Toti ne dorim sa avem o masina care sa accelereze repede, dar oare cat de important este sa si franeze repede?
Noi consideram ca o masina trebuie sa franeze mult mai repede decat accelereaza, iar de aceea placutele de frana sunt o componenta vitala a sistemului de franare cu disc. Desigur ca pe langa ele vom gasi in ansamblu sistemului de franare si discul de frana si etrierul care sunt la fel de importante.
E adevarat ca exista o multime de alternative cu diferite preturi si specificatii doar aruncand o scurta privire pe www.topautopiese.ro insa nu toate sunt potrivite pentru condusul de zi cu zi.
Placute de frana semi-metalice: daca ti-ai cumparat de curand o masina care atinge repede 100 km/h ea sigur va fi echipata cu placute semi-metalice, acestea fiind cele mai folosite in acest caz. Ele contin undeva intre 30% si 65% metal. Diferenta pana la 100% este acoperita de fire de otel, fire de cupru si alte materiale feroase.
Tot acest metal este topit si turnat intr-o forma iar toate materialele componente sunt tinute impreuna de o rasina organica. La final placutele ajung intr-un furnal unde stau o perioada scurta pentru a le asigura o durata de viata mai lunga.
Avantajele placutelor de frana semi-metalice: sunt robuste, ieftine, rezistente la caldura si indulgente cu uzura discurilor de frana.
Placutele de frana semi-metalice au un singur dezavantaj si anume rezistenta la temperaturi scazute, mai corect spus, au un randament scazut la temperaturi joase. De evitat sa mergi tare cu masina pana placutele nu ajung la o temperatura ideala.
Placute de frana ceramice: cu siguranta daca detii un supercar masina ta va fi echipata cu astfel de placute de frana. Spre deosebire de cele semi-metalice ele franeaza mult mai repede si disperseaza rapid caldura emisa de procesul de franare.
Ele sunt fabricate, dupa cum sugereaza si numele, din fibre ceramice. Asta le face silentioase si prietenoase cu mediul. Daca cele metalice lasa o pilitura care se aseaza pe jante, pilitura numita praf de frana, cele ceramice nu vor lasa.
Un mare dezavantaj al placutelor ceramice este faptul ca nu pot fi folosite pe daily cars. Ele nu se vor incalzi daca vrei doar sa iti duci copilul 5 km pana la gradinita sau vrei sambata sa ajungi repede la piata. Ele trebuie incalzite inainte, in reprize scurte de franare, pentru a ajunge la o temperatura optima de functionare.
Placute de frana low-metallic nao. Stim, v-am incurcat aici. Le luam pe rand: NAO vine de la Non-Asbestos Organic. Dupa cum bine stiti, azbestul este cangerigen daca ajunge in plamani. Cu ceva timp in urma nu se stia asta si unele placute de frana contineau azbest. Acum acestea sunt organice si nu mai contin azbest. Partea metalica din placute reprezinta 10-30% si gasim cupru si otel, ca la cele semi-metalice.
Aceste placute sunt ieftine, zgomotoase si genereaza mult praf de frana. Noi v-am recomanda sa le evitati.
Placute de frana NAO sau non-asbestos organic: sunt placute organice, am detaliat un pic mai sus despre ele. Ele contin kevlar, cauciuc, fibra de sticla, celuloza si unele rasini. Daca vrei sa alegi din acesta categorie cele de kevlar sunt cele mai bune.
Placutele NAO se consuma foarte repede, insa sunt performante, scot 0 zgomot, 0 praf de frana si abia daca dauneaza discului de frana.
Daca ati citit pana aici e usor de inteles ca nu va putem recomanda un tip standard de placute, in functie de nevoia voastra, de masina pe care o detineti si de mediul in care conduceti, puteti alege usor placutele de frana necesare, citind acest articol.
Sursa foto: autoanything.com, akebonobrakes.com, rakuten.com, bullbrakes.com, foreveruncarparts.blogspot.com
Principalele cauze ale acestei probleme sunt placutele de frana, etrierele si discurile de frana dar astea nu sunt singurele cauze.
