Edificarea privind eventualitatea in care kilometrajul masinii a fost resetat
Cu totii cunoastem impactul pe care il are avansul tehnologic in absolut toate ariile de activitate in vremurile noastre. Nici domeniul auto nu face rabat de la efectele tehnologizarii, autovehiculele resimtind din plin rezultatele acestei modernizari. Astfel, masinile prezentului sunt prevazute cu numerosi senzori si functii avansate create in scopul facilitarii experientei conducatorului auto la volan si aducerii unui plus de confort.
Totusi, in cateva dintre situatiile cu care te poti confrunta la un autoturism inca traim vremuri in care tehnologia mai suporta modificari manuale, rudimentare, acesta fiind si obiectul actiunii de resetare a numarului de kilometri parcursi de masina.
Exista un numar destul de mare de conducatori auto care obisnuiesc sa procedeze la resetarea manuala a kilometrajului masinilor personale odata efectuata alimentarea cu carburant sau chiar la momentul plecarii de pe loc, in acest mod evaluand precis distanta parcursa cu autoturismul.
Scopul articolului nostru de astazi este insa cu totul altul, respectiv prezentarea unui reper punctual care va poate trasa semnale de alarma referitoare la manipularea ilegala a kilometrajului masinii de care sunteti interesat in vederea perfectarii unei achizitii.
Astfel, este bine-cunoscuta temerea referitoare la kilometrajul „masluit“ in cazul autovehiculelor achizitionate la mana a doua, piata auto fiind plina de persoane interesate de obtinerea unui profit indiferent de mijloacele folosite si indiferent de riscurile pe care le implica o astfel de tranzactie. Aceste riscuri privesc siguranta si integritatea corporala a celor care aleg, fara sa stie, sa intre in posesia unei masini reprezentand un real pericol in trafic, punandu-se astfel in situatii de reala primejdie atat pe ei, cat si pe participantii la trafic.
In situatia in care va aflati in fata unui astfel de autovehicul asupra caruia trebuie sa va edificati cu privire la numarul real de kilometri parcursi, aflati faptul ca fumul albastru de la nivelul esapamentului poate reprezenta un indicator indirect al vechimii reale a motorului, implicit al modificarilor facute la kilometrajul masinii.
Momentul aparitiei fumului de culoare albastra presupune existenta unei scurgeri de ulei, dar si anumite nereguli legate de fenomenul de ardere a acestuia la nivelul motorului, conform dcnews.ro si realitatea.net.
Pierderile de lichid pot fi rezultatul scurgerilor la garniturile de supapa sau pot fi cauzate de eventualitatea existentei unor inele de piston cu probleme sau avand in componenta peretii de la cilindru distrusi.
In general, motoarele obisnuiesc sa supuna arderii un mic volum de ulei, aceasta fiind ratiunea pentru care nivelul uleiului scade foarte putin in timp indelungat si suporta modificari de culoare. Totusi, in cazul unui motor tanar, fara probleme, nu se poate vorbi despre arderea unei atat de mari cantitati de ulei incat sa genereze fum vizibil cu ochiul liber.
In cazul in care un autoturism elimina pe la esapament o cantitate consistenta de fum de culoare albastra, atunci acesta poate fi un reper clar ca motorul respectivei masini este imbatranit, avand o vechime considerabil mai mare de cel putin 180000 km reali, adevarul situandu-se in jurul a aproximativ 400000 km.
sursa foto: https://www.autoguru.com.au/