Cum centrezi corect un volan?

Cum centrezi corect un volan?

In momentul in care te afli in trafic si volanul incepe sa nu mai functioneze in mod corespunzator, te poti trezi intr-o situatie destul de periculoasa, care trebuie gestionata cu foarte multa atentie pentru a nu provoca un accident. Acest lucru se poate intampla atunci cand rotile nu au fost aliniate corect, o problema destul de grava pe care probabil dorim sa o evitam cu totii.

In cadrul acestui articol va vom explica cum puteti sa va centrati volanul intr-o astfel de situatie. Este important sa stim si modul in care functioneaza directia masinii. In acest fel ne vom da seama care a fost cauza defectiunii si vom putea stii cum sa prevenim aparitia acestei probleme.

Pentru a centra un volan trebuie sa urmati acesti pasi:

1.Primul pas pe care trebuie sa il faceti este sa ridicati autovehiculul de pe sol. In acest fel veti putea accesa tijele de legatura.

2. Dupa ce ati asigurat autovehiculul in mod corespunzator, va fi necesar sa slabiti fiecare tirant pe rand.

3. La cel de-al treilea pas, veti roti volanul inainte si inapoi pentru a realinia tirantii in corelatie cu rotile.

4. Cu ajutorul unei sfori, verificati daca ati facut alinierea in mod corespunzator, dupa care strangeti tirantii inapoi.

Cum centrati volanul autovehiculului?

Asa cum am mentionat initial, atunci cand volanul se descentreaza ne aflam in pericol si trebuie sa continuam sa conducem cu foarte mare grija si sa ne oprim cand putem pentru a identifica defectiunea. Cel mai simplu ne vom da seama ca exista o problema la alinierea rotilor in momentul in care conducem in linie dreapta. In functie de directia in care se roteste volanul vom stii din ce parte vine problema.

In cazul in care nu aveti cunostinte in domeniul auto ar fi mai bine sa executati aceasta lucrare la un service profesionist. Cu toate acestea, in cazul in care va aflati departe de orice service, ar fi bine sa intervenit personal pentru a remedia partial problema.

Daca nu aveti o capra pe care sa ridicati masina sau butuci speciali, puteti sa o faceti cu ajutorul cricului. Este important sa faceti aceasta operatiune corect pentru ca va fi necesar sa intrati sub autoturism. Siguranta primeaza atunci cand realizam orice reparatie asupra autovehiculului nostru. De asemenea, ridicarea trebuie sa fie una uniforma.

Atunci cand slabiti tijele de legatura de la fiecare roata trebuie sa aveti grija sa nu le scoateti de tot. Daca nu le slabiti in aceeasi masura nu veti putea face alinierea corect. Acum va trebui sa va urcati pe scaunul soferului si sa rotiti usor volanul catre stanga si dupa aceea in drapta. Avand in vedere ca tijele de legatura nu mai sunt stranse de anvelope, rotile se vor realinia singure. Procesul ar trebui sa se desfasoare destul de rapid si fara probleme.

Dupa aceea, veti lua o franghie subtire pe care o veti alinia cu centrul celor patru roti. Este esential ca aceasta franghie sa fie pusa la nivel si sa atinga in acelasi unghi fiecare roata. Atunci cand oricare dintre puncte intra in contact direct cu centrul jantei, acea roata nu este reglata corect si trebuie sa repetati procesul.

La finalul reglari, nu uitati sa strangeti inapoi tijele pentru a putea conduce din nou. Exista destul de putine situatii in care va fi necesar sa aliniati volanul, poate niciodata. Cu toate acestea este bine sa stiti cum sa procedati in aceasta situatie. Daca problema persista, inseamna ca aveti o defectiune mai grava si este recomandat sa apelati la un atelier auto.

Ce semnale transmite masina atunci cand exista o problema de nealiniere?

Asa cum am mentionat de fiecare data, atunci cand o componenta este prea uzata sau incepe sa se strice, autoturismul transmite anumite semnale. Daca cunoastem aceste semne si le identificam in timp util, va fi mult mai usor sa intervenim asupra problemei si defectiunile vor fi mai reduse.

Desigur, primul si cel mai evident semn cand ne confruntam cu o nealiniere este pozitia volanului pe care o vom observa usor. Cu toate acestea, este important sa identificam si cauza defectiunii, pentru a o putea remedia si scapa de probleme.

Probabil cel mai clar semn care ne poate arata ca urmeaza sa ne confruntam cu o dezaliniere a rotilor este atunci cand benzile de rulare ale anvelopelor sunt uzate neuniform. O astfel de verificare dureaza un minut, iar fiecare sofer ar trebui sa o faca macar o data pe luna. In aceasta situatie va puteti confrunta cu doua problema: fie rotile masinii nu sunt aliniate corecte, fie rotile sunt deflate sau prea umflate. Este foarte usor sa va dati seama in care categorie va incadrati.

Atunci cand conducem, masina nu ar trebui sa derapeze de la sine in nici o directie. De asemenea, nu ar trebui sa fie necesar sa tinem volanul inclinat intr-o parte pentru ca masina sa mearga in linie dreapta. Cu oricare dintre aceste doua situatii va confruntati, cu siguranta directia masinii dumneavoastra a fost afectata. In general, problema este reprezentata de slabirea tijelor de legatura, dar pot fi si alte defectiuni mai grave.

O alta situatie in care va puteti afla este atunci cand volanul incepe sa vibreze. Desigur, aici ne referim la situatiile in care conduceti pe drum drept, nu pe o sosea accidentata cu gropi. Orice fel de trepidatie in volan ne indica ca trebuie sa facem o recentrare si o verificare a directiei.

O cauza mai rar intalnita a unui volan descentrat este reprezentata de catre o axa neuniforma sau dezechilibrata. Din aceasta cauza, tijele de legatura vor fi slabite doar atat cat sa permita volanului sa miste greoi rotile. Este indicat ca periodic sa verificati si puntea din fata pentru a va asigura ca volanul nu este descentrat.

Nu in ultimul rand, atunci cand anvelopele scartaie, si acest factor poate fi un semnal al nealinierii volanului. Acest zgomot este produs de catre tijele de legatura. In timpul deplasarii, acestea apasa pe interiorul jantelor si ating anvelopele. De multe ori soferii confunda acest sunet cu placutele de frana uzate, dar nu intotdeauna este asa.

Cat costa centrarea unui volan la un service auto?

Acum ca am explicat cum se centreaza un volan acasa, trebuie sa oferim informatii si pentru cei care prefera sa mearga la un service auto. Realizarea acestei operatiuni nu costa foarte multe, iar pretul este cuprins intre 150-300 de lei, in functie de tipul de autoturism si de atelierul auto pe care il alegeti. Este o suma destul de mica in comparatie cu cele pe care le veti plati daca nu interveniti in timp util si apar si alte defectiuni.

sursa foto: https://marshalinstrument.ru/

Citeste si...
Poti adauga lichid de racire atunci cand motorul este fierbinte?
Poti adauga lichid de racire atunci cand motorul este fierbinte?

Lichidul de racire este un element esential in angrenajul oricarui autoturism si de multe ori putem sustine ca este la fel de impo...

Metode prin care sa conduci in siguranta atunci cand traficul este foarte aglomerat
Metode prin care sa conduci in siguranta atunci cand traficul este foarte aglomerat

Se apropie sarbatorile importante din acest an, iar drumurile sunt mai pline ca niciodata, aglomerate si tensionate din cauza nenu...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...