In cazul in care sistemul dumneavoastra de franare ar avea defectiuni, acestea ar putea fi probabil din cauza unor scurgeri de lichid de frana.
Atunci cand etrierul este blocat consumul va fi unul mai ridicat, puterea masinii nu va mai fi aceeasi mai ales daca aceasta functioneaza cu o roata blocata.
Atunci cand functioneaza corespunzator, pedala de frana va fi resimtita ca opunand o anumita rezistenta in momentul in care este apasata.
Chiar daca in momentul in care tu pui in functiune sistemul de franare al masinii tale apesi pe o singura pedala si observi efectele.
In acest articol va vom prezenta simptome ale tamburilor si sabotilor de frana defecti.
Ce motor sa alegi pe Golful tau? FSI sau TDI? Este FSI o tehnologie mai buna?
Mirosul de ars poate aparea din varii motive si de obicei este un semn ca trebuie sa duci masina la o verificare, inainte sa se ajunga la defecte mai grave.
Afla ce este sistemul automat de franare, cum functioneaza si cat de util este. Cruise controlul adaptiv foloseste acest sistem. Citeste mai mult.
Va urcati in masina, apasati frana, porniti motorul, incercati sa puneti masina in "Drive" si observati ca levierul cutie de viteze este blocat in "Park".
Vremea rece afecteaza randamentul unui vehicul. Luati-va anvelope de iarna, verificati bateria vehiculului, spalati-va si lustruiti-va vehiculul.
Vom dezbate mai pe larg aceasta idee cu privire la achizitionarea de piese originale sau aftermarket, o dilema cu care multi soferi se confrunta.
Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara.
Afla de la noi cum sa obtii cel mai bun pret pentru noile tale anvelope.
Vrei sa lasi masina mai mult timp in garaj? Ce trebuie sa faci inainte de a o lasa la iernat?
Verifica antigelul, verifica uzura pneurilor, verifica franele, verifica starea bateriei de acumulatori, verifica starea stergatoarelor.
In continuare va vom prezenta 7 posibile cauze ale vibratiilor si ale zgomotelor in momentul franarii.
Lichidul de frana vechi este foarte periculos pentru sistemul de franare, acesta este cunoscut sub numele de "ucigasul tacut" prin randul mecanicilor.
Multimetrul este un dispozitiv care poate fi intotdeauna de ajutor. El te ajuta sa testezi diferite componente electrice ale masinii.
Te poti orienta asupra masurilor pe care este bine sa le iei pentru a conduce masina in siguranta, in afara traficului si de a evalua avariile survenite.
Daca aveti bule de aer in conductele de frana din cauza supapei de control, puteti simti ca pedala de frana este ca un burete.
Prin urmare, trebuie sa schimbati lichidul de frana cand este contaminat. Cum veti sti cand trebuie schimbat lichidul de frana?
Daca trebuie sa completati lichidul de frana, completati-l cu acelasi tip de lichid, niciodata sa nu amestecati tipurile de lichid de frana.
Niciun jurnalist auto nu ne poate spune mai multe despre o anumita masina, decat posesorul acesteia, cel care o intretine si o conduce zi de zi.
Desigur, s-ar putea sa existe situatii in care rapelul de franare se va defecta. Simptomele s-ar putea sa nu para destul de grave la inceput.
Majoritatea producatorilor recomanda sa faceti rotatia anvelopelor la fiecare 6 luni sau la fiecare aproximativ 10 mii de kilometri.
S-ar putea sa va intrebati de ce lichidul de frana Dot 3 nu a fost inlocuit in totalitate cu lichidul de frana Dot 4, daca cel din urma este mult mai bun
O masina niciodata nu se opreste in mers din senin, ci va transmite diferite semnale de avertizare inainte.
Indiferent de anotimp, automobilul tau are nevoie de atentie in permanenta, fie ca este vorba de o verificare sau schimbarea unor componente.
Ce poate fi mai nasol decat sa mergi dimineata linistit la masina si sa observi o balta mare de ulei fix sub masina?
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login