ceea ce priveste jantele...

Reconditionare jante aliaj, etriere - sablare si vopsire electrostatica
Reconditionare jante aliaj, etriere - sablare si vopsire electrostatica

Ce ar fi o masina fara roti? Doar o cutie de metal greu de clintit. Multi soferi ajung sa neglijeze rotile, desi ele sunt o compon...

Ce inseamna ET la jante?
Ce inseamna ET la jante?

In cazul in care sunteti un sofer care nu este foarte pasionat de domeniul auto sau vede masina doar ca un simplu mijloc de deplas...

Cum au luat fiinta celebrele jante BBS?
Cum au luat fiinta celebrele jante BBS?

Cum poti sa iti “rasfeti” masina? Poti schimba barile, o poti resofta, o poti revopsi sau……poti cumpara alte jante. Orice i-ai fac...