Avem zeci de articole scrise despre dpf, fap, filtru de particule, egr. Din experienta noastra cu clientii care au masini diesel, filtrul de particule ajunge sa fie o problema foarte suparatoare dupa un anumit kilometraj al masinii. Multi posesori fanatici de masini diesel au trecut intr-un final la masini pe benzina, din cauza filtrelor de particole.
De aceea in acest articol o sa va spunem care sunt masinile care sunt cele mai susceptibile la blocajele si defectiunile DPF-ului.
Nu exista o baza de date unde sa gasim exact masinile care au cele mai multe probleme. In acest articol am strans o serie de masini care sunt cunoscute ca masini cu probleme la filtrul de particule.
- Nissan Qashqai si X-Trail 2006 – modele actuale
- Audi A3, A4 si A6 – 2006 pana in 2012
- Skoda Octavia si alte modele 2004 – 2013
- VW – 2006 – 20012
- BMW Seria 3 si Seria 5 2004 – 2012
Filtrele DPF nu sunt acoperite de garantie sau casco si nici nu putem afla repede ce istoric a avut dpf-ul unei masini. Asa ca trebuie sa ai grija daca vrei sa cumperi o masina diesel la mana a doua. Poti citi incarcarea dpf-ului pe un tester OBD2, la sectiunea live data.
Poti de asemenea urca masina pe un elevator pentru a te asigura ca ea inca are dpf-ul montat pe masina.
Cel mai bun sfat pe care il putem da este ca trebuie sa alegeti cu atentie o masina noua. Fa-ti temele si asigura-te ca o masina diesel este potrivita pentru tine.
De asemenea, merita sa verificati si supapa EGR. Unitatile egr defecte pot duce la producerea de gaze de evacuare in exces, determinand astfel blocarea mai rapida a filtrului DPF. Acest lucru pare sa afecteze masinile mai vechi din cauza reziduurilor si a carbonului acumulat in jurul supapei si carcasei EGR-ului.