Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara
Protejandu-ti vopseaua, urmarind supraincalzirea, mentinand rezervorul de combustibil plin si oprind aerul conditionat in conditii foarte calde, te va ajuta sa iti mentii masina fericita.
Desi iarna este, in general, considerata ca fiind anotimpul cel mai greu, cel mai pretentios sezon caruia ii este supusa masina ta, nici vara nu este un picnic - cel putin nu pentru masina ta.
Mai jos vei gasi o lista de lucruri pe care ar trebui si pe care nu ar trebui sa le faci in privinta masinii tale, pentru a te asigura ca atat tu, cat si vehiculul tau veti avea o vara sigura si fara probleme.
Realizati curatarea regulata a lichidului de racire
Autovehiculele de astazi sunt vandute ca avand un lichid de racire "pe viata", care este un concept destul de gresit. Desi antigelul de astazi dureaza mult mai mult decat cele din trecut, acestea au in continuare o durata de viata limitata.
Problema este ca lichidul de racire se descompune in timp, isi pierde proprietatile de lubrifiere, mareste punctul de inghet si devine mai acid.
Nu ar trebui sa ne asteptam, ca un lichid de racire sa reziste pe toata durata de viata a vehiculului, cu exceptia cazului in care durata de viata a vehiculului este de asteptat sa fie destul de scurta.
Unii dintre producatorii majori de automobile s-au razgandit putin in ceea ce priveste fluidele pe viata, precizand mai tarziu ca fluidele ar trebui schimbate la 100.000 de km.
Schimbarea lichidului de racire la fiecare 4 ani sau 80.000 de km este un pariu mult mai sigur pentru a va garanta ca motorul dumneavoastra nu va suferi de probleme de racire in viitor.
Citeste si despre: am gasit ulei in rezervorul de antigel
Monitorizati cu atentie supraincalzirea motorului
Dispozitivele de masurare a temperaturii lichidului de racire au devenit precum anvelopele de rezerva; complet absente la mai multe vehicule mai noi.
Daca autovehiculul dumneavoastra nu are un ecartament de temperatura, asigurati-va ca verificati temperatura ocazional in timpul condusului, in special atunci cand conduceti in conditii de caldura ridicata.
Daca nu dispune de un ecartament dar in schimb se bazeaza pe o lumina, asigurati-va ca trageti imediat pe dreapta daca si cand veti vedea ca martorul de avertizare al lichidului de racire incepe sa clipeasca.
Citeste si despre: cele mai frecvente 5 cauze care pot determina supraincalzirea motorului
Utilizati un parasolar bun pentru parbriz
Una dintre cele mai eficiente modalitati de a va mentine masina la o temperatura scazuta este sa utilizati un parasolar de parbriz.
Acestea sunt plasate in interiorul masinii pe parbriz si au o suprafata reflectorizanta care se indreapta spre exterior pentru a deflecta razele solare si cresterea asociata a temperaturii.
Acestea va vor ajuta, de asemenea, sa va protejati interiorul si componentele de plastic de razele ultraviolete si vatamarea termica.
Lasati ferestrele sa se deschida usor pentru a reduce temperatura
Pentru reducerea temperaturilor autoturismelor in timpul parcarii, coborarea ferestrelor este, de asemenea, o modalitate foarte buna de a reduce temperatura cu cateva grade. Inca va mai creste dupa temperatura inauntru, dar cate putin ajuta.
De asemenea, ajuta la aerisirea mirosurilor care se pot acumula de la lucrurile ramase in masina.
Citeste si despre: 6 probleme auto si mirosurile care le semnalizeaza
Pastrati-va masina curata pentru a proteja vopseaua si lacul
Este o idee buna sa oferiti masinii dumneavoastra o spalare si o acoperire totala cu ceara la inceputul verii, pentru a proteja vopseaua impotriva caldurii de vara.
Chiar daca locuiti in zone afectate de seceta, ar trebui sa va spalati masina destul de des. Multe spalatorii pot curata masina cu aburi pentru a nu consuma enorm de multa apa.
Pastrati anvelopele corect umflate
Presiunea cauciucurilor ar trebui sa fie mentinuta pe parcursul intregului an, dar in timpul lunilor de vara, presiunea ideala se poate schimba usor.
Temperatura mai ridicata a carosabilului si a aerului va duce la cresterea temperaturii anvelopei, ceea ce va creste si presiunea aerului din interior.
Verificati frecvent presiunea in anvelope pentru a vedea ce functioneaza cel mai bine pentru dumneavoastra si pentru a monitoriza uzura anormala a anvelopelor.
Citeste si despre: care sunt semnele ca va trebuie anvelope noi
Verificati frecvent nivelul uleiului
Verificarea nivelului de ulei ar trebui sa fie o lucrare de mentenanta facuta pe tot parcursul anului, dar este deosebit de importanta in lunile de vara cand totul este mai fierbinte.
