Ce face functia auto hold?

Ce face functia auto hold?

Aceasta dotare prezenta majoritar la masinile cu transmisie automata, previne deplasarea masinii la vale, daca opriti in panta ascendenta dar te ajuta si la semafor, unde nu mai trebuie sa stai tot timpul cu piciorul pe pedala de frana cand masina este in Drive.

Functia este disponibila si pentru masini cu transmisie manuala, dar in cazul in care frana de mana este una electronica.

Citeste si despre: este mai buna cutia de viteze manuala sau automata

Cateva detalii despre butonul Auto Hold de la Volkswagen

Auto Hold este o extensie a sistemului de frana de mana electronica. Previne deplasarea accidentala a masinii inapoi, cand stationati, sau cand sunteti in panta ascendenta.

Acest lucru inseamna ca nu va trebui sa folositi in continuu frana de mana manual, sa verificati daca ati aplicat suficienta presiune de franare sau sa va faceti probleme ca masina o ia inapoi cand va pregatiti sa porniti. 

Este comoda, mai confortabila si mai sigura in situatia in care masina trebuie sa ramana pe loc, cu motorul mergand – de exemplu, cand avansati greu in trafic. 

Sistemul este operat prin unitatea hidraulica ABS/ESP. Cand franati masina pentru a opri, functia Auto Hold pastreaza presiunea de franare pe care ati aplicat-o ultima data.

Chiar daca luati piciorul de pe pedala de frana, toate franele pentru cele patru roti vor ramane pe pozitie. 

Daca senzorii ABS de viteza a rotilor detecteaza miscari de rotire, forta franarii creste automat pana ce masina se opreste complet. Aceasta situatie poate sa apara, de exemplu, daca franati lin, pentru a va opri in panta ascendenta.

De indata ce apasati acceleratia din nou, si in cazul cutiilor de viteza manuale eliberati ambreiajul, functia Auto Hold reduce din nou presiunea de franare. 

Diferenta dintre asistenta la plecare din rampa si Auto Hold

Desi aceste doua sisteme au cam acelasi principiu de functionare, sunt doua lucruri total diferite. In primul rand asistenta la plecare din rampa este folosita mai multa la vehiculele cu transmisie manuala, ajutand astfel vehiculul sa nu plece inapoi, cand este intr-o rampa, cand luati piciorul de pe ambreiaj si calcati acceleratia.

Auto Hold este folosit la masinile cu transmisie automata si foarte rar la vehiculele cu transmisie manuala, doar acele modele care au frana de mana electronica.

Functia Auto Hold mentine vehiculul blocat pana cand apasati pedala de acceleratie, poate sa dureze chiar si cateva minute acest lucru. De retinut este sa nu confundati aceasta functie cu frana de mana, asadar cand parasiti vehiculul sa va aduceti aminte sa actionati frana de mana.

Erori la functia Auto Hold

Anumiti soferi se plang de faptul ca pur si simplu nu mai functioneaza aceasta functie sau ca ramane blocata, aceasta eroare este pur si simplu din cauza unui contact imperfect sau din cauza softului. Cel mai bine ar fi sa mergeti la un mecanic si sa o puna pe un tester pentru a vedea exact care este cauza problemei.

Citeste si despre: cauzele aprinderii martorului ABS

Sursa foto: carbuyer.co.uk, practicalmotoring.com.au

Articole similare

Sistemul automat de spalare faruri este o optiune pe care masina ta trebuie sa o aiba.

Acest cod se refera la eroarea sistemului de limitare a vitezei a autovehiculului.

In acest articol vom vorbi despre o piesa foarte complexa si foarte importanta, mai exact despre pompa de injectie.

Problemele cu supraincalzirea motorului pot sa determine aparitia unor probleme destul de grave.