Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara

Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara

Protejandu-ti vopseaua, urmarind supraincalzirea, mentinand rezervorul de combustibil plin si oprind aerul conditionat in conditii foarte calde, te va ajuta sa iti mentii masina fericita.

Desi iarna este, in general, considerata ca fiind anotimpul cel mai greu, cel mai pretentios sezon caruia ii este supusa masina ta, nici vara nu este un picnic - cel putin nu pentru masina ta.

Mai jos vei gasi o lista de lucruri pe care ar trebui si pe care nu ar trebui sa le faci in privinta masinii tale, pentru a te asigura ca atat tu, cat si vehiculul tau veti avea o vara sigura si fara probleme.

Inlocuiti regulat lichidului de racire

Autovehiculele de astazi sunt vandute ca avand un

Problema este ca lichidul de racire se descompune in timp, isi pierde proprietatile de lubrifiere, mareste punctul de inghet si devine mai acid.

Nu ar trebui sa ne asteptam, ca un lichid de racire sa reziste pe toata durata de viata a vehiculului, cu exceptia cazului in care durata de viata a vehiculului este de asteptat sa fie destul de scurta.

Unii dintre producatorii majori de automobile s-au razgandit putin in ceea ce priveste fluidele pe viata, precizand mai tarziu ca fluidele ar trebui schimbate la 100.000 de km.

Schimbarea lichidului de racire la fiecare 4 ani sau 80.000 de km este un pariu mult mai sigur pentru a va garanta ca motorul dumneavoastra nu va suferi de probleme de racire in viitor.

Monitorizati cu atentie supraincalzirea motorului

Dispozitivele de masurare a temperaturii lichidului de racire au devenit precum anvelopele de rezerva; complet absente la mai multe vehicule mai noi.

Daca autovehiculul dumneavoastra nu are un ecartament de temperatura, asigurati-va ca verificati temperatura ocazional in timpul condusului, in special atunci cand conduceti in conditii de caldura ridicata.

Daca nu dispune de un ecartament dar in schimb se bazeaza pe o lumina, asigurati-va ca trageti imediat pe dreapta daca si cand veti vedea ca martorul de avertizare al lichidului de racire incepe sa clipeasca.

Utilizati un parasolar bun pentru parbriz

Una dintre cele mai eficiente modalitati de a va mentine masina la o temperatura scazuta este sa utilizati un parasolar de parbriz.

Acestea sunt plasate in interiorul masinii pe parbriz si au o suprafata reflectorizanta care se indreapta spre exterior pentru a deflecta razele solare si cresterea asociata a temperaturii.

Acestea va vor ajuta, de asemenea, sa va protejati interiorul si componentele de plastic de razele ultraviolete si vatamarea termica.

Lasati ferestrele sa se deschida usor pentru a reduce temperatura

Pentru reducerea temperaturilor autoturismelor in timpul parcarii, coborarea ferestrelor este, de asemenea, o modalitate foarte buna de a reduce temperatura cu cateva grade. Inca va mai creste dupa temperatura inauntru, dar cate putin ajuta.

De asemenea, ajuta la aerisirea mirosurilor care se pot acumula de la lucrurile ramase in masina.

Pastrati-va masina curata pentru a proteja vopseaua si lacul

Este o idee buna sa oferiti masinii dumneavoastra o spalare si o acoperire totala cu ceara la inceputul verii, pentru a proteja vopseaua impotriva caldurii de vara.

Chiar daca locuiti in zone afectate de seceta, ar trebui sa va spalati masina destul de des. Multe spalatorii pot curata masina cu aburi pentru a nu consuma enorm de multa apa.

Pastrati anvelopele corect umflate

Presiunea cauciucurilor ar trebui sa fie mentinuta pe parcursul intregului an, dar in timpul lunilor de vara, presiunea ideala se poate schimba usor.

Temperatura mai ridicata a carosabilului si a aerului va duce la cresterea temperaturii anvelopei, ceea ce va creste si presiunea aerului din interior.

Verificati frecvent presiunea in anvelope pentru a vedea ce functioneaza cel mai bine pentru dumneavoastra si pentru a monitoriza uzura anormala a anvelopelor.

Verificati frecvent nivelul uleiului

Verificarea nivelului de ulei ar trebui sa fie o lucrare de mentenanta facuta pe tot parcursul anului, dar este deosebit de importanta in lunile de vara cand totul este mai fierbinte.