Uleiurile de inalta calitate si de inalta vascozitate, au eliminat nevoia de uleiuri diferite pentru sezoane diferite.
Desi motorul este racit cu ajutorul sistemului de racire, uleiul ajuta, de asemenea, la reglarea temperaturii motorului si, daca nivelul devine scazut, temperatura uleiului poate urca foarte repede, cauzand degradarea si subtierea si apoi pierzand proprietatile sale de lubrifiere.
Nu folositi aerul conditionat la temperaturi extrem de ridicate
Stiu ca acest lucru pare nedrept, dar cand conduceti in conditii de caldura extrema, nu utilizati aerul conditionat.
Aparatul de aer forteaza motorul suplimentar si poate duce la supraincalzirea automobilului, existand posibilitatea ca dumneavoastra sa ramaneti blocat in mijlocul pustietatii.
Citeste si despre: AC-ul masinii nu functioneaza, cauze
Nu conduceti vara cu pneuri de iarna
Cauciucurile de iarna sunt minunate pentru scopul lor, cel de a conduce pe timpul iernii. Ele functioneaza atat de bine, deoarece sunt fabricate dintr-un compus mult mai moale, care ramane moale pe vremea rece, permitand anvelopelor sa obtina o mai buna tractiune pe vreme rece.
Acestea au, de asemenea, blocuri de rulare mai mici, cu mai multe santuri de scurgere, pentru a dispersa zapada si apa fara sa apara hidroplanarea.
Aceleasi calitati care fac pneurile de iarna sa fie foarte bune, le lasa vulnerabile la uzura accelerata si manevrabilitate precara in conditii de vara.
Cel mai bine este sa puteti avea doua seturi de roti si anvelope; unul cu anvelope de iarna si unul cu anvelope de vara sau anvelope all-season.
Nu rulati cu un nivel scazut de combustibil
Majoritatea vehiculelor moderne au pompa de combustibil situata in interiorul rezervorului de combustibil. Temperatura constanta a pompei se bazeaza pe faptul ca este inconjurata de combustibil pentru a mentine motorul pompei rece.
Cand combustibilul este la un nivel foarte scazut, pompa nu are carburant care sa o inconjoare, deci este susceptibila la supraincalzire si la defectarea prematura.
Cand temperatura exterioara este ridicata, acest efect este accelerat si poate duce la defectarea chiar mai rapida a pompei.
Citeste si despre: ce se poate strica cand ramai fara combustibil
Nu lasati mancare in masina
Cu cat este mai cald afara, ar trebui sa fie de bun simt sa nu lasati niciun fel de produse alimentare in masina. Cel mai bun scenariu ar fi sa vi se strice mancarea.
Cel mai rau scenariu ar fi ca bauturile cu continut de zahar sa explodeze sau ca alimentele topite sa faca un dezastru din interiorul masinii dumneavoastra si s-ar putea sa aveti mirosul de alimente topite ramas in interiorul masinii dumneavoastra pentru o lunga perioada de timp.
Nu lasati sticle de apa din plastic in masina
Sticlele de apa din plastic de unica folosinta sunt oarecum blestemul existentei noastre.
Dintre cele 50.000.000.000 (da, asta inseamna 50 de miliarde) achizitionate in fiecare an, peste 80% dintre sticlele de plastic ajung in depozite de deseuri, chiar daca sunt complet reciclabile.
Ele pot fi, de asemenea, daunatoare pentru sanatatea dumneavoastra; daca le lasati in masina incalzita, sticlele de plastic pot sa transfere substante chimice in apa pe care o beti, ceea ce poate provoca probleme grave de sanatate in timp.
Mai bine cumparati doar o sticla reutilizabila si purtati-o tot timpul cu dumneavoastra.
Citeste si despre: sfaturi de a intretine masina vara si iarna
Sursa foto: nepalautotrader.com, garagechief.com, carbrain.com, realtruck.com, shutterstock.com, theconversation.com, citytyresuk.com, carlock.co, medium.com, caroutfitter.com, lexusofpembrokepines.com, mentalfloss.com, theonion.com
- Cum sa dai janta jos la Audi A5
- Cum sa dai janta jos la Audi A8
- Cum sa dai janta jos la Audi Q3
- Cum sa dai janta jos la Audi Q6
- Cum sa dai janta jos la Audi R8
- Cum sa dai janta jos la Audi RS4
- Cum sa dai janta jos la Audi RS7
- Cum sa dai janta jos la Audi RSQ8
- Cum sa dai janta jos la Audi S3
- Cum sa dai janta jos la Audi S6
- Cum sa dai janta jos la Audi SQ5
- Cum sa dai janta jos la Audi TT