Chiar daca soferii vorbesc destul de rar despre filtrul de polen si mecanicii aleg e obicei sa inlocuiasca aceasta piesa atunci cand este necesar fara a mai aminti de ea, este important sa ne asiguram ca in permanenta filtrul nostru de polen se afla in stare buna de functionare.
In acest articol vom prezenta pericolele la care ne expunem atunci cand filtrul de polen este murdar.
Filtrul de polen este practic un filtru de aer, care are rolul de a retine impuritatile care se afla in aer atunci cand acesta este admis in autoturismul nostru. Chiar daca un filtru de polen care este murdar nu va afecta modul in care functioneaza masina in mod direct, nu ar trebui sa amanam inlocuirea acestuia si ar trebui sa il verificam periodic.
Atunci cand filtrul de polen este murdar sau se blocheaza, in primul rand sanatatea pasagerilor din acel autoturism ajunge sa fie in pericol. Rolul acestui filtru este de a nu permite diferitilor poluanti sa ajunga in habitaclul autoturismului, iar atunci cand este murdar, filtrul nu va mai avea capacitatea de a retine impuritatile din aer. Persoanele care se confrunta cu probleme respiratorii pot fi grav afectate de acest lucru, iar cei care sunt sanatosi pot sa dezvolte diferite alergii sau boli pulmonare daca aerul care ajunge in cabina este plin de substante poluante.
Filtrul de polen face parte din sistemul HVAC, care are rolul asa cum am mentionat anterior, de a se asigura ca aerul care ajunge in habitaclu este curat. Atunci cand acest filtru este defect sau nu il inlocuim in timp util, putem ajunge ca sistemul HVAC sa se forteze pentru a mentine aerul din admisie curat, iar acest lucru va conduce intr-un final la arderea motorului. Cu cat filtrul de aer este mai murdar, cu atat cantitatea de aer care ajunge in gurile de ventilatie va fi mai redusa, ceea ce va face ca aerul care ajunge in habitaclu sa nu fie la temperatura dorita.
O alta problema cu care ne vor confrunta atunci cand filtrul de polen este uzat va fi dezaburirea foarte dificila a geamurilor autoturismului, ceea ce va reduce in mod semnificativ vizibilitatea si condusul va deveni inconfortabil. In interiorul sistemului de aerisirea se va crea condens, care va permite aburirea foarte usoara a parbrizului, iar cantitatea de aer care va putea ajunge in habitaclu va fi insuficienta pentru a dezaburi corespunzator geamurile.
Nu in ultimul rand, atunci cand filtrul de polen este foarte infundat sau vechi, cu siguranta ne vom confrunta cu un miros foarte urat care va ajunge in habitaclu atunci cand pornim sistemul de climatizare. In general, vom simti un miros de praf sau de mucegai, ceea ce va face ca calatoria sa devina neplacuta si asa cum am mentionat initial, mucegaiul care va ajunge in cabina prin intermediul sistemului de aer conditionat poate afecta grav caile respiratorii.
sursa foto: https://ricksfreeautorepairadvice.com/