Ce sa faci atunci cand frana de mana ramane blocata?

Ce sa faci atunci cand frana de mana ramane blocata?

Frana de mana nu se decupleaza atunci cand apare o problema la nivelul arcului de revenire, a bratului de pivotare etrier spate sau cand avem de-a face cu un etrier cu piston blocat.

Problemele care apar la nivelul franei de mana pot sa dea batai de cap destul de mari. In cazul in care frana nu se decupleaza exista riscul sa avariem sistemul de transmisie sau motorul atunci cand incercam sa fortam frana de mana.

Modul de functionare al franei de mana este destul de simplu si are rolul de a mentine masina in pozitie stabila atunci cand este oprita.

In cazul in care arcul de revenire al franei de mana se rupe in momentul actionarii franei de mana, atunci aceasta nu poate reveni in pozitia de repaus. In orice caz este bine sa stii ca exista mai multe probleme care pot determina lipsa de decuplare a franei de mana.

Daca frana de mana nu se decupleaza este bine sa verifici urmatoarele aspecte:

  • cabluri de frana care sunt afectate de coroziune sau prezinta semne de rugina
  • arc de revenire vizibil avariat sau care lipseste cu totul
  • bratul de pivotare al etrierului spate este blocat
  • etrier care prezinta un piston blocat

Cum sa pregatesti autovehiculul pentru a verifica starea cablurilor de frana?

Pentru a efectua aceasta manopera, vei avea nevoie de urmatoarele materiale - lanterna, elevatoare auto, ochelari de protectie, sisteme de blocare a rotilor.

Pasul 1. Parcheaza vehiculul pe o suprafata rigida si dreapta. In cazul in care masina ta este prevazuta cu cutie automata, este bine sa lasi transmisia in modul parking. Daca masina ta are o cutie de viteza manuala, este indicat sa folosesti treapta intai de viteza.

Pasul 2. Pozitioneaza sistemele de blocare a rotilor la nivelul cauciucurilor din spate care vor ramane la nivelul solului. Actioneaza frana de mana pentru a impiedica rotile din spate sa se deplaseze.

Pasul 3. Ridica masina. Folosind un elevator auto corespunzator greutatii masinii tale, aplica elevatorul si ridica complet rotile de la sol.

Pasul 4. Plaseaza suportii. Coboara masina pana la nivelul acestora. In cazul masinilor moderne, locul unde se aplica acesti suporti va fi situat la nivelul zonei de sudura, situat sub nivelul usilor pe partea de jos a masinii.

Verifica starea in care se gasesc cablurile de frana

Pasul 1. Pune-ti ochelarii de protectie si foloseste-te de lanterna. Localizeaza cu precizie pozitia cablurilor de frana.

Pasul 2. Verifica daca aceste cabluri prezinta semne de coroziune sau sunt acoperite de rugina. Verifica daca pinul cablurilor de frana este afectat de coroziune pana la nivelul pedalei de frana.

Pasul 3. Verifica conexiunile. Este bine sa inspectezi zona in care cablurile de frana se ataseaza la nivelul franelor din spate. Verifica existenta unor semne de coroziune la acest nivel.

Cum sa cobori masina dupa ce ai terminat de inspectat

Pasul 1. Aduna toate instrumentele pe care le-ai folosit si aseaza-le undeva deoparte.

Pasul 2. Ridica vehiculul. Folosind un elevator indicat pentru greutatea masinii tale, ridica pana cand rotile nu mai au contact cu solul.

Pasul 3. Indeparteaza suportii si plaseaza-te la distanta de masina.

Pasul 4. Coboara masina pana cand toate cele patru roti ajung la nivelul solului. Scoate elevatorul si aseaza-l deoparte.

Pasul 5. Indeparteaza sistemele de blocare a rotilor de la nivelul zonei posterioare a masinii.

Inlocuieste orice cablu care este afectat de procese de coroziune sau care prezinta urme de rugina.

Cum sa pregatesti autovehiculul pentru a verifica starea arcului de revenire?

