Cum iti dai seama ca filtrul de carburant este murdar?

Cum iti dai seama ca filtrul de carburant este murdar?

Indiferent de tipul de motor sau de masina pe care o conducem, fiecare autoturism este echipat cu un filtru de combustibil care are rolul de a curata combustibilul inainte ca acesta sa ajunga in camera de ardere a motorului. Aceste filtre sunt deosebit de vulnerabile la acumularea de impuritati si reziduri, in functie de calitatea combustibilului folosit, iar acest fapt ne obliga sa ne asiguram periodic ca filtrul este intr-o stare buna de functionare, sa il curatam cand este necesar sau sa il inlocuim cand este prea murdar. In acest articol va vom explica cum ne putem da seama ca filtrul nostru de carburant necesita inlocuire si cum trebuie sa procedam, deoarece o masina care functioneaza cu un filtru uzat va avea un consum de combustibil crescut si performante reduse.


Cel mai frecvent semnal pe care il transmite un filtru de combustibil infundat este o problema evidenta la pornirea motorului si rateuri de aprindere a combustibilului, deoarece blocheaza in mod direct alimentarea corecta a cilindrilor. Desi un filtru de combustibil murdar duce la cresterea consumului si la dificultati de aprindere, un filtru infundat poate chiar sa ne impiedica sa mai pornim motorul si sa folosim autoturismul. Cel mai simplu ne vom da seama atunci cand vom accelera puternic, dar viteza masinii va creste foarte greu, iar performantele vor ramane reduse.

O alta situatie in care ne putem afla atunci cand filtrul de combustibil este blocat va fi atunci cand vom putea porni motorul relativ usor, dar acesta se va ineca pe parcursul condusului sau va brusca des, mai ales pe accelerare, moment in care vom simti si pierderi de putere. Acest lucru inseamna ca pe acceleratie combustibilul trece prin filtru, dar nu in cantitatile normale pentru ca motorul sa functioneze in parametri.

Un alt simptom clar al unui filtru de combustibil infundat sau uzat este atunci cand autoturismul produce fum gros pe evacuare. Desigur, fumul pe evacuare poate insemna mai multe defectiuni, dar in functie de culoarea acestuia si de alte semnale transmise de catre autoturism ne vom da seama usor despre ce este vorba. Oricare ar fi cazul, un nivel de fum gros si un miros pregnant de ars este un semn clar ca trebuie sa efectuam o revizie de urgenta pentru a rezolva problema.

Asa cum am mentionat si anterior, rateurile la aprindere, performanta scazuta a motorului si consumul crescut de combustibil sunt cele mai des intalnite semnale ale unui filtru de combustibil care lucreaza ineficient sau este uzat. In cele mai multe situatii, curatarea corecta a filtrului poate rezolva problema si poate prelungi durata de viata a acestuia, dar nu o putem repeta la nesfarsit, iar la un moment dat va trebui sa inlocuim filtrul. Chiar si fara a observa aceste simptome, va recomandam calduros sa verificati si sa curatati periodic filtrul de combustibil.

In functie de tipul de autoturism pe care il detineti si de stilul in care conduceti, filtrul de combustibil va trebuie inlocuit la diferite intervale. In mod normal, este recomandat sa inlocui acest filtru la fiecare 50.000 de km sau la fiecare 5 ani, dar cel mai indicat este sa consultati manualul de utilizare al automobilului unde veti regasi detaliile exacte pentru motorul dumneavoastra. De asemenea, este recomandat sa curatam filtrul la fiecare 10.000 de km, pentru a ne asigura ca motorul poate functiona la performante optime.

Citeste si...
Ce este combustibilul E10? Consum mai mare, dar performante mai slabe?
Ce este combustibilul E10? Consum mai mare, dar performante mai slabe?

Un nou combustibil a inceput sa apara in benzinarii, in special in strainatate. Astazi vom vorbi despre carburantul denumit E10, u...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...