Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara

Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara

Protejandu-ti vopseaua, urmarind supraincalzirea, mentinand rezervorul de combustibil plin si oprind aerul conditionat in conditii foarte calde, te va ajuta sa iti mentii masina fericita.

Desi iarna este, in general, considerata ca fiind anotimpul cel mai greu, cel mai pretentios sezon caruia ii este supusa masina ta, nici vara nu este un picnic - cel putin nu pentru masina ta.

Mai jos vei gasi o lista de lucruri pe care ar trebui si pe care nu ar trebui sa le faci in privinta masinii tale, pentru a te asigura ca atat tu, cat si vehiculul tau veti avea o vara sigura si fara probleme.

Realizati curatarea regulata a lichidului de racire

Autovehiculele de astazi sunt vandute ca avand un lichid de racire "pe viata", care este un concept destul de gresit. Desi antigelul de astazi dureaza mult mai mult decat cele din trecut, acestea au in continuare o durata de viata limitata.

Problema este ca lichidul de racire se descompune in timp, isi pierde proprietatile de lubrifiere, mareste punctul de inghet si devine mai acid.

Nu ar trebui sa ne asteptam, ca un lichid de racire sa reziste pe toata durata de viata a vehiculului, cu exceptia cazului in care durata de viata a vehiculului este de asteptat sa fie destul de scurta.

Unii dintre producatorii majori de automobile s-au razgandit putin in ceea ce priveste fluidele pe viata, precizand mai tarziu ca fluidele ar trebui schimbate la 100.000 de km.

Schimbarea lichidului de racire la fiecare 4 ani sau 80.000 de km este un pariu mult mai sigur pentru a va garanta ca motorul dumneavoastra nu va suferi de probleme de racire in viitor. 

Citeste si despre: am gasit ulei in rezervorul de antigel

Monitorizati cu atentie supraincalzirea motorului 

Dispozitivele de masurare a temperaturii lichidului de racire au devenit precum anvelopele de rezerva; complet absente la mai multe vehicule mai noi.

Daca autovehiculul dumneavoastra nu are un ecartament de temperatura, asigurati-va ca verificati temperatura ocazional in timpul condusului, in special atunci cand conduceti in conditii de caldura ridicata.

Daca nu dispune de un ecartament dar in schimb se bazeaza pe o lumina, asigurati-va ca trageti imediat pe dreapta daca si cand veti vedea ca martorul de avertizare al lichidului de racire incepe sa clipeasca.

Citeste si despre: cele mai frecvente 5 cauze care pot determina supraincalzirea motorului

Utilizati un parasolar bun pentru parbriz

Una dintre cele mai eficiente modalitati de a va mentine masina la o temperatura scazuta este sa utilizati un parasolar de parbriz.

Acestea sunt plasate in interiorul masinii pe parbriz si au o suprafata reflectorizanta care se indreapta spre exterior pentru a deflecta razele solare si cresterea asociata a temperaturii.

Acestea va vor ajuta, de asemenea, sa va protejati interiorul si componentele de plastic de razele ultraviolete si vatamarea termica.

Lasati ferestrele sa se deschida usor pentru a reduce temperatura

Pentru reducerea temperaturilor autoturismelor in timpul parcarii, coborarea ferestrelor este, de asemenea, o modalitate foarte buna de a reduce temperatura cu cateva grade. Inca va mai creste dupa temperatura inauntru, dar cate putin ajuta.

De asemenea, ajuta la aerisirea mirosurilor care se pot acumula de la lucrurile ramase in masina.

Citeste si despre: 6 probleme auto si mirosurile care le semnalizeaza

Pastrati-va masina curata pentru a proteja vopseaua si lacul

Este o idee buna sa oferiti masinii dumneavoastra o spalare si o acoperire totala cu ceara la inceputul verii, pentru a proteja vopseaua impotriva caldurii de vara.

Chiar daca locuiti in zone afectate de seceta, ar trebui sa va spalati masina destul de des. Multe spalatorii pot curata masina cu aburi pentru a nu consuma enorm de multa apa.

Pastrati anvelopele corect umflate

Presiunea cauciucurilor ar trebui sa fie mentinuta pe parcursul intregului an, dar in timpul lunilor de vara, presiunea ideala se poate schimba usor.

