Ce reprezinta eroarea si martorul de bord VSC?

Ce reprezinta eroarea si martorul de bord VSC?

Masinile moderne care sunt construite pe baza unor tehnologii avansate sunt echipate cu o multitudine de senzori, fiecare avand roluri diferite pentru a se asigura ca toate componentele si sistemele functioneaza in mod optim. Pentru fiecare tip de defectiune sau pentru fiecare sistem care nu functioneaza in parametrii, autoturismul va afisa pe ecranul de bord un martor luminos care sa ne indice problema. Majoritatea soferilor nu cunosc semnificatile acestor martori, motiv pentru care este necesar sa se informeze atunci cand observa aparitia unuia.

In acest articol vom vorbi despre ce inseamna martorul luminos VSC si ce indica acesta.

In primul rand, trebuie sa stiti ca VSC este prescurtarea de la Vehicle Stability Control si este reprezentat de catre controlul stabilitatii autoturismului, un sistem care are rolul de a se asigura ca autoturismul nostru ramane pe sosea indiferent de dificultatile peste care dam in trafic atunci cand suntem pe cale sa pierdem controlul asupra masinii.

Atunci cand computerul de bord simte ca pierdem controlul asupra masinii va reduce sau va taia de tot puterea transmisa catre roti, asa incat sa nu fie necesar sa franam si sa ne ajute sa ramanem pe drum. Introducerea acestui sistem este obligatorie prin lege din anul 2012 in SUA si din 2015 in UE.

Desigur, acest sistem poate fi dezactivat, dar nu va recomandam sa faceti acest lucru, deoarece este vorba de siguranta dumneavoastra in trafic. In mod normal, ar trebui sa existe un buton fie langa schimbatorul de viteze, fie pe volan, care are desenat pe el un simbol asemanator celui de la luminile de drum.

Atunci cand ne aflam pe loc drept si masina este oprita, putem apasa acest buton pentru cateva secunde, dupa care vom vedea un mesaj scris pe bordul masinii care ne va indica ca sistemul a fost dezactivat, de genul “VSC off”. La o simpla reapasare a butonului, sistemul se va reactiva, iar butonul specific va fi din nou colorat. In cazul in care la apasarea butonului nu are loc nici o modificare, va recomandam sa realizati o revizie tehnica pentru identificarea si remedierea defectiunii.

Asa cum am mentionat si anterior, acest sistem este foarte util atunci cand calatoriti in conditii de drum dificile si nu va recomandam sa il dezactivati niciodata pentru ca participa in mod activ la mentinerea autoturismului dumneavoastra in conditii de siguranta, chiar si in cele mai complicate situatii.

Citeste si...
Nu ai voie sa faci aceste lucruri cand semaforul intermitent este verde
Nu ai voie sa faci aceste lucruri cand semaforul intermitent este verde

In fiecare oras intalnim semafoare intermitente catre dreapta. Din pacate, rolul acestora si modul corect in care soferul trebuie...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...