Cum sa imi intretin masina corect in functie de cati km are?

Cum sa imi intretin masina corect in functie de cati km are?

Verificarile regulate, intretinerea programata si o constientizare generala a unora dintre componentele masinii dumneavoastra pot spori considerabil durata de viata a vehiculului si linistea dumneavoastra in timp ce il conduceti.

Intretinerea de baza a autovehiculului necesita, de regula, respectarea controalelor de rutina si a reviziilor conform intervalelor de mai jos.

La fiecare 7.500-15.000 km

  • schimbati filtrul de ulei si uleiul;
  • rotiti anvelopele;
  • inspectati placutele de frana si discurile;
  • verificati: lichidul de frana, lichidul de transmisie, lichidul de servodirectie, lichidul de racire;

  • verificati presiunea in anvelope;
  • verificati banda de rulare a anvelopei;
  • verificati functionarea luminii exterioare;
  • inspectati componentele de suspensie si de directie;
  • inspectati sistemul de evacuare;
  • controlati lamelele stergatoarelor;
  • inspectati functionarea sistemului de racire si furtunele;
  • lubrifiati incuietorile si balamalele.

Citeste si despre: este necesara lubrifierea usilor si a balamalelor

La fiecare 25.000 - 30.000 km

Include toate elementele enumerate mai sus si in plus urmatoarele elemente:

  • inlocuiti filtrul de aer si filtrul de aer din cabina ( filtru polen );
  • inlocuiti lamelele stergatoarelor de parbriz.

Citeste si despre: cum sa curatati lamele stergatoarelor de parbriz

La fiecare 50.000 - 60.000 km

Include toate elementele enumerate pana la 30.000 km si urmatorul element:

La fiecare 75.000 de km sau 3 ani

Include toate elementele enumerate pana la 50.000 km si urmatorul element:

  • curatarea sistemului de franare si inlocuirea lichidului de frana;
  • inlocuirea antigelului si curatarea sistemului de racire.

Citeste si despre: ce este antigelul

Sursa foto: knowhow.napaonline.com, atlasautoservice.ie

Articole similare
Martor ABS aprins. Este in regula sa conduci?

Martor ABS aprins. Este in regula sa conduci?

S-a aprins martorul luminos al ABS-ului in bord? Ce trebuie sa faci? Este bine sa conduci mai departe sau trebuie sa mergi cu masina in service? Afla aici.

Probleme comune ale convertizorului de cuplu

Probleme comune ale convertizorului de cuplu

Convertizorul de cuplu este componenta care face transferul de cuplu sau forta de la motorul masinii la sistemul de transmisie al acesteia, fara oprire.

Cod eroare OBD2 P0786

Cod eroare OBD2 P0786

Acest cod se refera la eroarea sincronizarii solenoidului de schimbare a treptelor de viteza - performanta slaba.

Despre motorul 1.6 dci de la Renault

Despre motorul 1.6 dci de la Renault

Motorul de 1,6 litri dCi 130 este un alt produs al Renault-Nissan Alliance, dezvoltat impreuna. Acest motor diesel cu patru cilindri a aparut in 2011.