Cum folosesti aerul conditionat corect pentru a avea cele mai bune rezultate

Cum folosesti aerul conditionat corect pentru a avea cele mai bune rezultate

Deja ne-am obisnuit cu faptul ca preturile la combustibil au atins maxime istorice in aceste zile, dar cu siguranta nu ne convine acest lucru si de abia asteptam sa scada. Avand in vedere caldurile foarte mari cu care ne confruntam vara aceasta, suntem obligati sa folosim aerul conditionat in permanenta pentru a avea parte de un oarecare confort. Desigur, utilizarea sistemului A/C creste consumul de combustibil, asa incat vrem sa va oferim cele mai bune sfaturi pentru a face acest lucru in mod corespunzator.

Desigur, atunci cand vine vorba despre reducerea consumului de combustibil si o economie financiara, unii soferi sunt in stare chiar sa opreasca de tot sistemul de climatizare. Cu toate acestea, numeroasele studii au aratat clar faptul ca condusul cu geamurile deschise nu este intotdeauna unul eficient si in unele situatii poate produce un consum de combustibil chiar mai mare decat utilizarea A/C-ului.

Primul si cel mai simplu lucru pe care puteti sa il faceti este sa procedati in mod corespunzator cand deschideti autoturismul si vreti sa plecati la drum, un lucru pe care nu il respecta majoritatea soferilor. Atunci cand vrei sa te urci in masina in miezul zilei, temperatura interioara este foarte mare. In primul rand va trebui sa deschizi usile si sa le lasi asa 2-3 minute pentru ca aerul cald sa iasa afara. Multi soferi se urca la volan, pornesc aerul conditionat la maxim, ies afara si inchid rapid usile. Aceasta miscare este total gresita, deoarece aerul interior este foarte fierbinte si va pune o presiune foarte ridicata asupra sistemului de climatizare, ceea ce va insemna uzura prematura si un consum ridicat de combustibil.

O alta varianta si mai simpla este sa apelam la diferite tertipuri care sa ne ajuta sa mentinem masina pe cat de racoroasa posibil. In acest fel, atunci cand ne urcam la volan temperatura din habitaclu va fi una acceptabila si nu va fi necesar sa fortam prea mult aerul conditionat. Atunci cand in interiorul masinii nu este foarte cald devine mult mai usor sa mentinem acea temperatura.

Cele mai une sfaturi pe care vi le putem da in acest sens sunt urmatoarele:

Inghetati sticlele de apa pentru a le folosi ca pachete de gheata

Chiar daca la prima vedere pare ceva care nu ajuta foarte mult, soferii pot infasura o sticla inghetata intr-un prosop si o pot sprijini pe scaun in spatele gatului. Odata ce se dezgheata, va exista apa rece ca gheata pentru a bea si a se racori si ei. Mai mult, temperatura in interiorul masinii va fi mai redusa.

Parcati la umbra

Nu este nimic mai rau decat sa te urci intr-o masina fierbinte in mijlocul zilei, asa ca soferii ar trebui sa fie atenti la locul in care isi lasa masina. Chiar si un mic copacel sau un pavilion care ofera un pic de umbra poate face o diferenta semnificativa.

Achizitionati un mini-ventilator

Un ventilator portabil poate face toata diferenta, chiar si in cele mai fierbinti zile de vara. Aceste ventilatoare sunt mici, dar puternice atunci cand vine vorba de racorirea habitaclului in timp ce sunteti blocati intr-o masina fierbinte.

Folositi o husa de protectie pentru tabloul de bord

Soferii pot pune o husa de bord pe parbrizul masinii pentru a tine lumina soarelui departe de interiorul masinii.Caldura nu va fi la fel de coplesitoare daca nu exista suprafete de vinil fierbinte pe care sa le atinga. Mai mult, in acest fel vom proteja componentele bordului si vom prelungi durata de viata a acestora. Aceeasi situatie se aplica si atunci cand folosim un parasolar.

Lasati geamurile usor crapate

In mod evident, nu este o idee buna sa deschizi ferestrele de tot atunci cand afara este foarte cald, dar lasand doar o mica crapatura va favoriza ventilatia si va ajuta la mentinerea racoroasa a masinii.

Chiar daca nici unul dintre aceste sfaturi nu va reduce temperatura din interiorul masinii de la 50 de grade la 20, cu siguranta va fi de folos si toate impreuna vor creea un nivel de conofrt mai ridicat in interiorul habitaclului. In plus, presiunea asupra sistemului de climatizare va fi mai redusa

sursa foto: https://blog.openbay.com/

Citeste si...
Poti adauga lichid de racire atunci cand motorul este fierbinte?
Poti adauga lichid de racire atunci cand motorul este fierbinte?

Lichidul de racire este un element esential in angrenajul oricarui autoturism si de multe ori putem sustine ca este la fel de impo...

Metode prin care sa conduci in siguranta atunci cand traficul este foarte aglomerat
Metode prin care sa conduci in siguranta atunci cand traficul este foarte aglomerat

Se apropie sarbatorile importante din acest an, iar drumurile sunt mai pline ca niciodata, aglomerate si tensionate din cauza nenu...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...