Celebrul mit deslusit: care masina consuma mai MULT, manuala sau automata?

Celebrul mit deslusit: care masina consuma mai MULT, manuala sau automata?

Care dintre cele doua tipuri de transmisii este mai eficienta in ceea ce priveste consumul de carburant - cea manuala sau cea automata?

Acum multi ani, transmisiile manuale erau cunoscute ca fiind mai avantajoase din punctul de vedere al consumului de carburant, deoarece acesta era mai bun decat in cazul transmisiilor automate. Despre acestea se stia ca ar putea sa consume cu aproximativ 10% mai mult decat alternativa manuala.

Astazi, datorita evolutiei masinilor si a tehnologiei, si anume inclusiv a transmisiilor automate, acest fapt nu mai este adevarat.

Primele variante ale transmisiilor automate aveau trei trepte, iar acest lucru a afectat eficacitatea consumului de carburant. Aceasta informatie este oferita de Suzuki Auto South Africa si explica diferenta de consum dintre cele doua tipuri de transmisii.

Mai demult, transmisiile automate aveau nevoie de cuplaj vascos pentru functionare. Acest cuplaj fluid crea posibilitatea ca transmisia sa nu blocheze masina la opriri, ci sa functioneze lin. Acesta este avantajul oferit, insa dezavantajul e faptul ca nu functioneaza in favoarea combustibilului atunci cand masina merge la viteze mari.

Spre deosebire de functionarea transmisiei automate, la transmisia manuala, persoana care conduce cu transmisie manuala apasa abreiajul, apoi se decide care treapta de viteza o alege, iar apoi da drumul ambreiajului. Pana cand persoana respectiva nu doreste sa schimbe treapta de viteza, masina va ramane setata asa.

Pana cand a inceput evolutia rapida a transmisiilor automate, care s-au dezvoltat pana la sase, opt sau zece trepte, disputa bazata pe care tip de transmisie este mai eficienta fusese lasata deoparte, deoarece raspunsul era evident. Insa in ziua de astazi, intrebarile apar din nou, iar oamenii incearca sa compare cele doua optiuni si sa decida care este mai avantajoasa.

Care este, pana la urma, motivul pentru care au reaparut disputele? Suzuki spune ca transmisiile automate din ziua de astazi, avand mai multe trepte de viteza, le depasesc pe cele manuale. Deoarece au mai multe trepte de viteza, acestea fac motorul sa trimita aceeasi cantitate de putere catre fiecare dintre roti. In acelasi timp, motorul lucreaza la o turatie mai mica, fapt care va salveaza din combustibil.

Transmisia automata vs manuala

Cutia de viteze semiautomata este un alt avantaj oferit de evolutia tehnologica rapida din ultimii ani. Aceasta reprezinta un mare progres pentru transmisia automata, iar Suzuki ne explica faptul ca este o combinatie intre treptele de viteza si ambreiajul clasic. De asemenea, se imbina cu sisteme pneumatice, senzori si procesoare, plus un set de actuatori.

Daca aveti norocul de a avea o cutie semiautomata, responsabilitatile soferului nu mai exista, iar acesta are parte doar de calatorii relaxante. Masina utilizeaza ambreiajul si face si selectarea treptei de viteza optime. In cazul in care soferul doreste totusi sa controleze masina, acesta poate sa aleaga manual treapta de viteza in functie de contextul calatoriei.

Suzuki ne spune ca acest tip hibrid de transmise functioneaza ca transmisia automata, insa economiseste combustibilul ca cea manuala, asa ca este cea mai buna alternativa.

In ciuda acestui fapt, factorul care influenteaza cel mai mult consumul de combustibil nu este transmisia, ci stilul in care conduce fiecare sofer. Mai ales daca conduceti in trafic aglomerat de tip stop and go, tineti masina in marsarier la semafoarte sau in intersectii pline de masini, bineinteles ca volumul de carburant utilizat creste. Inclusiv acceleratul si franatul aiurea pot fi aspecte care afecteaza consumul de combustibil, mai ales daca accelerezi, iar apoi franezi foarte repede si brusc.

Pe langa avantajele evidente ale cutiei semiautomate pe care le-am mentionat mai sus, aceasta va ajuta si sa scapati de comportamentele nefolositoare atunci cand conduceti. Este greu sa va dezobisnuiti de acestea personal, asa ca putin ajutor nu strica niciodata. In special in cazul in care aveti nevoie ca vitezele sa fie schimbate repede, transmisia automata functioneaza eficient si simplu.

Suzuki ne mai ofera inca un sfat menit sa ne ajute in trafic, daca dorim sa economisim carburantul folosit. Nu ar trebui sa oprim functioa Stop/Start. Aceasta e automata, iar automobilul va avea un consum de combustibil redus atunci cand motorul este in ralanti.

Ca un alt sfat pentru economisirea combustibilului, Suzuki a spus să nu dezactivați funcția Stop/Start automată, dacă vehiculul dumneavoastră are această opțiune montată, deoarece consumă mai puțin combustibil decât atunci când masina este scoasa din viteza.

In orice caz, merita sa oferiti o sansa atat transmisilor automate, cat si celor semiautomate, deoarece va pot ajuta cu economisirea de combustibil la fel sau chiar mai bine decat o transmisie manuala.

Citeste si...
Este sigura o masina cu GPL?
Este sigura o masina cu GPL?

Tot mai multe persoane opteaza pentru utilizarea autoturismelor cu sistem GPL, mai ales in zonele foarte aglomerate sau daca trebu...

Uleiul sintetic – este bun pentru masina ta?
Uleiul sintetic – este bun pentru masina ta?

Pe masura ce motoarele au devenit tot mai puternice si mai complicate, acestea au ajuns sa creasca economia uleiului folosit si sa...

Cum procedezi daca masina ta este lovita din spate?
Cum procedezi daca masina ta este lovita din spate?

Operatiunile obligatorii de intreprins in conditiile in care autovehiculul condus este tamponat din spate Potrivit explicatiilor o...

Ce tip de ulei sintetic este recomandat pentru masina ta?
Ce tip de ulei sintetic este recomandat pentru masina ta?

Cu totii stim faptul ca o masina care a rulat peste 160.000 km va avea nevoie de anumite masuri de intretinere specifice, comparat...