Ce se intampla daca apesi ambreiajul si frana in acelasi timp?

Ce se intampla daca apesi ambreiajul si frana in acelasi timp?

Atunci cand vorbim despre un autoturism cu transmisie manuala, modul in care utilizam pedalele de frana si ambreiaj este foarte important in buna functionare a autoturismului si in felul in care acesta va reactiona, iar acest lucru va afecta in mod direct performantele masinii. Foarte multi soferi, mai ales cei care sunt la inceput de drum se intreaba ce se intampla daca apasam frana si ambreiajul in acelasi timp. Este foarte important sa stiti cum reactioneaza masina in aceasta situatie, iar in acest articol va vom explica care sunt situatiile in care puteti proceda in acest fel.

Este chiar recomandat sa utilizam frana si ambreiajul in acelasi timp, in functie de situatia in care ne aflam si de viteza pe care o are masina, dar este foarte important care este ordinea in care apasam pedalele si cum controlam procesul.

Trebuie sa stim ca la orice autoturism cu transmisie manuala, atunci cand apasam ambreiajul, sistemul de transmisie nu mai este legat la motor, asa incat franarea va avea loc mult mai incet. Desigur, trebuie sa apesi si ambreiajul pentru ca motorul sa nu moara, dar conteaza foarte mult ordinea in care facem aceste operatiuni.

In functie de situatia in care ne aflam, vom alege in ce mod sa franam pentru a ne asigura ca putem sa oprim masina in conditii de siguranta. Daca o persoana sare in fata noastra sau incercam sa evitam un accident periculos, vom apasa frana cat de tare putem, fara a mai tine cont daca motorul masinii moare sau nu si ne vom concentra doar sa oprim autoturismul.

In situatii normale, va recomandam intotdeauna sa apasati prima data frana, dupa care in momentul in care motorul ajunge la o turatie prea mica pentru treapta de viteza in care ne aflam, apasam si ambreiajul si putem schimba viteza. Desigur, atunci cand actionam impulsiv este foarte probabil sa apasam ambele pedale in acelasi timp, fapt care nu este recomandat deoarece va uza mult mai rapid sistemele din angrenajul masinii si trebuie sa avem in considerare faptul ca va fi necesar sa aplicam o forta mult mai mare asupra pedalei de frana, iar masina se va opri mai greu.

Atunci cand alegem sa utilizam ambreiajul in timpul franarii pentru a pune masina intr-o treapta mai mica pentru a beneficia si de frana de motor va sfatuim sa realizati aceasta miscare foarte rapid.

Asa cum am mentionat si initial, mai ales daca esti un sofer la inceput de drum, vei avea tendinta de a apasa frana si ambreiajul in acelasi timp pentru ca motorul masinii sa nu moara. Modul corect de operare este sa apasam intai frana si dupa aceea si ambreiajul daca este necesar, iar aceasta operatiune se realizeaza cu viteze diferite in functie de nivelul de turatii al motorului si de cat de tare il reducem.

Trebuie sa avem grija la apasarea ambreiajului pentru a nu lasa motorul sa moara, dar in acelasi timp sa nici nu prelungim prea mult durata de franare prin apasarea ambelor pedale.

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...