Odata cu venirea anotimpului cald, motorul masinii tale va experimenta alte temperaturi si sistemul de racire are mai mult de lucru. Cu totii intelegem ce face sistemul de racire si de ce masina trebuie sa ruleze tot timpul la temperaturi optime.
Cauzele supraincalzirii motorului
Supraincalzirea poate aparea din cauza pierderilor de apa, slabirea sau ruperea curelei de ventilator, termostatul poate fi defect, pompa de apa deasemenea, infundarea sau spargerea radiatorului. Oricare din aceste probleme poate afecta puternic motorul si nu trebuie neglijata aceasta problema.
Pierderile de apa pot avea loc pe la racorduri, radiator, busoane sau chiar pe la pompa de apa. De obicei aceste scurgeri se pot obsera atunci cand motorul este oprit si masina este stationata.
Poti remedia aceasta problema prin strangerea colierelor. Daca scurgerea este interna, din cauza unei garnituri de chiulasa arse sau datorita unei chiulase defecte, problema se poate remedia prin inlocuirea garniturii sau prin rectificarea suprafetei de prindere dintre chiulasa si bloc motor.
Cureaua insuficient stransa se remediaza prin strangerea piulitelor si cea rupta trebuie inlocuita urgent.
Iti poti da seama ca termostatul este defect atunci cand ventilatorul nu merge tot timpul, face pauze in functionare. Acesta trebuie inlocuit, nu poate fi reparat.
Pompa de apa defecta, la fel, trebuie inlocuita, multe din ele nu pot fi reparate.
Radiatorul se poate infunda cu timpul din cauza impuritatilor sau ruginii. Se poate desfunda chimic sau cu jet de apa. Daca radiatorul este spart, exista solutii speciale care lipesc zonele respective, ideea e ca si crapaturile sau sparturile sa fie mici.
Se poate verifica simplu daca un radiator este spart, cu apa si sapun, daca spumeaza intr-un loc, inseamna ca acolo este problema.
Ce faci daca motorul masinii este foarte incins?
De multe ori motorul se poate incinge pentru ca nivelul antigelului este sub minim, aici trebuie doar sa completezi nivelul.
Atentie: nu desface busonul in timp ce motorul inca este foarte incins; in 90% din cazuri cand desfaci busonul continutul o sa sara si are peste 100 de grade Celsius.
Alte lucruri pe care le poti face pentru a diminua consecintele:
- opreste aerul conditionat; aerul este un consumator in plus, oprirea lui poate ajuta la racirea motorului.
- daca esti in trafic aglomerat nu frana din metru in metru, franarea genereaza calduri foarte mari si blocul motor este destul de aproape;
- daca nu motorul nu da semne de racire, opreste pe dreapta si cheama o platforma.
Cea mai buna preventie este sa ai tot timpul dupa tine 1L de antigel, sa stai cu un ochi pe ceasul care indica temperatura motorului si sa repari orice scurgere oricat de minora ar fi sau ar parea la inceput.
Sursa foto: carvillesautomart.com, reddit.com