Temperatura mai ridicata a carosabilului si a aerului va duce la cresterea temperaturii anvelopei, ceea ce va creste si presiunea aerului din interior.

Verificati frecvent presiunea in anvelope pentru a vedea ce functioneaza cel mai bine pentru dumneavoastra si pentru a monitoriza uzura anormala a anvelopelor.

Citeste si despre: care sunt semnele ca va trebuie anvelope noi

Verificati frecvent nivelul uleiului

Verificarea nivelului de ulei ar trebui sa fie o lucrare de mentenanta facuta pe tot parcursul anului, dar este deosebit de importanta in lunile de vara cand totul este mai fierbinte.

Uleiurile de inalta calitate si de inalta vascozitate, au eliminat nevoia de uleiuri diferite pentru sezoane diferite.

Desi motorul este racit cu ajutorul sistemului de racire, uleiul ajuta, de asemenea, la reglarea temperaturii motorului si, daca nivelul devine scazut, temperatura uleiului poate urca foarte repede, cauzand degradarea si subtierea si apoi pierzand proprietatile sale de lubrifiere.

Nu folositi aerul conditionat la temperaturi extrem de ridicate

Stiu ca acest lucru pare nedrept, dar cand conduceti in conditii de caldura extrema, nu utilizati aerul conditionat.

Aparatul de aer forteaza motorul suplimentar si poate duce la supraincalzirea automobilului, existand posibilitatea ca dumneavoastra sa ramaneti blocat in mijlocul pustietatii.

Citeste si despre: AC-ul masinii nu functioneaza, cauze

Nu conduceti vara cu pneuri de iarna

Cauciucurile de iarna sunt minunate pentru scopul lor, cel de a conduce pe timpul iernii. Ele functioneaza atat de bine, deoarece sunt fabricate dintr-un compus mult mai moale, care ramane moale pe vremea rece, permitand anvelopelor sa obtina o mai buna tractiune pe vreme rece.

Acestea au, de asemenea, blocuri de rulare mai mici, cu mai multe santuri de scurgere, pentru a dispersa zapada si apa fara sa apara hidroplanarea.

Aceleasi calitati care fac pneurile de iarna sa fie foarte bune, le lasa vulnerabile la uzura accelerata si manevrabilitate precara in conditii de vara.

Cel mai bine este sa puteti avea doua seturi de roti si anvelope; unul cu anvelope de iarna si unul cu anvelope de vara sau anvelope all-season.

Nu rulati cu un nivel scazut de combustibil

Majoritatea vehiculelor moderne au pompa de combustibil situata in interiorul rezervorului de combustibil. Temperatura constanta a pompei se bazeaza pe faptul ca este inconjurata de combustibil pentru a mentine motorul pompei rece.

Cand combustibilul este la un nivel foarte scazut, pompa nu are carburant care sa o inconjoare, deci este susceptibila la supraincalzire si la defectarea prematura.

Cand temperatura exterioara este ridicata, acest efect este accelerat si poate duce la defectarea chiar mai rapida a pompei.

Citeste si despre: ce se poate strica cand ramai fara combustibil

Nu lasati mancare in masina

Cu cat este mai cald afara, ar trebui sa fie de bun simt sa nu lasati niciun fel de produse alimentare in masina. Cel mai bun scenariu ar fi sa vi se strice mancarea. 

Cel mai rau scenariu ar fi ca bauturile cu continut de zahar sa explodeze sau ca alimentele topite sa faca un dezastru din interiorul masinii dumneavoastra si s-ar putea sa aveti mirosul de alimente topite ramas in interiorul masinii dumneavoastra pentru o lunga perioada de timp. 

Nu lasati sticle de apa din plastic in masina

Sticlele de apa din plastic de unica folosinta sunt oarecum blestemul existentei noastre.

Dintre cele 50.000.000.000 (da, asta inseamna 50 de miliarde) achizitionate in fiecare an, peste 80% dintre sticlele de plastic ajung in depozite de deseuri, chiar daca sunt complet reciclabile.

Ele pot fi, de asemenea, daunatoare pentru sanatatea dumneavoastra; daca le lasati in masina incalzita, sticlele de plastic pot sa transfere substante chimice in apa pe care o beti, ceea ce poate provoca probleme grave de sanatate in timp.

