Un motor de mașină modern este proiectat pentru a lucra cu o capacitate mare de ulei. Acest ulei acoperă piesele în mișcare ale motorului, permițându-le să se rotească și să alunece una pe cealaltă cu un strat de protecție, astfel încât piesele să nu se deterioreze. Când schimbați uleiul, tot uleiul vechi și murdar este scurs, iar un ulei nou este adăugat - dar ce se întâmplă dacă motorul pierde ulei între schimbările de ulei? Despre asta vom discuta în articolul de astăzi.
În acest articol, vom analiza cele mai comune 3 motive pentru care motorul dumneavoastră are un nivel scăzut de ulei.
Primul motiv: motorul pierde ulei.
Dintre toate cauzele posibile, aceasta este, poate, cea mai evidentă. Dacă în motor este mai puțin ulei decât a fost adăugat inițial, acel ulei trebuie să fi ajuns undeva, nu-i așa? Este posibil ca motorul să aibă o scurgere de ulei. O scurgere severă de ulei ar fi probabil vizibilă pentru dumneavoastră sub forma unor pete negre mari pe sol sub vehiculul dumneavoastră. Dar pot apărea și scurgeri mai mici care nu ajung niciodată la sol. Găsirea sursei unei scurgeri de ulei poate fi dificilă fără echipament special, iar repararea unei astfel de scurgeri necesită adesea demontarea motorului.
Motorul dumneavoastră poate avea scurgeri de ulei din cauza unui filtru de ulei prost instalat sau deteriorat, a unei băi de ulei a motorului fisurate care a lovit o bordură sau o piatră sau a garniturilor de etanșare degradate care permit uleiului să se scurgă, cum ar fi garnitura de chiulasă.
Motorul mananca ulei
Dacă nivelul de ulei din motor este scăzut și nu se poate găsi nicio scurgere, acest lucru indică o altă posibilitate - că motorul arde uleiul intern. De fapt, o cantitate mică de ardere a uleiului poate fi considerată normală, în special pe măsură ce motoarele îmbătrânesc. Un pic de ardere a uleiului înseamnă că garniturile primare ale motorului funcționează bine, dar o cantitate mică de ulei se infiltrează în camerele de ardere. În funcție de vârsta vehiculului și de ritmul de consum, am putea recomanda doar completarea nivelului de ulei periodic între schimbările de ulei.
Cu toate acestea, o problemă rapidă de ardere a uleiului poate cauza probleme mai mari. Dacă puteți vedea că mașina scoate fum albastru-gri în timp ce conduceți, acest lucru indică faptul că motorul dumneavoastră arde o cantitate semnificativă de ulei și poate necesita desfacerea motorului. De obicei, un motor arde ulei din cauza garniturilor interne degradate, cum ar fi segmenții de piston, garniturile de supapă și ghidajele de supapă. Turbo poate fi un alt element care consumă ulei în exces.
Presiune scăzută a uleiului
Împreună cu uleiul vechi al motorului care trebuie schimbat și/sau un nivel scăzut al uleiului datorat unei scurgeri de ulei sau consumului de ulei, lipsa de presiune a uleiului reprezintă o problemă gravă pentru motorul dumneavoastră. Pe măsură ce uleiul din motorul dumneavoastră îmbătrânește, se descompune și devine mai subțire și mai puțin capabil să ofere lubrifiere corespunzătoare pentru piesele mobile ale motorului. În cele din urmă, puteți începe să auziți tot felul de zgomote de frecare, alunecare, zdrobire și bătaie care vin de sub capotă. Acesta este metalul nu mai este protejat. Acest lucru poate distruge rapid componentele motorului, ducând la reparații costisitoare.
Atunci când un motor are cantitatea potrivită de ulei proaspăt, ar trebui să aibă toată presiunea de ulei de care are nevoie. Cu toate acestea, o problemă cu pompa de ulei, vascozitatea uleiului incorectă sau un blocaj în sistem poate împiedica circulația uleiului corespunzător. Această problemă ar putea fi agravată și de lipsa de ulei din motor.