Ce este un test de compresie?

Ce este un test de compresie?

Un test de compresie va dezvalui starea pieselor motorului masinii, astfel vom sti ce piese trebuie schimbate si care inca sunt in stare buna.

In timp ce motoarele cu combustie interna de astazi sunt construite mai puternica ca oricand, dupa un timp, piesele din interior se pot uza. Un motor produce putere prin comprimarea combustibilului aflat in camera de ardere.

Atunci cand piesele vitale, cum ar fi inelel pistonului sau componentele chiulasei se uzeaza in timp, compresia necesara pentru arderea eficienta a amestecului de aer si combustibil este redusa. Daca se intampla acest lucru este important sa intelegeti cum sa efectuati un test de compresie, deoarece este primul pas pentru diagnosticarea si repararea motorului.

In cele ce urmeaza va vom prezenta ce este un test de compresie si cum procedeaza un mecanic pentru a realiza acest test.

 

Citeste si despre: totul despre chiulasa masinii

 

 

Ce este un test de compresie?

 

Un test de compresie este conceput pentru a dezvalui starea supapelor si a pistoanelor. Mai exact piese precum supapele de admisie si evacuare, garnitura de chiulasa, inelele pistonului sunt parti comune care se pot uza si pot duce la o compresie slaba. 

Desi fiecare producator si-a facut motorul sau unic, majoritatea motoarelor au un nivel standard de compresie ce se masoara in psi. O compresie acceptabila este considerata la peste 100 psi cu o variatie de 10% plus sau minus.

Un test de compresie implica utilizarea unui manometru care este instalat la fiecare cilindru in parte. 

Cand motorul este pornit, idicatorul va afisa cantitatea de compresie generata in fiecare cilindru in parte. 

 

Cand aveti nevoie sa faceti un test de compresie?

 

In circumstante normale se recomanda un test de compresie atunci cand masina dumneavoastra are urmatoarele simptome:

 

- masina scoate fum excesiv pe evacuare atunci cand accelerati sau decelerati;

 

- masina nu se accelereaza normal;

 

- aparitia de vibratii la nivelul motorului in timpul conducerii;

 

- masina consuma combustibil mai mult ca oricand; 

 

- adaugati mai mult ulei ca de obicei, asadar motorul "papa" ulei;

 

- motorul masinii se supraincalzeste.

 

Cum se finalizeaza un test de compresie?

 

Ca sa finalizati un test de compresie trebuie parcuri 5 pasi importanti. In continuare va vom prezenta acesti pasi generali:

 

 

Citeste si despre: cauzele aparitiei fumului la sistemul de evacuare

 

 

1. Porniti motorul si lasati-l sa se incalzeasca. Inelele pistoanelor si alte componente importante sunt proiectate sa se dilate atunci cand se incalzesc, ceea ce creaza raportul de compresie dorit. Daca efectuati un test de compresie pe un motor rece, citirea va fi inexacta.

 

2. Opriti motorul. Pentru a finaliza testul de compresie, motorul trebuie oprit. De asemenea trebuie sa opriti si alimentarea, astfel se dezactiveaza sistemul de aprindere pentru ca motorul sa nu porneasca in timpul testului.

 

3. Deconectati fisele bujiilor. Asigurati-va ca le-ati scos pe toate dupa care scoateti toate bujiile.

 

4. Instalati manometrul la locul unde ar trebui sa fie bujia. Veti dori sa testati compresia la fiecare cilindru individual. Cel mai bine ar fi sa incepeti cu cilindrul cel mai aproape de dumneavoastra si dupa sa va deplasati catre spate pana cand ati finalizat fiecare test de compresie.

 

5. Porniti si reporniti motorul de mai multe ori. Rugati pe cineva sa va ajute sa porneasca si sa opreasca motorul de mai multe ori, intre timp dumneavoastra cititi ce apare pe manometru. Retineti acest numar pentru fiecare cilindru in parte.

Dupa ce ati notat fiecare rezultat in parte, consulati manualul vehiculului pentru a vedea unde va incadrati cu testul de compresie. Dupa cum am spus anterior, numarul general acceptat este peste 100 psi. Elementul important de luat in considerare este diferenta dintre fiecare cilindru. Daca exista o diferenta de peste 10% atunci inseamna ca exista o problema de compresie.

