Cum sa conduci cand e gheta pe jos?

Cum sa conduci cand e gheta pe jos?

Conducerea pe timp de iarna, mai ales atunci cand drumul este acoperit cu gheata este o provocare dificila pentru orice sofer, indiferent de priceperea si de experienta acestuia in ale condusului. Mai mult, atunci cand gheta este acoperita cu zapada si nici nu ne dam seama de acest aspect pana cand masina nu incepe sa alunece, situatia poate deveni rapid mult mai periculoasa. In ceea ce urmeaza va vom explica cum trebuie sa procedati pentru a conduce fara probleme pe timp de iarna.

Sfatul 1

Primul si cel mai important sfat, care nu ne invata cum sa controlam masina pe gheta, dar ne poate feri de multe batai de cap este sa nu ne urcam la volan daca nu este absolut necesar sa conducem. Atunci cand vine vorba de siguranta in trafic, preventia si comportamentul defensiv sunt cele mai bune elemente la care putem apela in cazul in care dorim sa ne aflam in siguranta.

Orice sofer profesionist va verifica situatia meteorologica si isi va adapta programul de condus sau calatoriile pentru a putea trece mai usor de unele momente neplacute. Nici un sofer nu doreste sa ramana blocat la volan, departe de casa. Indiferent cat am sustine ca e mai bine sa ramanem in casa, exista momente si situatii cand nu putem face asta, asa ca mai bine am pleca la drum pregatiti.

Sfatul 2

Viteza este cauza celor mai multe accidente pe sosele, indiferent de situatia meteo si de modul in care se prezinta durmurile. Mai mult, in conditiile in care drumul este acoperit cu polei sau zapada, viteza devine de 100 de ori mai periculoasa si in orice moment putem sa pierdem controlul asupra masinii. Exista tari sau zone in care se specifica o limita de viteza diferita pentru unele portiuni de drum in functie de conditiile meteo si ar face bine sa respectam aceste reglementari daca dorim sa circulam in siguranta.

Sfatul 3

Condusul defensiv este o caracteristica vitala daca dorim sa ne aflam in siguranta, mai ales atunci cand vine vorba de conduc pe un drum alunecos sau acoperit cu zapada. Utilizarea franei si a acceleratiei trebuie facuta mult mai lent si mai cursiv decat de obicei, deoarece masina va reactiona diferit si va fi mult mai usor sa pierdem controlul asupra masinii daca o bruscam.

Atunci cand franam agresiv sau acceleram puternic, anvelopele masinii se vor invarti in gol, vor aluneca si nu vom mai putea controla autoturismul in mod corect. Un sfat foarte bun ar fi sa iti lasi timp sa te obisnuiesti cu modul in care vehiculul reactioneaza la suprafetele alunecoase, pentru a putea stapani masina in mod corect.

Sfatul 4

Pastrati distanta de siguranta in trafic cu cel putin 30% mai mult decat in mod normal, asa incat sa puteti opri in timp util, indiferent ca trebuie sa evitati un obstacol sau sa nu fiti implicat intr-un accident rutier. Pe langa faptul ca veti proteja sistemul de frana al autoturismului, va veti afla si in siguranta.

Sfatul 5

Pornitul de pe loc este una dintre cele mai dificile lucruri atunci cand vine vorba despre condusul pe suprafete alunecoase. Deoarece contactul cu solul este foarte redus si nu exista aderenta, rotile se vor invarti in gol. Dupa ce am reusit sa plecam de pe loc, masina va merge din inertie si sistemele acesteia ne vor ajuta sa rulam.

Acestea fiind spuse, nu opriti masina decat atunci cand este neceasar si vezi evita situatiile in care puteti ramane blocati cu masina. Pentru a reusi acest lucru, conduceti preventiv, ganditi-va din timp in ce directie veti merge si anticipati operatiunile pe care le vezi face pentru a nu fi nevoie sa opriti autoturismul.

Citeste si...
Poti adauga lichid de racire atunci cand motorul este fierbinte?
Poti adauga lichid de racire atunci cand motorul este fierbinte?

Lichidul de racire este un element esential in angrenajul oricarui autoturism si de multe ori putem sustine ca este la fel de impo...

Metode prin care sa conduci in siguranta atunci cand traficul este foarte aglomerat
Metode prin care sa conduci in siguranta atunci cand traficul este foarte aglomerat

Se apropie sarbatorile importante din acest an, iar drumurile sunt mai pline ca niciodata, aglomerate si tensionate din cauza nenu...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...