Ce se intampla daca masina ramane fara ulei?

Ce se intampla daca masina ramane fara ulei?

Uleiul de motor este cel mai important lichid din angrenajul unui autoturism, iar fara acesta nici o masina nu poate functiona in conditii optime si in siguranta. Prin urmare, daca masina ramane fara ulei, motorul nu va functiona corespunzator, se va defecta foarte rapid, iar performantele acestuia vor fi minime.

In acest articol vom vorbi despre pagubele produse asupra unui motor pe care il folosim fara ulei si despre modul in care sa procedati pentru a evita aparitia acestora.

Orice autoturism este dotat cu un senzor care ne va indica prin intermediul unui martor de bord daca nivelul sau calitatea uleiului de motor nu este corespunzatoare. In cazul in care uitam sau trecem cu vederea efectuarea schimburilor de ulei in intervalele recomandate, motorul nostru se poate defecta foarte rapid, iar pagubele produse pot fi grave.

De asemenea, atunci cand observati ca nivelul uleiului ajunge des sub minimul recomandat, ar trebui sa efectuati o revizie tehnica pentru a identifica si remedia in timp util sursa scurgerii.

Pe langa martorul de bord luminos care indica o problema in ceea ce priveste nivelul de ulei, exista si alte semnale pe care le transmite masina in aceasta situatie, iar in cele ce urmeaza le vom prezenta pe cele mai frecvente.

Cel mai frecvent intalnit semnal al motorului atunci cand uleiul este insuficient sau si-a pierdut proprietatile fizico-chimice este zgomotul puternic. Rolul uleiului de motor este de a lubrifia componentele metalice din angrenajul acestuia, asa incat atunci cand acest lucru nu se mai realizeaza corect, intre piese va exista frecare si acest lucru va produce un sunet specific, ca niste ciocanituri.

Ca urmare a frecarii intre piesele metalice, ajungem sa ne confruntam cu cea de-a doua problema si anume supraincalzirea motorului. In parametri normali, motorul functioneaza la 90 de grade celsius. Atunci cand uleiul nu isi mai face rolul, acesta se supraincalzeste, uzeaza rapid piesele din componenta si scade semnificativ performantele obtinute.

Pentru a putea preveni cele doua situatii amintite anterior, care pot produce daune semnificative si probleme asupra bunei functionari a autoturismului, trebuie sa verificam periodic uleiul nostru. Atunci cand observam ca uleiul este murdar, acest lucru inseamna ca a acumulat prea multe depuneri de carbon sau sa se fi ars, iar atunci cand acesta este prea subtire, inseamna ca nu mai poate lubrifia corect componentele. Indiferent de situatie, este necesar sa inlocuiti de urgenta uleiul, inainte de aparitia primelor probleme.

De asemenea, atunci cand la nivelul uleiului nostru de motor exista probleme, vom simti un miros puternic de ars si de cele mai multe ori pe esapament vom observa ca masina scoate fum gros de culoare inchisa. In cazul in care luam acesti factori individual, se poate sa nu insemne prea mult, dar atunci cand apar cel putin doi factori in acelasi timp, cel mai probabil avem o problema la nivelul uleiului de motor si va recomandam sa o remediati cat de rapid posibil, inainte sa se extinda.

In functie de modelul autoturismului, de tipul de motor, de uleiul pe care il utilizati si de stilul de condus pe care il aveti, va fi necesar sa inlocuiti uleiul de motor de obicei intre 5000-1000 de km. Aceasta nu este o regula clara si poate fi influentata semnificativ in functie de factorii amintiti anterior, asa incat va recomandam sa verificati periodic nivelul si calitatea uleiului dumneavoastra.

In plus, atunci cand observati aparitia unui martor de bord, nu amanati verificarea si mergeti imediat la un service pentru a identifica problema in timp util.

In cazul in care autoturismul dumneavoastra ramane fara ulei, cel mai indicat este sa vizitati un service auto pentru a identifica in primul rand defectiunea care a condus la aceasta stare. Nu este suficient sa adaugati ulei nou, pentru ca cel mai probabil si acesta se va scurge rapid din autoturism. In cazul in care uleiul uzat a produs deja defectiuni asupra motorului, va fi necesar sa inlocuiti destul de multe piese si sa efectuati reparatii costisitoare.

Acestea fiind spuse, va recomandam cu caldura sa verificati periodic uleiul si sa efectuati schimburile in timp util, pentru ca pe termen lung veti avea numai de castigat.

Citeste si...
Poti adauga lichid de racire atunci cand motorul este fierbinte?
Poti adauga lichid de racire atunci cand motorul este fierbinte?

Lichidul de racire este un element esential in angrenajul oricarui autoturism si de multe ori putem sustine ca este la fel de impo...

Metode prin care sa conduci in siguranta atunci cand traficul este foarte aglomerat
Metode prin care sa conduci in siguranta atunci cand traficul este foarte aglomerat

Se apropie sarbatorile importante din acest an, iar drumurile sunt mai pline ca niciodata, aglomerate si tensionate din cauza nenu...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...