Uleiurile de inalta calitate si de inalta vascozitate, au eliminat nevoia de uleiuri diferite pentru sezoane diferite.

proprietatile sale de lubrifiere

Nu folositi aerul conditionat la temperaturi extrem de ridicate

.

Aparatul de aer forteaza motorul suplimentar si poate duce la supraincalzirea automobilului, existand posibilitatea ca dumneavoastra sa ramaneti blocat in mijlocul pustietatii.

Nu conduceti vara cu pneuri de iarna

Cauciucurile de iarna sunt minunate pentru scopul lor, cel de a conduce pe timpul iernii. Ele functioneaza atat de bine, deoarece sunt fabricate dintr-un compus mult mai moale, care ramane moale pe vremea rece, permitand anvelopelor sa obtina o mai buna tractiune pe vreme rece.

Acestea au, de asemenea, blocuri de rulare mai mici, cu mai multe santuri de scurgere, pentru a dispersa zapada si apa fara sa apara hidroplanarea.

Aceleasi calitati care fac pneurile de iarna sa fie foarte bune, le lasa vulnerabile la uzura accelerata si manevrabilitate precara in conditii de vara.

Cel mai bine este sa puteti avea doua seturi de roti si anvelope; unul cu anvelope de iarna si unul cu anvelope de vara sau anvelope all-season.

Nu rulati cu un nivel scazut de combustibil

Majoritatea vehiculelor moderne au pompa de combustibil situata in interiorul rezervorului de combustibil. Temperatura constanta a pompei se bazeaza pe faptul ca este inconjurata de combustibil pentru a mentine motorul pompei rece.

Cand combustibilul este la un nivel foarte scazut, pompa nu are carburant care sa o inconjoare, deci este susceptibila la supraincalzire si la defectarea prematura.

Cand temperatura exterioara este ridicata, acest efect este accelerat si poate duce la defectarea chiar mai rapida a pompei.

Nu lasati mancare in masina

Cu cat este mai cald afara, ar trebui sa fie de bun simt sa nu lasati niciun fel de produse alimentare in masina. Cel mai bun scenariu ar fi sa vi se strice mancarea.

Cel mai rau scenariu ar fi ca bauturile cu continut de zahar sa explodeze sau ca alimentele topite sa faca un dezastru din interiorul masinii dumneavoastra si s-ar putea sa aveti mirosul de alimente topite ramas in interiorul masinii dumneavoastra pentru o lunga perioada de timp.

Nu lasati sticle de apa din plastic in masina

Sticlele de apa din plastic de unica folosinta sunt oarecum blestemul existentei noastre.

Dintre cele 50.000.000.000 (da, asta inseamna 50 de miliarde) achizitionate in fiecare an, peste 80% dintre sticlele de plastic ajung in depozite de deseuri, chiar daca sunt complet reciclabile.

Ele pot fi, de asemenea, daunatoare pentru sanatatea dumneavoastra; daca le lasati in masina incalzita, sticlele de plastic pot sa transfere substante chimice in apa pe care o beti, ceea ce poate provoca probleme grave de sanatate in timp.

Mai bine cumparati doar o sticla reutilizabila si purtati-o tot timpul cu dumneavoastra.

Sursa foto: nepalautotrader.com, garagechief.com, carbrain.com, realtruck.com, shutterstock.com, theconversation.com, citytyresuk.com, carlock.co, medium.com, caroutfitter.com, lexusofpembrokepines.com, mentalfloss.com, theonion.com

Citeste si...
Preturile RCA vor varia in functie de localitatea in care este inmatriculata masina
Preturile RCA vor varia in functie de localitatea in care este inmatriculata masina

Se modifica preturile pentru RCA. Afla care sunt localitatile cu cele mai mari preturi! Pretul politelor de asigurare RCA vor vari...

Este sigura o masina cu GPL?
Este sigura o masina cu GPL?

Tot mai multe persoane opteaza pentru utilizarea autoturismelor cu sistem GPL, mai ales in zonele foarte aglomerate sau daca trebu...

Uleiul sintetic – este bun pentru masina ta?
Uleiul sintetic – este bun pentru masina ta?

Pe masura ce motoarele au devenit tot mai puternice si mai complicate, acestea au ajuns sa creasca economia uleiului folosit si sa...

Cum procedezi daca masina ta este lovita din spate?
Cum procedezi daca masina ta este lovita din spate?

Operatiunile obligatorii de intreprins in conditiile in care autovehiculul condus este tamponat din spate Potrivit explicatiilor o...