Totul despre presiunea din roti

Totul despre presiunea din roti

Cu siguranta in cazul in care detineti un autoturism va fi nevoie sa treceti pe la vulcanizare pentru a va umfla rotile. Acest lucru este posibil chiar si in benzinarii pentru ca mai toate benzinariile pun la dispozitia clientilor compresoare, pentru ca acestia sa isi umfle rotile.

Ei bine, dar ce veti face oare, si cum va veti descurca in conditiile in care nu prea aveti idee despre presiunea care este necesara in anvelope? Pentru a intelege mai bine tot ceea ce este necesar despre presiunea aerului din anvelope, va invitam sa parcurgeti alaturi de noi acest articol.

Citeste si despre: cum functioneaza senzorul de presiune din roti

Cum stim care este presiunea corecta a aerului din anvelope?

Fara doar si poate, cea mai simpla modalitate de a afla care este presiunea de aer necesara in anvelopele masinii este aceea de a verifica cartea masinii. In cartea de service a masinii veti putea sa gasiti cele mai importante informatii despre masina, precum si presiunea care este necesara in anvelope.

Puteti descoperi etichete pe sasiu, in spatele usii soferului, in interiorul usii de la busonul de benzina sau chiar si la locul rotii de rezerva, care sa va prezinte dimensiunile anvelopelor, dar si presiunea de aer necesara in roti in functie de puntea fata sau spate.

In cazul in care descoperiti de exemplu pe o asemenea eticheta ceva de genu: "195/65/15", trebuie sa stiti ca aceasta este dimensiunea unei anvelope, iar masina dumneavoastra are 4 asemenea anvelope.

Ce inseamna presiunea de umflare a anvelopei la rece?

In cazul in care ati auzit despre presiunea de umflare a anvelopelor la rece, trebuie sa stiti ca aceasta face referire la presiunea aerului din anvelope atunci cand acestea sunt reci. Mai mult ca sigur va veti intreba de ce este important acest aspect, si care este diferenta dintre anvelope cand sunt reci si cand sunt calde.

Ei bine, anvelopele reci au o presiune de aer redusa, pe cand anvelopele calde au o presiune de aer mai mare. Specialistii sustin faptul ca presiunea de aer dintr-o anvelopa masurata la cald poate fi mai mare cu aproximativ 0.4 bar decat atunci cand anvelopa este rece.

Cum pot verifica singur presiunea aerului din anvelope?

Probabil la un moment dat v-ati pus si aceasta intrebare, mai ales daca sunteti un proaspat detinator de autoturism, asa ca veti afla in cele ce urmeaza cum puteti verifica pe cont propriu presiunea aerului din roti.

Puteti merge de exemplu la vulcanizare sau la benzinarie, acolo unde puteti utiliza compresorul pentru umflarea anvelopelor, iar cel digital va va arata cat aer exista in fiecare dintre roti, iar astfel veti putea umfla sau dezumfla rotile la nevoie.

Pentru umflarea rotilor veti avea nevoie de aer comprimat, pe care il veti obtine de la un compresor din locatiile amintite anterior.

Probabil va veti intreba si daca eticheta dumneavoastra are o presiune mai mare in functie de numarul de pasageri din masina. Ei bine, raspunsul este ca da. Cu cat masina este mai incarcata iar greutatea este mai mare, cu atat presiunea din anvelope este mai mare, in timp ce in momentul in care greutatea este redusa, presiunea din anvelope va fi mai mica.

Citeste si despre: adevarata conexiune intre presiunea la roti si temperatura

Cum este mai bine sa fie rotile, peste sau sub presiunea recomandata?

Ei bine, recomandarea specialistilor este aceea de a conduce cu putin mai mult aer in roti decat este recomandat. Daca va intrebati de ce, luati drept exemplu anvelopele second hand, sau cele pe care le-ati folosit si in anul trecut, care avand un grad de uzura in comparatie cu cele noi, vor rezista mai putin timp umflate la acelasi nivel, asa ca va fi nevoie sa le umflati mai des.