Pentru a realiza aceasta manopera vei avea nevoie de o lanterna, surubelnite, stative, ochelari de protectie, ciocan, levier, cheie pentru cuplu si sistem de oprire a rotilor.

Pasul 1. Parcheaza vehiculul pe o suprafata plana. In cazul in care autovehiculul este prevazut cu cutie automata, este bine sa lasi transmisia in modul parking. Daca ai in schimb o cutie de viteza manuala, este indicat sa folosesti treapta intai de viteza.

Pasul 2. Pozitioneaza sistemele de blocare a rotilor la nivelul cauciucurilor din spate care vor ramane la nivelul solului. Actioneaza frana de mana pentru a impiedica deplasarea rotilor din spate.

Pasul 3. Ridica masina folosind un elevator auto corespunzator greutatii masinii tale si ridica autovehiculul complet de la sol.

Pasul 4. Plaseaza suportii. Coboara masina pana la nivelul la care sunt situati suportii. In cazul masinilor moderne, locul de aplicare va fi situat la nivelul zonei de sudura de sub nivelul usilor in partea de jos a masinii.

Cum sa verifici starea arcului de revenire?

Pasul 1. Pune-ti ochelarii de protectie si foloseste lanterna. Localizeaza pozitia acestui arc.

Pasul 2. Verifica daca arcul de revenire este rupt, sarit, sau daca lipseste.

Pasul 3. Indeparteaza prezoanele de la nivelul rotilor din spate. Acum indeparteaza rotile.

Pasul 4. Daca autoturismul tau are tamburi de frana, este bine sa folosesti un ciocan pentru a-i separa de la nivelul rotilor.

Sfat - este indicat sa nu lovesti la nivelul prezoanelor. In cazul in care vei face acest lucru s-ar putea sa fie nevoie sa le inlocuiesti.

Pasul 5. Indeparteaza tamburii. Daca nu pot sa ii indepartezi, este indicat sa folosesti o surubelnita pentru a slabi sabotii de frana de la nivelul rotilor din spate.

Pasul 6. Verifica starea arcului de revenire. Verifica de asemeni daca arcul de revenire al franei de mana este deteriorat, rupt sau daca lipseste.

Cum sa cobori autovehiculul dupa ce ai verificat starea arcului de revenire?

Pasul 1. Aduna toate instrumentele pe care le-ai folosit si aseaza-le undeva deoparte.

Pasul 2. Ridica autovehiculul folosind un elevator indicat pentru greutatea masinii tale, ridica masina pana cand rotile nu mai au contact cu solul.

Pasul 3. Indeparteaza suportii si plaseaza-i la distanta de masina.

Pasul 4. Coboara masina pana cand toate cele patru roti au ajuns la nivelul solului. Scoate elevatorul si aseaza-l deoparte.

Pasul 5. Departeaza sistemele de blocare a rotilor de la nivelul zonei posterioare a masinii.

In cazul in care este necesar, apeleaza la un mecanic pentru a verifica starea arcului de revenire daca acesta este defect.

Cum sa verifici starea bratului de pivotare etrier spate?

Pentru aceasta operatiune vei avea nevoie de lanterna, surubelnite, suporti, ochelari de protectie, ciocan, levier, cheie pentru cuplu si sisteme de blocare a rotilor.

Pasul 1. Parcheaza vehiculul pe o suprafata plana. In cazul in care autovehiculul este prevazut cu cutie automata, este bine sa lasi transmisia in modul parking. Daca ai in schimb o cutie de viteza manuala, este indicat sa folosesti treapta intaia de viteza.

Pasul 2. Pozitioneaza sistemele de blocare a rotilor la nivelul cauciucurilor din spate care vor ramane la nivelul solului. Actioneaza frana de mana pentru a impiedica deplasarea rotilor din spate.

Pasul 3. Scoate prezoanele de la nivelul rotilor dar nu inainte de a ridica masina de la nivelul solului.

Pasul 4. Ridica autoturismul folosind un elevator indicat pentru greutatea masinii tale, ridicand pana cand rotile nu mai au contact cu solul.

