Motoarele cu ardere interna sunt clasificate in doua mari categorii: motoare cu aprindere prin compresie ( diesel ) si motoare cu aprindere prin scanteie ( benzina ). Ambele au un ciclu de functionare. Pistonul, aflat in interiorul cilindrului, desfasoara patru curse, aceste curse sunt timpii motorului.
Citeste si despre: motor pe benzina sau motor pe motorina
Timpul 1: Admisia. Pistonul se deplaseaza in jos, catre arborele cotit, permitand cilindrului sa absoarba amestecul de carburant. In aceasta faza, supapele de admisie sunt deschise, lasand aerul sa intre si cele de evacuare sunt inchise.
Timpul 2: Compresia. In acest timp si supapa de evacuare dar si cea de admisie sunt inchise. Pistonul incepe sa urce in interiorul cilindrului comprimand amestecul de carburant cu aer. In urma comprimarii, aerul se incalzeste si la diesel amestecul se auto-aprinde in urmatoarea faza.
Timpul 3: Arderea si destinderea. Amestecul de carburant din interiorul cilindrului este aprins cu ajutorul scanteii date de bujie in cazul benzinei si in cazul dieselului, se autoaprinde.
La sfarsitul arderii presiunea gazelor ajunge la 30-40 bar iar temperaturile depasesc 2200 grade Celsius. Datorita acestei presiuni pistonul incepe procesul de destindere, coborand in interiorul cilindrului si transmite fortele generate de explozie, arborelui cotit.
Timpul 4: Evacuare. In acest timp, supapa de admisie este inchisa iar cea de evacuare este deschisa. Supapa se deschide inainte ca pistonul sa ajunga in cel mai de jos punct, asigurand o eliminare optima a gazelor de evacuare.
Citeste si despre: pareri Opel Zafira A
Sursa foto: freepik.com, boschaftermarket.com
BlueMotion este o combinatie de tehnologii proiectate sa mareasca economia de combustibil si sa reduca emisiile de carbon.
Presiunea scazuta a uleiului poate reprezenta una dintre cele mai mari probleme cu care este posibil sa se confrunte soferii.
Un test de compresie cu un manometru dezvaluie starea de sanatate a motorului. Un motor pe benzina sanatos trebuie sa aiba o compresie de peste 6 bari.
In articolul de astazi vom vorbi despre un motor foarte popular, primul tip de motor cu ardere interna produs vreodata, de la cel care a plecat totul.
Ce se intampla daca ramai fara AdBlue? Cat mai poti sa mergi cu masina daca iti apare in bord indicatorul AdBlue.
Fiabilitatea se mentine printr-o exploatare corecta, intretinere planificata, controale preventive de fiecare data cand crezi ca masina are o problema.
Ce reparatii poate repara codul P0850? Exista multe modalitati prin care un tehnician poate adresa o detectare a codului P0850. Ele includ:
Cum iti dai seama ca trebuie sa schimbi distributia masinii? Si ce se poate intampla daca distributia nu este schimbata la timp.
Fii inteligent cand iti propui achizitionare unei masini la mana a doua, autovehiculul trebuie neaparat testat de un mecanic profesionist.
Ce inseamna codul P0842? Definitia codului OBD-II P0842 ? Ce cauzeaza codul P0842? Care sunt simptomele codului P0842?
In momentul in care te decizi sa achizitionezi o masina, una dintre cele mai mari polemici peste care vei da este intre motoarele pe benzina si diesel.
P0851 este un cod de diagnosticare a erorilor (DTC) pentru "Circuitul de intrare park / neutru al comutatorului de intrare"
Ca sa remediezi aceasta problema mai intai trebuie sa te asiguri si sa verifici ca nivelul de ulei este mult sus peste limita si apoi trebuie sa scurgi excesul de ulei din baie.
Autonomia unui vehicul este distanta calculata pe care acesta o poate parcurge folosind cantitatea de combustibil ramasa in rezervor.
Fie ca alegi sa conduci o masina diesel sau una pe benzina, toate masinile au o limita de turatie. Dupa linia rosie motorul va exploda.
Codul de eroare OBDII P0004 inseamna ca circuitul de control al regulatorului volumului/presiune de combustibil este ridicat.
Uleiul de motor nu trebuie sa fie niciodata in filtrul de aer. In functie de modul cum a ajuns acolo, pot fi necesare reparatii majore sau minore.
S-a aprins martorul ABS si nu mai functioneaza. Este sigur sa conduc cu martorul luminos al ABS-ului aprins?
Deci, ce presupune revizia in zilele noastre? In mod normal, face parte din ingrijirea permanenta de rutina, de obicei odata la aproximativ 15.000 de km.
Trebuie sa fim constienti de faptul ca unul dintre cele mai importante documente pe care trebuie sa-l avem cu noi este talonul masinii.
Exista mai multe motive din cauza carora martorul de presiune a uleiului se aprinde in bordul masinii.
Semnele unei curele de distributie care nu functioneaza corect. Cureaua de distributie joaca un rol extrem de important, ea sincronizand cei doi arbori.
Vi s-a intamplat vreodata sa constatati ca uleiul de motor miroase a benzina? Veti afla mai multe detalii despre acest subiect in acest articol.
Daca iti doresti ca vopseaua masinii tale sa ramana stralucitoare si curata, atunci probabil ai auzit de polishul ceramic.
SAE este prescurtarea care provine de la "Societatea de Inginerie Automotive", si reprezinta denumirea vascozitatii uleiului de motor.
Atunci cand butonul de kickdown este presat masina va schimba treptele superioare doar in limitare, niciodata inainte.
Simti vibratii in volan, in scaun si chiar in pedala de frana. Ce trebuie sa faci? Cateva probleme care pot face masina sa vibreze.
Unul dintre ingrediente este uleiul de baza sau "base oil" care se gaseste in grasimi lubrifiante, uleiuri de motor si lichide de prelucrare a metalelor.
Cuplul motorului este o caracteristica cel putin la fel de importanta intr-o masina precum puterea.
Masinile folosesc un incalzitor al blocului motor (block heater).Acesta este un dispozitiv ce ajuta motorul si lichidele din interiorul acestuia sa se incalzeasca pe timp de iarna.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login