Ce conditii trebuie sa indeplineasca masinile pentru noul standard de poluare Euro 7

Ce conditii trebuie sa indeplineasca masinile pentru noul standard de poluare Euro 7

Noul standard de poluare Euro 7

Vorbim despre standardele de poluare Euro inca din anul 1991. Aceste standarde impun respectarea unor norme drastice privind poluarea, in sarcina autoturismelor care ruleaza pe drumurile din Europa. Astfel, noile reglementari ofera beneficiul unui mai bun control al emisiilor, referindu-ne aici la monoxid de carbon, hidrocarburi si particule fine.

Noua norma Euro 7, care reglementeaza limitele emisiilor de gaze de esapament, va inlocui reglementarile Euro 6, in vigoare inca din anul 2014. Aceste noi reguli vor contribui major la restrictionarea emisiilor de poluanti periculosi proveniti de la automobilele si camioanele care functioneaza cu benzina si motorina.

Potrivit promotor.ro, in luna noiembrie, Comisa Europeana a prezentat noile norme de poluare Euro 7, cu reguli din ce in ce mai stricte in sarcina producatorilor auto.

In baza celor mentionate de specialisti, odata implementate se vor observa schimbari si in ceea ce priveste costurile produselor. De asemenea, autoturismele vor necesita modificari la sistemul de franare, in afara de modificarile cunoscute care tin de motor in sine.

Potrivit interviului acordat de Adrian Sandu, Asociatia Constructorilor de Autoturisme din Romania, pentru stirileprotv.ro, „Consideram ca va fi o incetinire a acestei treceri catre electrice prin adoptarea acestui standard Euro 7, dat fiind faptul ca vor fi necesare investitii de circa 20 de miliarde de euro pentru tranzitia si punerea in circulatie a acestor vehicule adaptate Euro 7. Va fi o presiune imensa asupra producatorilor de camioane, care vor trebui sa investeasca enorm in adaptarea motoarelor si sistemelor de propulsie pentru camioane, fiindca stim ca 99% din transportul de marfa din Europa se realizeaza cu vehicule alimentate cu motorina“.

In baza celor mentionate de specialistii de la autocheckcenter.ro, „setul de reguli va fi si mai drastic. Practic, acele valori de emisii vor scadea (…) iar numarul motoarelor cu combustie interna (…) va fi mai mic. Ce se va intampla in acest caz? Exista mai multe optiuni: fie un sistem mild-hibrid la 48 de volti - care e mai eficient decat cel de acum la 12 volti, fie un sistem full-hybrid - asa cum foloseste Toyota pe mai toate modelele din gama, fie un sistem hibrid cu incarcare la priza (plug-in hybrid). Asta pentru ca producatorii sa mai poata comercializa in continuare masini cu motoare termice (…)“.

In situatia in care termenul instituit pentru anul 2035 va fi respectat (an din care se vor comercializa numai autovehicule cu emisii zero), atunci, in urmatorii 13 ani, ar trebui sa se faca cat de cat usor tranzitia inspre autovehicule cu zero emisii in transporturi, in acest mod fiind vizata cresterea independentei in domeniul energiei si protejarea mediului, implicit a sanatatii populatiei.

Conform Acordului de clima de la Paris, emisiile trebuie restrictionate serios in scopul respectarii prevederilor stabilite la reuniunea ce a avut loc in capitala Frantei, in acest mod ajungandu-se la o mai buna calitate a vietii si a aerului respirabil, implicit la o mai buna sanatate a fiecaruia dintre noi.

Potrivit technocars.ro, „in aceste conditii, Euro 7 va servi drept set definitoriu de caracteristici poluante pentru ultima generatie de motoare cu combustie din Europa“.