Anvelople noi insa vor pastra mult mai bine aerul, asa ca acestea pot fi umflate de asemenea cu cel mult 0.1 – 0.3 bar peste limita recomandata.

In cazul in care discutam despre o masina noua, care are senzor de avertizare privind presiunea aerului din roti, iar aerul in roti trebuie sa aiba valoarea de 2.5 bar, iar dumneavoastra ii oferiti exact atata aer, sunt sanse sa se aprinda martorul in bord, pentru ca senzorul depisteaza o presiune a aerului mai mare decat valoarea necesara.

Senzorul se poate aprinde si atunci cand anvelopele sunt reci, daca umflati anvelopele cand sunt calde, la valoarea de 2.6 bar.

De asemenea, probabil va veti intreba cata presiune trebuie sa existe in anvelope in cazul in care nu folositi jantele originale ale masinii, ci folositi jante after market. Pentru a afla informatiile exacte in acest caz, fie mergeti la vulcanizare si va interesati acolo, fie daca aveti anvelope noi, il intrebati pe vanzator despre presiunea aerului din roti.

Se poate verifica si in mediu online pentru ca exita diagrame generale privind presiunea de aer din anvelope, insa aceasta solutie nu este tocmai recomandata, pentru ca poate duce la uzura mai rapida a anvelopelor, iar mai mult decat atat, acest lucru poate duce chiar la pierderea controlului masinii, sau la un control mai greu al acesteia.

Tot ce trebuie sa stiti insa, este ca mai bine aveti o presiune putin mai mare (putin, nu exagerat de mare) in anvelope, decat sa aveti o presiune prea mica.

De exemplu, daca aveti masina care are anvelopele de dimensiunile 185/55/16, atunci 2.1 bar ar fi presiunea necesara pentru acestea. In cazul in care masina dvs. are anvelope de dimensiunile 195/55/16, atunci presiunea aerului din anvelope ar trebui sa fie de 2.5 bar, in timp ce pentru anvelopele cu dimensiunile de 265/45/18, presiunea aerului din anvelope trebuie sa fie de 2.9 bar.

Un amanunt foarte important pe care trebuie sa il aveti in vedere este acela ca in cazul in care folositi pentru masina dvs. jante mai mari cu un profil de anvelope mai mic, atunci este necesar ca presiunea aerului din roti sa fie mai mare.

Informatii suplimentare

Este extrem de important sa stiti ca nu trebuie sa conduceti masina in cazul in care anvelopele au o presiune a aerului prea mica. De ce? Ei bine, facand acest lucru riscati si sa va deteriorati jantele, dar si sa deteriorati anvelopele.

Atunci cand conduceti masina iar presiunea aerului din roti este mult prea mica, masina va avea un consum de combustibi mai mare, dat fiind faptul ca nu se va deplasa la fel de usor ca si cand presiunea aerului din roti este corecta. Mai bine aveti mai mult aer in roti decat mai putin. In schimb, mai putin aer in roti va poate fi de folos daca doriti sa aveti la viteze mai mici o aderenta mai buna.

Asadar, acestea sunt cateva dintre cele mai importante detalii pe care trebuie sa le cunoasteti in legatura cu presiunea aerului din roti, si va recomandam sa tineti cont de ele pentru ca masina dvs. sa nu aiba probleme cu presiunea aerului din roti.

Citeste si despre: eroarea senzorului de presiune in roti

Sursa foto: michelinman.com, neumaticos.rezulteo.es, mechanicbase.com, countryroadauto.com

Articole similare

Acest cod se refera la eroarea circuitului releului PCM/ECM.

Acest cod se refera la o eroare a tensiunii in sistemul de referinta - zona "A" - prea putine impulsuri electrice.

Acest cod se refera la eroarea tensiunii circuitului injectorului de carburant - cilindrul 6 - tensiune ridicata.

Acest cod de eroare se refera la : Sistemul de functionare prea slab al cilindrului 2.