Mai bine cumparati doar o sticla reutilizabila si purtati-o tot timpul cu dumneavoastra.

Citeste si despre: sfaturi de a intretine masina vara si iarna

Sursa foto: nepalautotrader.com, garagechief.com, carbrain.com, realtruck.com, shutterstock.com, theconversation.com, citytyresuk.com, carlock.co, medium.com, caroutfitter.com, lexusofpembrokepines.com, mentalfloss.com, theonion.com

Articole similare
Ce trebuie sa faci daca ramai fara frane?

Ce trebuie sa faci daca ramai fara frane?

Desi o situatie rar intalnita se intampla, afla ce trebuie sa faci cand ramai fara frane la masina.

Ce trebuie sa faci cand masina ta se strica brusc?

Ce trebuie sa faci cand masina ta se strica brusc?

Te poti orienta asupra masurilor pe care este bine sa le iei pentru a conduce masina in siguranta, in afara traficului si de a evalua avariile survenite.

Ce trebuie sa ai mereu in masina?

Ce trebuie sa ai mereu in masina?

Aici am pregatit o lista ce contine cele mai esentiale 10 lucruri pe care nu le poti uita din masina la nici un drum.

Unghi de fuga nealiniat? Ce trebuie sa faci?

Unghi de fuga nealiniat? Ce trebuie sa faci?

Unghiul de fuga incorect poate provoca o multime de probleme legate de condus si de uzura prematura a anvelopelor si a sistemului de suspensie si directie.

Cumpara anvelope de vara de la Velopa.ro pentru a circula in siguranta

Cumpara anvelope de vara de la Velopa.ro pentru a circula in siguranta

Trecerea la anvelope de vara se face in momentul in care pericolul inghetului. Nu exista insa o data fixa la care se poate face aceasta trecere. Totul tine de conditiile meteo.

Cum sa-ti pregatesti masina pentru iarna?

Cum sa-ti pregatesti masina pentru iarna?

Verifica antigelul, verifica uzura pneurilor, verifica franele, verifica starea bateriei de acumulatori, verifica starea stergatoarelor.

Cat dureaza sa faci scoala de soferi?

Cat dureaza sa faci scoala de soferi?

De retinut este faptul ca varsta minima pentru inscrierea la scoala de soferi, categoria B este de 17 ani si 9 luni.

De ce sa nu circuli cu putin carburant in rezervor

De ce sa nu circuli cu putin carburant in rezervor

In cazul in care circuli cu masina ta chiar si cand aceasta iti da de inteles ca nu prea mai ai combustibil, pot aparea probleme destul de grave.

Cum sa iti pregatesti masina pentru depozitare pe termen lung

Cum sa iti pregatesti masina pentru depozitare pe termen lung

Vrei sa lasi masina mai mult timp in garaj? Ce trebuie sa faci inainte de a o lasa la iernat?

Ce sa faci daca ai un cui in cauciuc?

Ce sa faci daca ai un cui in cauciuc?

Ni se intampla tuturor. Vezi acel cui mic iesind in afara sau auzi sunetul psss scos de aerul care iese din cauciucul intepat.

De ce nu este indicat sa imprumutati masina

De ce nu este indicat sa imprumutati masina

Sfatul nostru este sa fiti deosebit de atent si sa luati in considerare argumentele pro si contra pentru a nu regreta mai tarziu.

Ce tip de ulei sintetic este recomandat pentru masina ta?

Ce tip de ulei sintetic este recomandat pentru masina ta?

Cu totii stim faptul ca o masina care a rulat peste 160.000 km va avea nevoie de anumite masuri de intretinere specifice, comparativ cu o masina noua.

Cat de des trebuie sa spal masina si de ce?

Cat de des trebuie sa spal masina si de ce?

Fa un obicei din a spala masina macar o data pe luna si iarna dupa fiecare drum lung pentru a elimina sarea.

Trusa de urgenta auto: ce trebuie sa ai la tine

Trusa de urgenta auto: ce trebuie sa ai la tine

Sa ai o trusa de urgenta pentru masina bine pusa la punct este unul dintre pasii care te poate ajuta semnificativ in cazul unui accident neplacut.

Ce placute de frana sa aleg pentru masina mea?

Ce placute de frana sa aleg pentru masina mea?

