Cum sa pleci de pe loc fara sa iti moara motorul

Cum sa pleci de pe loc fara sa iti moara motorul

Poate cea mai dificila situatie pentru orice sofer incepator este sa invete corect cum sa plece de pe loc fara sa ii moara motorul. Aceasta tehnica este uneori prost stapanita chiar si de catre soferii cu experienta, mai ales atunci cand trebuie sa porneasca intr-un drum in rampa. In acest articol va vom da cateva sfaturi in ceea ce priveste pornirea de pe loc si speram sa nu mai aveti probleme cu motorul atunci cand plecati la drum. Nu inseamna ca acest mod este cel mai potrivit pentru a invata pornirea de pe loc, dar foarte multi instructori il folosesc pentru ca ofera rezultate bune.


Atunci cand ne aflam in autoturism si am aranjat scaunul si oglinzile in mod corect si ne-am echipat cu centura de siguranta corespunzator, vom apasa pedala de ambreiaj complet, vom introduce schimbatorul in prima treapta de viteza si vom incepe sa apasam incet acceleratia pana cand motorul ajunge la o turatie aproximativa de 1500 rpm.

Unii instructori recomanda ca la inceput sa utilizam si frana de mana, chiar daca acest lucru va uza mai ult piesele masinii pentru ca ne va fi cu adevarat de ajutor atunci cand invatam pornirea in rampa, dar acest factor ramane la latitudinea dumneavoastra.

Fiecare ambreiaj, in functie de modelul de autoturism si de cat de uzata este pedala are un punct de prindere care este diferit. Vom incerca sa identificam acest punct ridicand piciorul stang incet de pe pedala de ambreiaj, asteptand sa vedem cand va incepe sa tremure pedala.

Daca utilizam frana de mana in acest moment va trebui sa o deblocam si sa incepem sa apasam incet pedala de acceleratie. In timp ce apasam acceleratia trebuie sa eliberam ambreiajul, iar acest proces este foarte important sa se desfasoare concomitent.

La inceput, se poate chiar sa preferati sa supraturati putin motorul, inainte de a invata sa faceti miscarea cursiv, decat sa va treziti ca motorul masinii se ineaca. Este foarte important ca turatia motorului sa nu scada sub 1000 rpm, pentru ca ina cest caz cel mai probabil motorul dumneavoastra va muri.

Asa cum am zis si la inceput, acest stil de a invata creste mult uzura pieselor din componenta kitului de ambreiaj si a angrenajului motorului, dar este cea mai eficienta metoda atunci cand dorim sa invatam pornirea de pe loc. Cu toate aceste, in timp ce veti capata experienta, nu va mai fi nevoie sa utilizati frana de mana, iar presiunea pusa asupra ambreiajului va scada semnificativ, asa incat consideram ca merita sa fortam putin masina, dar sa invatam corespunzator cum sa o conducem.

Dupa ce invatam principile de baza ale utilizarii pedalelor si a pornirii de pe loc, putem sa apelam la o modalitate mult mai naturala de condus, care ne va ajuta sa scadem semnificativ nivelul de uzura al ambreiajului.

Daca initial am invatat sa facem acest proces pe etape si sa utilizam inertia masinii pentru a circula, acum trebuie sa incercam sa facem tot procesul dintr-o singura miscare. Acest lucru va fi cu atat mai usor daca conducem intotdeauna aceeasi masina si suntem deja obisnuiti cu modul in care se comporta componentele acesteia.

In momentul in care incepem sa ridicam ambreiajul vom si incepe sa apasam pedala de acceleratie, iar atunci cand realizam acest proces intr-un mod rapid, nu va mai conta care actiune se realizeaza practic prima, deoarece se va desfasura cu destula viteza incat sa nu existe timpi morti care sa permita blocarea motorului. Cu cat experienta soferului creste, cu atat acest proces va deveni unul subconstient si nu vom avea probleme in a il controla.

Citeste si...
Nu ai voie sa faci aceste lucruri cand semaforul intermitent este verde
Nu ai voie sa faci aceste lucruri cand semaforul intermitent este verde

In fiecare oras intalnim semafoare intermitente catre dreapta. Din pacate, rolul acestora si modul corect in care soferul trebuie...

Acest document nu mai trebuie prezentat in cazul unui control in trafic
Acest document nu mai trebuie prezentat in cazul unui control in trafic

Vesti noi pentru conducatorii auto – acest document nu mai trebuie prezentat in cazul unui control in trafic RCA-ul sau asigurarea...

Acest buton reduce consumul cu pana la 12%. Probabil nici tu nu stiai asta
Acest buton reduce consumul cu pana la 12%. Probabil nici tu nu stiai asta

La inceputul acestui an, preturile la carburanti au crescut in mod considerabil si au atins un maxim istoric la mijlocul anului. D...

Acest model de masina DACIA ar putea reprezenta viitorul autovehiculelor
Acest model de masina DACIA ar putea reprezenta viitorul autovehiculelor

Dacia s-a infiintat in anul 1966. De atunci acestia au produs un numar foarte mare de automobile, toate pentru consum. In ultimii...