Ce se intampla daca avem mai mult antigel in vas?

Ce se intampla daca avem mai mult antigel in vas?

Antigelul este unul dintre cele mai importante lichide din angrenajul motor al unui autoturism, poate chiar la fel de important precum uleiul de motor. Rolul antigelulului, cunoscut si ca lichid de racire, este de a mentine temperatura motorului constanta, asa incat sa nu permita supraincalzirea acestuia si de a prelua particulele de mizerie si alte impuritati produse in urma procesului de ardere al combustibilului.

In mod normal, antigelul functioneaza in cadrul unui circuit inchis, asa incat atat timp cat nu exista defectiuni, nivelul de antigel ar trebui sa ramana constant, iar calitatea acestuia nu ar putea fi afectata. Este foarte important sa verificati periodic cantitatea si calitatea antigelului, pentru a nu va confrunta cu supraincalzirea motorului, fapt care poate produce daune iremediabile.

Modul de functionare al antigelului este unul foarte simplu. Atunci cand masina este oprita, antigelul se afla intr-un rezervor special, precum si in radiator. In timpul folosirii autovehiculului, lichidul de racire face o multitudine de cicluri, in timpul carora ajunge la motor, de unde preia excesul de temperatura, dupa care se ajunge la radiator, unde are loc un proces fizico-chimic pe baza caruia lichidul este racit pentru a elibera caldura. Acest circuit se repeta in permanenta pe durata functionarii motorului.

Probabil fiecare sofer stie ca atunci cand exista prea putin antigel nu ar trebui sa continue deplasarea cu autoturismul, pentru ca acest lucru poate provoca daune grave motorului. In mod normal, fiecare autoturism este echipat cu senzori care ne vor anunta atunci cand antigelul lipseste, dar este bine ca periodic sa verificam si noi acest lucru. In momentul in care avem prea putin antigel, inseamna ca avem o scurgere interna sau externa, pe care ar trebui sa o identificam si sa o remediem cat mai rapid.

Cu toate acestea, prea putina lumea stie cum sa actioneze in situatia in care in lichidul de antigel este prea multa solutie. De cele mai multe ori ajungem in aceasta situatie atunci cand am vrut sa adaugam lichid, dar am turnat prea mult. In mod clar, atunci cand in vasul de expansiune este prea mult lichid, trebuie sa procedam imediat la indepartarea acestuia. Putem achizitiona de la orice magazin de piese auto o pompa care seama cu o siringa, cu ajutorul careia puteti elimina excesul de antigel.

In situatia in care continuam sa conducem cu prea mult antigel, ne putem confrunta cu cel putin una dintre urmatoarele situatii:

  • lichidul se va scurge in interiorul motorului si se va lipi de componentele acestuia; avand in vedere temperaturile mari din interiorul motorului, acesta va fi foarte greu de indepartat dupa ce se arde si se depune pe piese, ceea ce va scadea drastic durata de viata a componentelor.
  • avand in vedere ca antigelul este o substanta acida, in eventualitatea in care aceasta ajunge la nivelul unui circuit electric acesta se va coroda rapid si va fi distrus.
  • nu in ultimul rand, antigelul are in componenta un numar mare de chimicale daunatoare pentru mediul inconjurator si animale; ar trebui sa evitam cu orice pret scurgerea antigelului in natura pentru a proteja mediul inconjurator.

sursa foto: https://www.holtsauto.com/

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...