Cum se repara crapaturile din parbriz?

Cum se repara crapaturile din parbriz?

O spartura in parbriz poate aparea oricand, iar motivele pot fi numeroase: pietre care sar din rotile altor masini, schimbari de temperatura sau de presiune, instalare defectuoasa, grindina sau alte fenomene naturale.

Una dintre cele mai mari probleme cu aceste crapaturi este ca au tendinta sa creasca, in special din cauza fluctuatiilor de temperatura. Orice crapatura reprezinta un potential pericol pentru tine si pasagerii tai, deoarece slabeste integritatea structurala a parbrizului. Chiar daca o crapatura pare mica si usor de ignorat, nu amana reparatia ei. Astazi vom vorbi despre cateva modalitati de a repara aceste crapaturi fara a inlocui intreg parbrizul.

Un parbriz de masina este realizat din trei straturi de sticla: un strat interior din plastic, poli-vinil butiral, intre doua straturi de geam securizat. Cand o piatra loveste parbrizul, ea strapunge doar primul strat. Acest lucru limiteaza stricaciunea la primul strat si ii permite sa isi pastreze integritatea structurala si sa protejeze ocupantii vehiculului. Datorita izolarii avarierii la primul strat, il poti repara, fara sa fie nevoie sa inlocuiesti intreg parbrizul.

Cum se poate agrava o ciobitura?

Cand lasi o ciobitura in parbriz nereparata, apa va patrunde, atrasa de tensiunea de suprafata. Daca umezeala ajunge la laminarea superioara o poate afecta. In timp, membrana se va incetosa, iar crapatura va fi din ce in ce mai vizibila. De asemenea, apa poate ingheta in crapatura si poate aduce praf, pe care este imposibil sa il elimini.

Inainte sa intri in panica, ia o lupa si analizeaza cu atentie ciobitura, deoarece exista posibilitatea sa o repari fara a fi nevoie sa inlocuiesti tot parbrizul. In continuare, vom vedea care sunt pasii pentru a repara mai intai o ciobitura si apoi o crapatura mai mare.

Cum sa repari o ciobitura?

Pentru a repara acasa o ciobitura, ai nevoie de urmatoarele lucruri: super glue, alcool izopropilic, un uscator de par, o racleta sau o lama.

Asigura-te ca parbrizul este uscat si plaseaza foaie de hartie in interiorul parbrizului, pentru a vedea ciobitura mai bine. Daca este iarna sau o zi ploioasa, acopera masina sau parcheaz-o in garaj.

Ca sa fii sigur ca parbrizul s-a uscat bine, foloseste uscatorul de par. Incepi prin a curata ciobitura, dar nu folosi solutie pentru geamuri sau detergenti. Poti folosi acetona sau lac de unghii, deoarece se evapora rapid. Totusi, nu folosi atat de mult incat sa se scurga pe sticla, doarece poate provoca stricaciuni vopselei.

Mai departe, pune alcool izopropilic in ciobitura, stoarce putin lipici si lasa-l sa se usuce cateva secunde. Ultimul pas este sa folosesti o racleta sau un instrument asemanator pentru a curata surplusul de lipici dupa ce se usuca.

Desigur, aceasta metoda nu este perfecta, iar ciobitura ar putea fi inca vizibila, dar este o metoda rapida is ieftina si are meritul ca impiedica ciobitura sa se extinda.

Cum sa repari o crapatura?

Ca sa repari o crapatura ai nevoie de un kit de reparatii, pe care il gasesti in magazinele de piese auto. In afara de acesta, vei mai avea nevoie de un burghiu de sticla, vaselina, o ventuza, foi laminate si solutie de curatat geamuri.

Din nou, trebuie sa te asiguri ca parbrizul este perfect uscat. Mai departe, este important sa opresti raspandirea crapaturii. Pentru asta, trebuie sa dai o gaura cu burghiul la fiecare capat al crapaturii. Pune ventuza in centrul crapaturii si observa unde se asaza. Imprastie vaselina in locul unde va aluneca ventuza. In acest fel vei putea sa umpli crapatura mai repede si mai usor.

Scoate bulele de aer punand foi laminate deasupra si lasandu-le acolo timp de cateva ore. Ultimul pas: curata vaselina si apoi razuieste lipiciul in exces cu o racleta sau o lama.

Aceasta este cea mai apropiata metoda de cea folosita de service-urile profesionale pentru a repara parbrizul.

In final, daca stricaciunile suferite de parbriz sunt prea mari, cu multe ciobituri si crapaturi care sunt aproape imposibil de reparat, cea mai buna decizie este de a inlocui intreg parbrizul.

Sursa foto: elleperi.com, lindafabiani.co.uk, windshieldreplacement-nj.com

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...