Ce sa faci cand ramai fara servodirectie?

Ce sa faci cand ramai fara servodirectie?

Vi se pare ca deodata este foarte dificil sa rotiti volanul masinii? Din fericire, nu va pierdeti toata masa musculara dar este posibil sa aveti o problema la sistemul de servodirectie al masinii.

Acest lucru nu presupune neaparat lucrari de reparatii masive sau costisitoare. Necesita un diagnostic atent, precum si o actiune rapida: desi este de la sine inteles, o problema cu tehnologia de directie a vehiculului dumneavoastra reprezinta o potentiala amenintare la adresa sigurantei dumneavoastra si trebuie remediata cat mai curand.

O scurta istorie a tehnologiei de directie

Ceea ce consideram ca este un sistem modern, pleaca de fapt in anii 1920, cand rotile au fost legate de un sistem hidraulic pentru a usura povara fizica a manevrarii unui automobil mare si greu. Retineti ca fara acest sistem, rotirea unui vehicul ar fi extrem de dificila - si cu cat vehiculul este mai mare, cu atat este mai greu sa-l intoarceti fara ajutorul unui sistem hidraulic.

Acest sistem este evident important, dar nu este neaparat complex. Exista o pompa care mentine presiunea in sistemul hidraulic, folosind fluid pentru a controla miscarea supapelor si a pistoanelor - la randul sau, facand roata sa se roteasca cu mai putin efort din partea soferului. Practic, aceste sisteme hidraulice elimina presiunea asupra angrenajelor si mecanismelor interne si, desi tu esti cel care invarte roata, sistemul hidraulic face treaba in locul tau.

Din ce cauza ramai fara servodirectie?

Cea mai simpla solutie este ca vehiculul a ramas pur si simplu fara lichid. Acest lucru s-ar putea datora unei scurgeri sau ar putea fi pentru ca nu ati inlocuit lichidul recent. O problema mai grava este ca pompa in sine esueaza - nu neaparat o problema obisnuita, dar cu siguranta, ceva care se poate intampla la vehiculele mai vechi. In plus, este posibil ca fluidul in sine sa se contamineze, deoarece partile sistemului hidraulic incep sa se corodeze datorita uzurii simple.

Cel mai bun mod de a impiedica toate acestea sa se intample este sa ai grija de sistemul tau, ceea ce se reduce la schimbarea lichidului de servodirectie in mod regulat. De asemenea, cunoasteti semnele de avertizare ale unei scurgeri de lichid: daca vehiculul dumneavoastra a fost oprit mult timp si vedeti o balta de lichid roz sau galben sub el, probabil acesta este lichidul de servodirectie.

Daca exista o problema mai mare cu pompa, va trebui sa mergeti cu masina la un service auto. Cand sunt probleme cu pompa de servo, va veti da seama deoarece atunci cand rotiti volanul veti auzi zgomote destul de puternice.

Ce faci daca ramai fara servodirectie in timp ce conduci?

Cel mai important lucru este sa nu intrati in panica. Claxonati si porniti avariile pentru a anunta alti soferi ca aveti probleme si apoi incercati sa opriti masina pe marginea drumului.

Odata ce veti opri vehiculul, opriti motorul si porniti-l din nou, de multe ori se intampla ca servodirectia sa-si revina dupa ce ati repornit motorul. Daca nu se intampla acest lucru, cel mai bine ar fi sa apelati la o firma de remorcari.

Cel mai bun lucru pe care il puteti face pentru a evita toate acestea este sa va asigurati ca lichidul de servo este schimbat in mod regulat. Este un simplu act de intretinere preventiva care va poate salva de unele consecinte mult mai complicate si potential periculoase.

Sursa foto: familyhandyman.com, chicagotribune.com

Citeste si...
Nu ai voie sa faci aceste lucruri cand semaforul intermitent este verde
Nu ai voie sa faci aceste lucruri cand semaforul intermitent este verde

In fiecare oras intalnim semafoare intermitente catre dreapta. Din pacate, rolul acestora si modul corect in care soferul trebuie...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...