Pasul 5. Plaseaza suportii. Coboara masina pana la nivelul la care sunt situati suportii. In cazul masinilor moderne, locul de aplicare va fi situat la nivelul zonei de sudura de sub nivelul usilor in partea de jos a masinii.

Cum sa verifici starea bratului de pivotare etrier spate?

In primul rand vei avea nevoie de ochelari de protectie si de lanterna. Indeparteaza prezoanele. Verifica starea bratului de pivotare pentru eventuale semne de coroziune sau deteriorare. Verifica daca suprafata este indoita sau daca bratul pare blocat intr-o anumita pozitie.

Cum sa cobori autovehiculul dupa ce ai verificat starea bratului de pivotare etrier spate?

Pasul 1. Aduna toate instrumentele pe care le-ai folosit si aseaza-le undeva deoparte.

Pasul 2. Ridica autovehiculul. Folosind un elevator indicat pentru greutatea masinii tale, ridica masina pana cand rotile nu mai au contact cu solul.

Pasul 3. Indeparteaza suportii si plaseaza-i la distanta de masina.

Pasul 4. Coboara masina pana cand toate cele patru roti au ajuns la nivelul solului. Scoate elevatorul.

Pasul 5. Foloseste o cheie de cuplu si aplica prezoanele.

Pasul 6. Indeparteaza sistemele de blocare a rotilor si aseaza-le deoparte.

Cum sa verifici starea etrierului franei de parcare care are un piston blocat?

Pasul 1. Parcheaza vehiculul pe o suprafata plana. In cazul in care autovehiculul este prevazut cu cutie automata, este bine sa lasi transmisia in modul parking. Daca ai in schimb o cutie de viteza manuala, este indicat sa folosesti treapta intaia de viteza.

Pasul 2. Pozitioneaza sistemele de blocare a rotilor la nivelul cauciucurilor din spate care vor ramane la nivelul solului. Actioneaza frana de mana pentru a impiedica deplasarea rotilor din spate.

Pasul 3. Scoate prezoanele de la nivelul rotilor din spate.

Pasul 4. Ridica autoturismul cu ajutorul unui elevator indicat pentru greutatea masinii tale. Ridica pana cand rotile nu mai au contact cu solul.

Pasul 5. Plaseaza suportii. Coboara masina pana la nivelul la care sunt situati suportii. In cazul masinilor moderne, locul de aplicare va fi situat la nivelul zonei de sudura de sub nivelul usilor in partea de jos a masinii.

Cum sa verifici etrierul franei de parcare?

In primul rand vei avea nevoie de ochelari de protectie si de lanterna. Indeparteaza rotile din spate. Indeparteaza surubul de fixare din partea superioara a etrierului.

Demonteaza etrierul de la nivelul rotorului si indeparteaza placutele de frana. Foloseste o surubelnita dreapta pentru a insuruba pistonul etrierului.

Acest piston este prevazut cu un filet care prin rotatie permite sa se regleze mecanismul de franare.

Cum sa cobori autovehiculul dupa ce ai verificat starea bratului de pivotare etrier spate?

Pasul 1. Aduna toate instrumentele pe care le-ai folosit si pune-le deoparte.

Pasul 2. Ridica autovehiculul folosind un elevator indicat pentru greutatea masinii tale, ridica masina pana cand rotile nu mai au contact cu solul.

Pasul 3. Indeparteaza suportii si plaseaza-i la distanta de masina.

Pasul 4. Coboara masina pana cand toate cele patru roti ajuns la nivelul solului. Scoate elevatorul.

Pasul 5. Foloseste o cheie de cuplu pentru a aplica prezoanele.

Pasul 6. Indeparteaza sistemele de blocare a rotilor.

Daca este necesar, inlocuieste etrierul care prezinta un piston blocat. Rezolvarea situatiei in care frana de mana nu se decupleaza poate imbunatati functionarea sistemului de franare al autoturismului si sa previna de asemenea orice defectiune ulterioara la nivelul sistemului de franare si transmisiei.

Sursa foto: nearsay.com, eeuroparts.com, automotivenews.co, saccrestorations.net