 

Un test de compresie este intotdeauna un mod bun de a determina daca simptomele pe care le intampinati sunt legate de deteriorarea interna a motorului. 

Daca se constata o compresie mult scazuta in interiorul motorului, vor fi necesarea reparatii semnificativa sau in unele cazuri chiar schimbarea motorului. Un mecanic licentiat ar fi cel mai indicat sa faca testul de compresie si sa spuna daca trebuie sau nu inlocuit motorul.

 

 

Citeste si despre: totul despre supraincalzirea motorului

 

 

Sursa foto: themotorhood.com, dannysengineportal.com, worldclassautoservice.com

Articole similare
Ce este mecatronicul?

Ce este mecatronicul?

Astazi vom vorbi despre mecatronic. Vom afla ce este el, ce rol are si cum se poate defecta el.

De ce intra uleiul de motor in filtrul de aer?

De ce intra uleiul de motor in filtrul de aer?

Uleiul de motor nu trebuie sa fie niciodata in filtrul de aer. In functie de modul cum a ajuns acolo, pot fi necesare reparatii majore sau minore.

Ce este codul de eroare P0006?

Ce este codul de eroare P0006?

P0006 se refera la circuitul de control al valvei "A" de inchidere fortata a alimentarii cu combustibil/ scazut.

Sistemul automat de frana: ce este si ce face?

Sistemul automat de frana: ce este si ce face?

Afla ce este sistemul automat de franare, cum functioneaza si cat de util este. Cruise controlul adaptiv foloseste acest sistem. Citeste mai mult.

Ce este cardanul masinii?

Ce este cardanul masinii?

Transmisia poate fi de 2 feluri, cu cardan sau cu planetare. In acest material vom vorbi despre primul tip de transmisie, cea pe cardan (cardanica).

Ce este codul de eroare OBD2 P0005?

Ce este codul de eroare OBD2 P0005?

P0005 se refera la circuitul de control al valvei "A" de inchidere fortata a alimentarii cu combustibil /Deschis

Senzor ploaie: Ce este senzorul de ploaie?

Senzor ploaie: Ce este senzorul de ploaie?

Senzorul de ploaie este o dotare care merita toti banii, el automatizeaza procesul de stergere al parbrizului lasand soferul sa se concentreze la condus.

Ce este si din ce este alcatuit sasiul unei masini?

Ce este si din ce este alcatuit sasiul unei masini?

Cati stim exact ce inseamna sasiul unei masini si mai ales care sunt partile componente, fara de care masina nu ar putea functiona?

Cap bara: Ce este capul de bara si ce face?

Cap bara: Ce este capul de bara si ce face?

Atunci cand capul de bara este defect suspensia fata se slabeste. Cu cat suspensia se slabeste mai mult, soferul o sa simta vibratii in volan.

Ce este capacitatea cilindrica a motorului?

Ce este capacitatea cilindrica a motorului?

Capacitatea sau deplasarea motorului este volumul de miscare al pistoanelor din interiorul cilindrilor.

De ce sa scrii un review despre masina ta?

De ce sa scrii un review despre masina ta?

Niciun jurnalist auto nu ne poate spune mai multe despre o anumita masina, decat posesorul acesteia, cel care o intretine si o conduce zi de zi.

Pompa combustibil: Ce este si ce face?

Pompa combustibil: Ce este si ce face?

Exista mai multe pompe de combustibil: cu diafragma, cu piston, pompe electrice submersibile sau pompe antrenate pneumatic.

Injector: Ce este injectorul si ce face?

Injector: Ce este injectorul si ce face?

Injectoarele pot ceda cu timpul de aceea o sa enumaram cateva simptome ale unui injector care nu functioneaza corespunzator.

Vas expansiune: Ce este si ce face?

Vas expansiune: Ce este si ce face?

Verifica si starea conductei de cauciuc care intre in capatul vasului de expansiune, cu timpul se poate fisura sau taia si pe acolo se poate scurge lichid.

