Gropile sunt peste tot, este de datoria ta sa le ocolesti. Afla ce piese sunt afectate atunci cand intri tare intr-o groapa si de ce e indicat sa le eviti pe cat posibil.
Pneurile sunt primele care intra in contact cu groapa si nu e de mirare ca ele se pot taia.
Pneurile au in interiorul lor numeroase fire, din material textil dar si metalice. Daca ai avut norocul sa nu tai de tot pneul, verifica roata dupa ce intri tare intr-o groapa.
De multe ori se taie anumite fire din interior si rezulta la exteriorul pneului una sau mai multe galci.
Aceste galci pot duce ulterior la explozie a pneului. Un pneu cu galca nu va mai functiona corespunzator, masina va vibra toata dupa o anumita viteza, vibratii care pot distruge rulmentul rotii sau chiar amortizorul.
Jantele sunt urmatoarele afectate in caz de impact puternic. Jantele de aluminiu au fost proiectate sa se indoaie la impact, pentru a evita craparea sau spargerea completa a jantei.
O janta indoita trimite vibratii puternice in volan si acesta nu mai raspunde la comenzi ca iniante. Poti indrepta o janta de aluminiu cam la orice vulcanizare.
Gropile pot afecta prematur sistemul de suspensie, defectant amortizoarele sau chiar arcurile.
Daca atunci cand incerci sa urci o bordura auzi zgomote ciudate sau masina se balangane puternic in curbe sau cand schimbi directia, este timpul sa te adresezi unui mecanic.
Gropile iti vor afecta in mod sigur si unghiul de fuga. Poti regla unghiul de fuga undeva unde poti face si ITP-ul masinii.
In cazuri nefericite, gropile pot afecta masina destul de rau. O groapa foarte mare poate sparge carterul masinii ( baia de ulei ), poate sectiona conducte sau chiar rupe conducte de sub masina.
Sursa foto: autotrader.ca, motoringresearch.com