Tot ce trebuie sa stii despre roata de rezerva

Tot ce trebuie sa stii despre roata de rezerva

In foarte multe cazuri roata din rezerva este doar o parte a masinii la care nu stam sa ne gandim foarte mult. Stim ca e acolo, stim ca la nevoie putem apela la ea daca e musai, insa nu analizam in detaliu situatia si nu prea stim multe despre aceasta roata.

Insa acest lucru poate deveni usor primejdios deoarece in majoritatea cazurilor avem grija de rotile de pe masina, interschimbam anual cauciucurile de iarna cu cele de vara insa la roata de rezerva nu ne gandim. Insa adevarul e ca si roata de rezerva are nevoie de atentie, chiar daca nu e folosita. 

Citeste si despre: este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim

Un mic intro in capitolul despre roata de rezerva

In mod normal, in momentul in care cumperi o masina noua, fie ea nou-nouta sau second hand, trebuie sa te asiguri ca este dotata cu roata de rezerva. De ce este atat de important? Deoarece nu stii niciodata cand vei ramane in pana si unde. Si nu poti risca sa circuli cu un cauciuc dezumflat o perioada indelungata pentru a nu ajunge la daune mult mai grave.

Astfel, roata de rezerva te va salva in orice situatie, chiar daca esti in varf de munte. Insa nu degeaba se numeste roata de rezerva. Sa ai un simplu cauciuc extra in masina nu prea te-ar ajuta, deoarece montatul unui cauciuc necesita experienta si unelte profesioniste.

Ce nu stii despre roata de rezerva?

Chiar daca nu este o filozofie intreaga in spatele unei roti de rezerva, iar daca stii deja lucrurile de baza despre restul rotilor vei fi in regula, exista anumite lucruri pe care poate ar fi interesant sa le mentionam.

Dimensiunea rotii de rezerva

Nu exista un singur model tipizat de roata de rezerva. Astfel, aceasta poate avea o dimensiune normala, ca restul rotilor tale, sau poate fi mai compacta. In general vei intalni modelul compact de roata de rezerva la masinile de dimensiuni mai mici unde nu ar incapea in portbagaj o roata normala.

Insa in cazul in care ai o roata compacta de rezerva, tine minte ca nu ar trebui sa o folosesti excesiv si pe distante mari.

Durabilitatea

Un alt aspect important la o roata de rezerva este cat de rezistente sunt si ce perioada de viata au. Dupa cum am spus deja, daca nu ai in masina o roata de rezerva de dimensiuni normale, ar trebui sa utilizezi roata compacta doar pentru distante scurte.

In cazul in care conduci cu o roata compacta pe o distanta mai mare vor aparea mai multe defectiuni. Astfel, ar fi recomandat sa apelezi cat mai curad la o vulcanizare pentru a repara roata normala. 

Iti poate afecta consumul

Da, un alt aspect la care poate multi nici nu se gandesc este acela ca circuland cu o roata de rezerva vei avea un consum mai mare decat in mod normal. In momentul in care zimtii de pe roti nu sunt egale la fiecare dintre ele, se va ajunge la un consum mai ridicat. In acelasi timp insa si transportarea propriu zisa a unei roti de rezerva, mai ales daca este de dimensiuni normale, va duce la un consum mai ridicat.

Va trebui sa verifici presiunea

Dupa cum am mentionat mai sus, trebuie sa ai grija de roata de rezerva in aceeasi masura in care ai grija de restul rotilor de pe masina. In cazul in care roata de rezerva nu e in stare perfecta, nu o vei putea utiliza in caz ca apar probleme. Astfel trebuie sa verifici presiunea din pneu ca sa fii sigur ca te poti baza pe roata de rezerva si e umflata conform normelor. 

Vestea buna la masinile mai moderne si mai noi este ca nu fiecare are nevoie de o roata de rezerva deoarece in multe cazuri cauciucul este facut in asa fel incat sa nu se dezumfle chiar daca a fost impunsa si gaurita de vreun obiect puternic de pe drum.

Acest lucru se datoreaza faptului ca exista un alt strat in interior care va pastra presiunea in cadrul cauciucului. In orice caz, tine minte sa nu circuli cu o roata de rezerva, in special una compacta, o perioada indelungata. Apeleaza la o vulcanizare cat de curand si apoi verifica cu un mecanic sa te asiguri ca nu au aparut alte deformari la roti. 

Citeste si despre: ce trebuie verificat la roata de rezerva

Sursa foto: theaa.com, bimmerzone.com, csmonitor.com

Articole similare
Cod eroare OBD2 P0287

Cod eroare OBD2 P0287

Acest cod se refera la eroarea tensiunii circuitului injectorului de carburant - cilindrul 9 - variatii de tensiune.

Cum sa inlocuiti stergatoarele de parbriz?

Cum sa inlocuiti stergatoarele de parbriz?

Daca stergatoarele nu functioneaza corect, va fi dificil ca ploaia si umezeala de pe parbriz sa fie indepartata.

Cod eroare OBD2 P0610

Cod eroare OBD2 P0610

Acest cod se refera la eroarea modulului de control al setarilor vehiculului.

Cod eroare OBD2 P2032

Cod eroare OBD2 P2032

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de temperatura a gazului de esapament - senzorul 2, bancul 1 - tensiune scazuta.