Senzor parcare: Ce este si ce face?

Senzor parcare: Ce este si ce face?

Cum functioneaza senzorii de parcare si de ce sa ii alegi ca si dotare pentru masina ta.

De ce este importanta cartea service a masinii?

De ce este importanta cartea service a masinii?

Cartea service este importanta si atunci cand vrei sa vinzi masina, deoarece o istorie completa si oficiala a reparatiilor va influenta valoarea masinii.

Webasto: ce este si la ce te ajuta?

Webasto: ce este si la ce te ajuta?

Sunt mai multe firme pe piata care produc aceste sisteme de incalzire auxiliara, dar cele mai cunoscute sunt Webasto, Eberspacher sau Airtronic.

Senzor presiune combustibil: Ce este si ce face?

Senzor presiune combustibil: Ce este si ce face?

Senzorul de presiune combustibil este o veriga slaba a sistemului de alimentare cu combustibil, el putand sa cedeze de la temperaturi inalte.

Radiator aer conditionat: Ce este si ce face?

Radiator aer conditionat: Ce este si ce face?

Cum se poate strica radiatorul AC? Sistemul de aer conditionat poate functiona fara radiator?

Senzor coloana de directie: ce este si defectiuni comune

Senzor coloana de directie: ce este si defectiuni comune

Senzorul coloana de directie are rolul de a evalua stabilitatea si tractiunea autoturismului.

Siguranta copilului tau - ce este ISOFIX?

Siguranta copilului tau - ce este ISOFIX?

Atunci cand vrei sa cumperi un scaun de masina pentru copilul tau vei citi foarte des termenul - ISOFIX. Ce este si cum trebuie instalat un scaun cu Isofix in masina?

Cod eroare OBDII P0003. Ce este?

Cod eroare OBDII P0003. Ce este?

Daca se stabileste ca exista conditii pentru stocarea unui cod de eroare P0003 si codul este intr-adevar prezent, tensiunea, puterea, solul si tensiunea senzorului ar trebui apoi masurate.

De ce masina are un stergator de parbriz mai lung si unul scurt?

De ce masina are un stergator de parbriz mai lung si unul scurt?

Stergatoarele de parbriz sunt raspunzatoare de vizibilitatea soferului si scopul lor este sa curete o zona cat mai mare de parbriz pentru o vizibilitate buna.

3 piese care se strica cand un radiator este defect

3 piese care se strica cand un radiator este defect

Atunci cand o componenta nu functioneaza corect, alte parti din sistemul de racire risca, de asemenea, sa se defecteze.

Ce este rodajul motorului si cum trebuie facut?

Ce este rodajul motorului si cum trebuie facut?

Cu totii stim ce presupune rodajul, dar oare ce inseamna el din punct de vedere tehnic? Ce se intampla mai exact cand faci rodajul masinii?

Butuc roata: Ce este butucul rotii si ce rol are?

Butuc roata: Ce este butucul rotii si ce rol are?

Butucul rotii este singura parte a autoturismului care tine roata si de aceea este foarte important sa te asiguri ca rotile sunt montate corespunzator.

Ce este controlul tractiunii si cum functioneaza

Ce este controlul tractiunii si cum functioneaza

Controlul tractiunii este un sistem de siguranta al masinii, al carui scop este sa ajute mareasca aderenta anvelopelor pe suprafetele cu tractiune scazuta.

Ce este si cum functioneaza lane assist

Ce este si cum functioneaza lane assist

Conform statisticilor, cel putin o treime dintre accidente sunt cauzate de schimbarea patrunderea pe o drum cu trafic intens sau schimbarea benzii de mers.

Ce sa faci daca ai un cui in cauciuc?

Ce sa faci daca ai un cui in cauciuc?

Ni se intampla tuturor. Vezi acel cui mic iesind in afara sau auzi sunetul psss scos de aerul care iese din cauciucul intepat.

Reparatii casete de directie? Un ghid util

Reparatii casete de directie? Un ghid util

Asadar daca ai probleme cu caseta de directie, sau suspectezi ca ai avea probleme cel mai bine este sa ajungi la un service si sa rezolvi problema urgent.