Modelul 2AR-FE a fost lansat in 2008. A venit sa inlocuiasca motorul 2AZ de 2,4 litri. Motorul consuma mai putin combustibil decat predecesorul, dar iesirea este la acelasi nivel. Inginerii au obtinut astfel de rezultate prin aplicarea tehnologiilor moderne in dezvoltarea motorului. Impreuna cu motorul de 2.5 litri, producatorul produce si motorul de 2.7 litri 1AR-FE.
La fel ca si predecesorul, motorul 2AR are un bloc de cilindri din aluminiu cu garnituri subtiri din fonta. Blocul nu poate fi reparat pentru acest motor. Linerul nu poate fi inlocuit. In interiorul blocului, exista un arbore cotit din otel forjat deplasat cu 10 mm pe partea de evacuare (un arbore cotit deplasat).
Arborele cotit are opt contragreutati si este pe deplin echilibrat. Arborele cotit conduce doi arbori de echilibrare printr-o treapta de viteza din interiorul carterului, care distruge vibratiile. Modificarile semnificative apar in capul cilindrului.
Capul este cu 16 valve DOHC si este fabricat din aliaj de aluminiu. Are tacheti hidraulici (2AZ nu are). Exista doi arbori cu came si fiecare dintre ei este echipat cu un sistem de reglare variabila a valvelor numit Dual-VVTi.
Exista o parghie oscilanta pentru supapa. Motorul a fost dezvoltat prin aplicarea tehnologiilor cu frecventa redusa. Pistoanele utilizeaza inele de piston cu tensiune redusa. Pompa de ulei este variabila si are trei etape de functionare.
ACIS sau sistemul de inductie pentru controlul acustic este un sistem de admisie cu geometrie variabila. Galeria de admisie din plastic modifica lungimea traseului de admisie in doua trepte prin valve in functie de turatia motorului si de unghiul de acceleratie.
Sistemul de alimentare cu combustibil a primit noi injectoare de combustibil cu duze cu 12 gauri, pentru a maximiza economia de combustibil si pentru a reduce emisiile nocive. Admisia include un cap din otel inoxidabil si un convertizor catalitic.
Toyota a dezvoltat inlocuirea motorului 2AR-FE in 2016 - noul motor de 2.5 litri al seriei "Dynamic Force Engines" numit A25A-FKS.
Capacitate ulei de motor, litri: 4.4
Intervalul schimbului de ulei: 10.000 de km sau 12 luni.
Citeste si despre: motorul 2TR-FE de la Toyota
Toyota Camry, Toyota RAV4, Scion tC, Lexus ES300h, Lexus GS300h, Lexus IS300h, Lexus NX300h, Toyota Alphard, Toyota Harrier, Toyota Camry Hybrid, Toyota Avalon Hybrid, Toyota RAV4 Hybrid.
Motorul s-a transformat foarte bine. Nu am gasit probleme sau defecte vizibile. Motorul este caracterizat printr-un sunet de bataie din cauza sistemului VVTi atunci cand este rece, dar acest lucru nu afecteaza fiabilitatea si longevitatea.
Longevitatea blocului de cilindru limiteaza durata de viata a motorului, si este de aproximativ 200-250k km.
2AR-ESF. Versiunea cu injectie directa de combustibil D4-S si injectie indirecta. Capul cilindrului, camele, pistoanele si sistemul de alimentare cu combustibil au fost redezvoltate pentru acest motor. Raportul de compresie este de 13,0: 1.
2AR-FXE. Versiunea ciclului Atkinson a 2AR. Raportul de compresie este de 12,5 la 1. Acest motor a fost proiectat pentru a fi instalat in modele hibride Toyota si Lexus. De exemplu, productia in hibridul Camry este de 154 CP.
Citeste si despre: motorul 1MZ-FE de la Toyota
Sursa foto: toyota-myanmar.com, media.toyota.ca, toyota.oilsr.us
1GR-FE este un motor pe benzina de 4 litri V6 proiectat de Toyota pentru SUV-uri si pick-up-uri RWD / 4WD.
Motorul 3UZ-FE a fost introdus pentru prima data in 2000 si a fost rezultatul evolutiei motorului de 4 litri 1UZ-FE.
Seria AZ a venit sa inlocuiasca motoarele din seria Toyota S in 2000. Primul din gama de deplasari este motorul 1AZ-FE de 2.0 litri.
