Mergi pe strada si beculetul care indica presiunea din roti se aprinde in bord. Inima iti bate repede si ochii iti fug spre marginea drumului. Acostamentul este ingust si nu pare cel mai sigur loc. Semnul de circulatie indica urmatoarea oprire la 6 km.
Ce faci? Continui sa mergi si risti sa-ti avariezi cauciucul poate si mai mult? Sau tragi pe acostament si chemi serviciul de remorcare?
Cat de mult inseamna mult?
Pentru a fi in siguranta, condusul pe pana este prea mult pentru autovehiculul tau si iti pui siguranta in pericol. Daca anvelopa si-a piedut toata presiunea, nu numai ca se va strica fara posibilitatea de a mai fi reparata, dar te va pune si pe tine in pericol.
Un cauciuc pe pana nu are aceeasi tractiune sau acelasi control ca unul umflat si te poate face sa pierzi controlul si sa produci un accident.
Daca mai are un pic de aer sau gasesti un mod de a umfla un cauciuc care pierde usor aerul, ai putea sa fii in siguranta pana ajungi la un atelier sau o vulcanizare.
Daca alegi sa conduci pana acolo, opreste-te din 2 in 2 km si verifica presiunea cauciucului. Daca s-a dezumflat de tot, nu mai conduce; cheama un serviciu de remorcare sa te duca mai departe sau monteaza roata de rezerva.
Ce se intampla cu cauciucul daca il conduc pe pana?
Cand conduci pe pana, janta pune presiune mare pe anvelopa, stranguland-o intre janta si sosea. Captuseala interioara a pneului se sfasie, eliminand posibilitatea de a-l mai repara.
Pe langa asta exista si varianta ca anvelopa sa sara de pe janta si sa avariezi foarte tare janta. Condu pe pana doar ca sa iesi din calea pericolului, cum ar fi atunci cand mergi pe o autostrada fara acostament.
Sursa foto: istockphotos.com, carmudi.com.ph, brookfieldtowing.com