In functie de nevoia voastra, de masina pe care o detineti si de mediul in care conduceti, puteti alege usor placutele de frana necesare.

9 sfaturi pentru intretinerea masinii pe perioada verii

9 sfaturi pentru intretinerea masinii pe perioada verii

Temperaturile ridicate iti afecteaza masina, de la motor pana la stergatoare. Exista cateva moduri de a usura viata vehiculului tau pe perioada verii.

Pasi pe care trebuie sa ii parcurgi pentru a realiza schimbul de ulei

Pasi pe care trebuie sa ii parcurgi pentru a realiza schimbul de ulei

Schimbarea uleiului de motor permite o lubrifiere corecta a partilor componente ale acestuia, astfel incat nu se vor supraincalzi.

De ce sa iti pui camera video in masina si cum sa o alegi?

De ce sa iti pui camera video in masina si cum sa o alegi?

Camera video pentru bord a devenit din ce in ce mai populara in ultimii ani, datorita numeroaselor sale beneficii.

TOP 10 dotari ale masinii pe care nu vrei sa dai bani

TOP 10 dotari ale masinii pe care nu vrei sa dai bani

Pretul multor masini noi este umflat excesiv cu tot felul de dotari inutile. Exemplu scurt: optiunea de a ajusta volumul la BMW doar gesticuland.

Cum sa iti alegi prima masina?

Cum sa iti alegi prima masina?

Pentru a te ajuta sa faci alegerea potrivita, am pregatit cateva sfaturi de care sa tii cont atunci cand te hotarasti sa faci acest pas.

Cum sa iti mentii masina racoroasa pe timpul verii?

Cum sa iti mentii masina racoroasa pe timpul verii?

Ce sa faci ca motorul masinii tale sa nu se supraincalzeasca? La ce trebuie sa ai grija pe timpul verii?

10 sfaturi pentru condusul pe timp de iarna

10 sfaturi pentru condusul pe timp de iarna

In continuare va vom prezenta 10 sfaturi pentru a conduce in siguranta pe timp de iarna, cand zapada si gheata isi fac aparitia pe carosabil.

Ce inseamna de fapt manevrabilitatea?

Ce inseamna de fapt manevrabilitatea?

Fii inteligent cand iti propui achizitionare unei masini la mana a doua, autovehiculul trebuie neaparat testat de un mecanic profesionist.

Ce trebuie sa stii despre sistemul de franare

Ce trebuie sa stii despre sistemul de franare

Cu cat esti mai informat in privinta problemelor care pot interveni la sistemul de franare cu atat vei reusi sa identifici mai rapid o eventuala problema.

De ce nu e bine sa viram volanul pana la capat pe loc?

De ce nu e bine sa viram volanul pana la capat pe loc?

Pot aparea probleme la caseta de directie, pompa de servodirectie poate ramane fara lichid atunci cand este fortata.

Cum sa repari rapid si eficient mici urme de zgarieturi sau lovituri?

Cum sa repari rapid si eficient mici urme de zgarieturi sau lovituri?

Indiferent ca ai o masina noua sau una de mana a doua, ce poate fi mai dureros decat sa o zgarii sau sa o gasesti la un moment dat zgariata in parcare?

Ce sa faceti in cazul in care masina se defecteaza?

Ce sa faceti in cazul in care masina se defecteaza?

Fiecare defectiune tehnica aparuta este diferita si poate reprezenta un pericol mare sau mai mic in functie de locatia in care va aflati, de momentul zilei.

Ce probleme este recomandat sa le rezolvi doar in service?

Ce probleme este recomandat sa le rezolvi doar in service?

Este important sa stii sa faci diferenta intre problemele pe care le poti rezolva acasa si problemele care necesita interventia unui mecanic profesionist.

Cele mai frecvente probleme ale motorului pe care sa nu le ignori

Cele mai frecvente probleme ale motorului pe care sa nu le ignori

Dupa cum bine stii, motorul este esential pentru buna functionare a masinii tale. De aceea este bine sa il intretii pentru o perioada cat mai lunga.

Cum sa nu fiti pacaliti de catre service-urile auto?

Cum sa nu fiti pacaliti de catre service-urile auto?

In toate articolele noastre precizam sa apelati mereu la un service autorizat care sa va ajute la realizarea unei reparatii mai complicate.