Obligatiile impuse prin intermediul noului standard de poluare Euro 7, potrivit documentului Comisiei Europene:

  • un control mai drastic al emisiilor de poluanti de la toate vehiculele noi, prin mai multe teste de emisii pe sosea care sa reflecte mai bine multitudinea de conditii pe care le experimenteaza masinile din Europa. Unul dintre scenariile vizate presupune temperaturi de pana la 45°C sau calatorii scurte tipice navetei zilnice;
  • monitorizarea emisiilor urmeaza a fi facuta prin senzori montati din uzina. Aceasta schimbare va facilita verificarile tehnice periodice, intrucat se va recurge la verificarea valorilor raportate de senzori;
  • actualizarea si limitarea nivelului acceptat de emisii de poluanti. Limitele vor deveni mai dure pentru camioane si autobuze, in timp ce cele mai mici limite existente pentru masini si camionete se vor aplica indiferent de combustibilul utilizat de vehicul. Noile reguli stabilesc, de asemenea, limite de emisie pentru poluantii anterior nereglementati, cum ar fi emisiile de protoxid de azot de la vehiculele grele;
  • reglementarea emisiilor provenite din franare este un nou punct introdus de standardul Euro 7. Vor fi stabilite limite suplimentare pentru emisiile de particule provenite de la frane si regulile privind emisiile de microplastic din anvelope. Aceste reguli se vor aplica tuturor vehiculelor, inclusiv celor electrice;
  • toate vehiculele vor trebui sa respecte regulile pentru o perioada mai lunga decat au facut-o pana acum. Gradul de conformitate pentru masini si autoutilitare va fi verificata pana cand aceste vehicule ating 200.000 de kilometri sau implinesc 10 ani. Initiativa dubleaza cerintele de durabilitate existente in conformitate cu normele Euro 6/VI (100.000 de kilometri si varsta de 5 ani). Cresteri similare vor avea loc pentru autobuze si camioane;
  • normele legislative vor facilita noile regulamente ce vor reglementa durabilitatea bateriilor instalate in masini si furgonete pentru a creste increderea consumatorilor in vehiculele electrice. Acest lucru va reduce, de asemenea, nevoia de inlocuire a bateriilor la inceputul vietii unui vehicul, reducand astfel nevoia de noi materii prime imperios necesare pentru producerea bateriilor;
  • normele Euro 7 vor asigura ca vehiculele nu sunt modificate si ca emisiile pot fi controlate de autoritati intr-un mod usor, folosind senzori din interiorul vehiculului pentru a masura emisiile pe toata durata de viata a unui vehicul.

Potrivit newsweek.ro, citat de promotor.ro, in cazul in care Parlamentul European va vota amendamentele, toate autovehiculele noi vor trebui sa respecte noul standard incepand din anul 2025, respectiv camioanele din anul 2027.

Potrivit lui Thierry Breton, Comisarul European pentru piata interna, citat de stirileprotv.ro, „In fiecare an se vand in UE 10 milioane de masini. Estimam ca 70.000 de persoane mor anual prematur din cauze legate de poluare. Vorbesc evident de emisiile provocate de motoarele cu combustie interna care vor mai intra pe piata pana in 2035, cat si emisiile generate de masinile grele (camioane), dar si de masinile electrice. Este si o reforma accesibila din punct de vedere financiar, estimam ca adaptarea la Euro 7 va costa in jur de 100-150 de euro de masina“.

sursa foto: https://carbuzz.com/

Citeste si...
Romania: tara unde cu 3.000 de euro te scapa chiar Seful Biroului de Accidente Bucuresti, daca esti prins baut la volan
Romania: tara unde cu 3.000 de euro te scapa chiar Seful Biroului de Accidente Bucuresti, daca esti prins baut la volan

DNA: fostul sef al Biroului de Accidente din Bucuresti a cerut 3000 de euro sa scape un sofer prins beat la volan. Seful in cauza...

Detalii despre noua norma de poluare Euro 7
Detalii despre noua norma de poluare Euro 7

Noua norma de poluare Euro 7 Potrivit technocars.ro, noile reglementari, care au suportat amanari repetate, ofera beneficiul unui...

Spania INTERZICE ACCESUL autoturismelor poluante (sub EURO 4) in anumite localitati
Spania INTERZICE ACCESUL autoturismelor poluante (sub EURO 4) in anumite localitati

Potrivit Euronews, Franta iese in fata si devine prima tara europeana care sanctioneaza cu pana la 100000 euro reclamele la combus...

Top 5 masini second hand pe benzina sub 10.000 de euro
Top 5 masini second hand pe benzina sub 10.000 de euro

Atunci cand vine momentul sau pur si simplu ne dorim sa schimbam masina, un intreg proces de gandire se dezlantuie. Cel mai import...