Pornirea din rampa este una dintre cele mai intimidante proceduri daca esti sofer la inceput de drum sau nu ai atat de multa experienta in spatele volanului. De multe ori pornirea din rampa ii poate pune intr-o situatie penibila si pe cei mai experimentati soferi.
Daca nu pleci cum trebuie din panta, mai mult ca sigur vor urma situatiile de mai jos:
- motorul se opreste;
- masina incepe sa mearga in spate.
Haide sa vedem de ce se opreste motorul?
Daca nu accelerezi cat trebuie masina, nu va avea forta necesara sa plece din rampa si imediat cum eliberezi ambreiajul, prin presiunea lui pe volant, va opri volantul si efectiv motorul din invartit. Trebuie sa stai cu motorul turat intre 2000 si 3000 de ture pentru a oferi masinii puterea de care are nevoie pentru a pleca din rampa.
Poate sa iti moara motorul in rampa si daca dai brusc drumul la ambreiaj.
De ce merge masina in spate?
Daca nu ai Hill Hold masina va merge din inertie in spate. Trageti frana de mana cand stati in panta. Cum eliberati frana de mana masina va merge un pic in spate inainte de a gasi punctul in care ambreiajul cupleaza si masina va porni de pe loc. Aici apar multe probleme, mai ales la soferii incepatori.
Daca ar folosi frana de picior, la plecare din rampa trebuie sa se miste repede dupa eliberarea franei de picior si daca nu esti atent, se opreste motorul si masina va merge mult in spate. De aceea solutia cu frana de mana este cea mai buna. Poti elibera frana de mana in timp ce incerci sa pleci cu masina de pe loc. Cand simti ca frana este cea care acum impiedica masina sa plece de pe loc, elibereaza usor frana si accelereaza masina usor, in timp ce eliberezi usor pedala de ambreiaj si lasi la vale frana de mana.
Nu trebuie sa te grabesti si daca tot iti moare motorul in trafic cand faci asta, gaseste o rampa unde poti exersa cateva zile miscarea.
Iata inca o data procedura corecta pentru pornirea din rampa:
- frana de mana trasa;
- calca ambreiaj pana la podea, selecteaza treapta 1;
- aduceti usor ambreiajul pana in punctul in care se simte ca transmisia cupleaza;
- cand frana de mana este activa, nu treceti de acel punct pentru ca motorul se va opri;
- lasati usor frana de mana si turati masina la 2000 de ture;
- dati drumul usor la ambreiaj acum in timp ce turati masina.