Pericolele unui filtru de polen murdar

Pericolele unui filtru de polen murdar

Chiar daca soferii vorbesc destul de rar despre filtrul de polen si mecanicii aleg e obicei sa inlocuiasca aceasta piesa atunci cand este necesar fara a mai aminti de ea, este important sa ne asiguram ca in permanenta filtrul nostru de polen se afla in stare buna de functionare.

In acest articol vom prezenta pericolele la care ne expunem atunci cand filtrul de polen este murdar.

Filtrul de polen este practic un filtru de aer, care are rolul de a retine impuritatile care se afla in aer atunci cand acesta este admis in autoturismul nostru. Chiar daca un filtru de polen care este murdar nu va afecta modul in care functioneaza masina in mod direct, nu ar trebui sa amanam inlocuirea acestuia si ar trebui sa il verificam periodic.

Atunci cand filtrul de polen este murdar sau se blocheaza, in primul rand sanatatea pasagerilor din acel autoturism ajunge sa fie in pericol. Rolul acestui filtru este de a nu permite diferitilor poluanti sa ajunga in habitaclul autoturismului, iar atunci cand este murdar, filtrul nu va mai avea capacitatea de a retine impuritatile din aer. Persoanele care se confrunta cu probleme respiratorii pot fi grav afectate de acest lucru, iar cei care sunt sanatosi pot sa dezvolte diferite alergii sau boli pulmonare daca aerul care ajunge in cabina este plin de substante poluante.

Filtrul de polen face parte din sistemul HVAC, care are rolul asa cum am mentionat anterior, de a se asigura ca aerul care ajunge in habitaclu este curat. Atunci cand acest filtru este defect sau nu il inlocuim in timp util, putem ajunge ca sistemul HVAC sa se forteze pentru a mentine aerul din admisie curat, iar acest lucru va conduce intr-un final la arderea motorului. Cu cat filtrul de aer este mai murdar, cu atat cantitatea de aer care ajunge in gurile de ventilatie va fi mai redusa, ceea ce va face ca aerul care ajunge in habitaclu sa nu fie la temperatura dorita.

O alta problema cu care ne vor confrunta atunci cand filtrul de polen este uzat va fi dezaburirea foarte dificila a geamurilor autoturismului, ceea ce va reduce in mod semnificativ vizibilitatea si condusul va deveni inconfortabil. In interiorul sistemului de aerisirea se va crea condens, care va permite aburirea foarte usoara a parbrizului, iar cantitatea de aer care va putea ajunge in habitaclu va fi insuficienta pentru a dezaburi corespunzator geamurile.

Nu in ultimul rand, atunci cand filtrul de polen este foarte infundat sau vechi, cu siguranta ne vom confrunta cu un miros foarte urat care va ajunge in habitaclu atunci cand pornim sistemul de climatizare. In general, vom simti un miros de praf sau de mucegai, ceea ce va face ca calatoria sa devina neplacuta si asa cum am mentionat initial, mucegaiul care va ajunge in cabina prin intermediul sistemului de aer conditionat poate afecta grav caile respiratorii.

sursa foto: https://ricksfreeautorepairadvice.com/

Citeste si...
Filtru de habitaclu (polen): ce este si ce face?
Filtru de habitaclu (polen): ce este si ce face?

Cu totii am auzit de filtrul de habitaclu, dar putini stiu cat de important este pentru sanatatea lor. Filtrul de habitaclu mai es...

Cum iti dai seama daca un filtru de aer este de calitate?
Cum iti dai seama daca un filtru de aer este de calitate?

Pentru fiecare 4 litri de combustibil ars, motorul are nevoie de 4000 de litri de aer. Pentru ca un motor sa functioneze fara prob...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...