Cat tine un petic de anvelopa?

Cat tine un petic de anvelopa?

Indiferent de cat de atent conducem sau cat e mult incercam sa ramanem cu masina doar pe astfel, mai repede sau mai tarziu in “cariera” de sofer tot ne vom confrunta cu cel putin o pana. Exista diferite tipuri de pene care pot sa apara in cazul anvelopei unui autovehicul. O parte dintre acestea sunt remediabile, le putem repara si putem continua sa rulam cu aceeasi anvelopa, in timp ce altele vor presupune inlocuirea completa a anvelopei.

In cadrul acestui articol vom discuta despre situatia in care ne confruntam cu o pana de mici dimensiuni, cum ar fi cea provocata de un cui care a reusit sa strapunga anvelopa. Vom mentiona inca din start ca aceasta situatie se aplica atunci cand cuiul a afectat suprafata de rulare a anvelopei si este aproape imposibil de pus in practica cand gaura survine pe partea laterala a rotii.

Utilizarea unui petic de anvelopa este o operatiune foarte simpla, care poate fi efectuata in 10-20 de minute si este una mult mai ieftina decat atunci cand alegem sau suntem obligati sa cumparam o anvelopa noua. In cazul in care anvelopele tale au deja 3-4 ani de zile probabil nu iti vei mai bate capul cu asta, pentru ca oricum urmeaza sa le schimbi, dar daca sunt noi, cu siguranta nu urmaresti sa achizitionezi altele.

In cazul in care esti pasionat de automobile si ai cateva instrumente mecanice acasa, vei putea foarte usor sa dai jos singur roata, sa identifici locul in care se afla problema si sa il acoperi rapid cu un petic. In caz contrar, ar trebui sa apelezi la o vulcanizare si totul se va desfasura rapid si eficient. O astfel de operatiune nu ar trebui sa te coste mai mult de cateva zeci de lei.

Cat timp puteti conduce cu un petic de cauciuc?

Reprezentantii service-urilor auto sustin ca un dop de anvelopa instalat corect poate dura intre 5 si 7 ani sau pana la 35.000 de km. Totusi, acest lucru nu se va intampla daca materialul nu este aplicat perfect. Din fericire, nu este complicat deloc sa peticesti o anvelopa, asa incat o persoana cu experienta ar trebui sa faca asta cu usurinta. In plus, exista o modalitate usoara de a sti daca anvelopa este obturata corespunzator sau daca inca se mai scurge aer.

In situatia in care ati facut operatiunea singur acasa sau pur si simplu vreti sa va asigurati ca peticul a fost instalat in mod corespunzator si nu veti avea probleme, este foarte simplu sa faceti aceasta verificare. Tot ceea ce trebuie sa faceti este sa puneti apa si sapun intr-o sticla cu pulverizator si sa pulverizati o cantitate buna de lichid pe toata suprafata anvelopei. Veti observa imediat ca in zona in care anvelopa are o crapatura sau o gaura se vor forma bule de aer si va incepe sa suiere, semn ca pe acolo iese aerul. Aceeasi metoda o puteti aplica si atunci cand nu stiti cu exactitate unde se afla problema si vreti sa o identificati.

Acesta este un truc simplu si usor de a localiza o scurgere de aer si de a verifica daca busonul anvelopei este instalat corect. Daca nu exista scurgeri de aer din anvelopa in jurul peticului, acesta ar trebui sa tina mult timp. Anvelopele reparate nu sunt ca anvelopele de rezerva, care pot fi conduse doar la viteze mici si sunt concepute pentru utilizare temporara. Puteti merge ani de zile cu o anvelopa care are un petic, iar aceasta va fi perfect sigura.

In ce situatii este indicat sa utilizam un petic de anvelopa?

Alegerea de a petici sau de a astupa o anvelopa poate fi un pic mai complicata. De exemplu, depinde in mare parte de marimea si locatia gaurii. In mod obisnuit, peticele sunt folosite dupa ce ati trecut peste un cui, un surub sau un alt obiect ascutit de mici dimensiuni care a strapuns o mica gaura in anvelopa. In plus, acestea sunt mai bine folosite pe suprafata de rulare, decat pe peretele lateral al anvelopei. Acest lucru inseamna ca dopurile sunt OK pentru a fi folosite pe benzile de rulare ale anvelopei pe tot parcursul acesteia. Doar nu incercati sa astupati niciunul dintre peretii laterali departe de benzile de rulare.

Sunt sigure de utilizat peticele pentru anvelope?

Atunci cand aveti de cand sa peticiti o anvelopa, trebuie sa stiti ca exista reglementari stricte cu privire la ceea ce face ca o anvelopa sa fie sigura de utilizat. Cel mai bun lucru pe care il puteti face este sa o duceti la un expert si sa ii cereti parerea. Nu doriti sa astupati o anvelopa prost sau o gaura care nu ar trebui sa fie astupata. Odata ce ceva cu anvelopa merge prost, mai ales la viteze de autostrada, daunele care pot fi produse sunt imense. Recomandam proprietarilor de masini neexperimentati in reparatiile auto sa isi astupe singuri anvelopele doar daca este vorba de o gaura mica, perfect simpla si usor de reparat.

sursa foto: https://www.auto-soft.ro/

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...