Primul membru al familiei de motoare UZ este 1UZ-FE. Un motor de 4.0 litri V8 pe benzina oferit pentru masinile de lux si sport ale Toyota si Lexus.
Motorul 1UR-FSE. Motorul 1UR-FSE este o versiune mai avansata din punct de vedere tehnologic a motorului 1UR.
Motorul V6 de 3,4 litri denumit 5VZ-FE a fost lansat in 1995. Acest motor a fost dezvoltat special pentru SUV-urile Toyota si vehiculele off-road.
Modelul 2GR-FE a inlocuit versiunea precedenta 1MZ-FE V6 si legendarele sase motoare 2JZ inline.
Toyota a introdus motorul A25A-FKS sau 2,5 D-4S in 2016 ca primul membru al noii familii de motoare "Motoare dinamice de forta".
1KD-FTV nu este foarte durabil si fiabil comparativ cu vechile motoare diesel Toyota, dar putem sublinia ca motorul 1KD este mai puternic.
A fost introdus in 2015 si a devenit cea mai buna oferta pentru Toyota Auris si mai tarziu o optiune pentru Toyota C-HR.
1VD este un motor diesel V8 de 4.5 litri cu un singur turbocompresor sau doua turbocompresoare.
Motorul 8AR-FTS este un motor pe benzina cu injectie directa, de 2.0 litri, din familia de motoare AR cu patru cilindri.
Noua serie de motoare numita GD a iesit in 2015, inlocuind seria de motoare KD - cele mai raspandite motoare diesel cu 4 cilindri produse de Toyota.
Noul motor Subaru de 2.0 litri FA20 a fost dezvoltat pentru proiectul comun al Subaru si Toyota (4U-GSE).
Modelul D15 este un motor cu patru cilindri de 1,5 litri din seria D utilizat in vehicule mici precum Honda Civic.
Este un motor mai puternic si cuplul mai mare al motorului care este dotat cu un lant de distributie acum fiabil.
M52B20 este un motor cu 6 cilindri in linie. A fost lansat in 1994 si face parte din seria M52 care include si motoarele M52B24, M52B25, M52B28 si S52B32.
Motorul de 1.6 litri al lui Chevrolet, numit F16D3, se bazeaza pe motorul F14D3 de 1.4 litri, care in sine este o copie a motorului Opel X14XE.
Motorul D4F a inlocuit vechiul D7F la sfarsitul anului 2000. Acest motor a fost proiectat, la fel ca toate seriile D, pentru masinile mici si compacte.
Acest motor in linie, cu patru cilindri, de doi litri, a aparut in 2001 cu o singura tinta – de a inlocui vechile motoare M43B18, M43TU si M44B19.
Motorul Nissan HR16DE este rezultatul evolutiei motorului K4M de la Renault. Vehiculele Renault au fost echipate si cu acest motor, dar sub alt nume - H4M.
Motorul VK56DE a aparut in 2003 ca unitate de putere pentru modelul Nissan Armada de pe piata americana.
Motorul QG18DE este identic cu motorul QG16DE de 1,6 litri, dar are diametrul mai mare (80,0 mm). Ca urmare, deplasarea este de 1,8 litri.
Acest motor face parte din seria EJ, care a aparut pentru prima data in 1989 sub capota Subaru Legacy.
Motorul EZ36 a fost introdus in 2007 ca noua unitate de putere pentru Subaru Tribeca (versiunea EZ36D).
Modelul M52B28 a fost lansat in 1995 ca un nou propulsor pentru modelele E36 328i, E39 528i si E38 728i. Seria de motoare M52 a inlocuit seria M50.
Acest motor este utilizat de majoritatea modelelor moderne Infiniti si vehiculelor sport Nissan. Motorul de 3.7 litri este cel mai performant din seria VQ.
Motorul QR25DE de 2,5 litri este tehnic copia lui QR20DE, cu exceptia catorva detalii.
Motorul H4Bt, cu turbocompresor cu 3 cilindri de 0.9 litri, a fost dezvoltat impreuna cu Nissan Company.
Motorul turbo 2.0L al lui Honda are un cap cilindric ( chiulasa ) usor din aluminiu. Galeria de evacuare este turnata cu chiulasa ca o unitate.