Despre motorul 2AR-FE de la Toyota

Despre motorul 2AR-FE de la Toyota

Modelul 2AR-FE a fost lansat in 2008. A venit sa inlocuiasca motorul 2AZ de 2,4 litri. Motorul consuma mai putin combustibil decat predecesorul, dar iesirea este la acelasi nivel. Inginerii au obtinut astfel de rezultate prin aplicarea tehnologiilor moderne in dezvoltarea motorului. Impreuna cu motorul de 2.5 litri, producatorul produce si motorul de 2.7 litri 1AR-FE.

La fel ca si predecesorul, motorul 2AR are un bloc de cilindri din aluminiu cu garnituri subtiri din fonta. Blocul nu poate fi reparat pentru acest motor. Linerul nu poate fi inlocuit. In interiorul blocului, exista un arbore cotit din otel forjat deplasat cu 10 mm pe partea de evacuare (un arbore cotit deplasat).

Arborele cotit are opt contragreutati si este pe deplin echilibrat. Arborele cotit conduce doi arbori de echilibrare printr-o treapta de viteza din interiorul carterului, care distruge vibratiile. Modificarile semnificative apar in capul cilindrului.

Capul este cu 16 valve DOHC si este fabricat din aliaj de aluminiu. Are tacheti hidraulici (2AZ nu are). Exista doi arbori cu came si fiecare dintre ei este echipat cu un sistem de reglare variabila a valvelor numit Dual-VVTi.

Exista o parghie oscilanta pentru supapa. Motorul a fost dezvoltat prin aplicarea tehnologiilor cu frecventa redusa. Pistoanele utilizeaza inele de piston cu tensiune redusa. Pompa de ulei este variabila si are trei etape de functionare.

ACIS sau sistemul de inductie pentru controlul acustic este un sistem de admisie cu geometrie variabila. Galeria de admisie din plastic modifica lungimea traseului de admisie in doua trepte prin valve in functie de turatia motorului si de unghiul de acceleratie.

Sistemul de alimentare cu combustibil a primit noi injectoare de combustibil cu duze cu 12 gauri, pentru a maximiza economia de combustibil si pentru a reduce emisiile nocive. Admisia include un cap din otel inoxidabil si un convertizor catalitic.

Toyota a dezvoltat inlocuirea motorului 2AR-FE in 2016 - noul motor de 2.5 litri al seriei “Dynamic Force Engines” numit A25A-FKS.

  • Capacitate ulei de motor, litri: 4.4
  • Intervalul schimbului de ulei: 10.000 de km sau 12 luni.

Aplicabilitate: Toyota Camry, Toyota RAV4, Scion tC, Lexus ES300h, Lexus GS300h, Lexus IS300h, Lexus NX300h, Toyota Alphard, Toyota Harrier, Toyota Camry Hybrid, Toyota Avalon Hybrid, Toyota RAV4 Hybrid.

Probleme ale motorului 2AR-FE si fiabilitate

Motorul s-a transformat foarte bine. Nu am gasit probleme sau defecte vizibile. Motorul este caracterizat printr-un sunet de bataie din cauza sistemului VVTi atunci cand este rece, dar acest lucru nu afecteaza fiabilitatea si longevitatea.

Longevitatea blocului de cilindru limiteaza durata de viata a motorului, si este de aproximativ 200-250k km.

Modificari

2AR-ESF. Versiunea cu injectie directa de combustibil D4-S si injectie indirecta. Capul cilindrului, camele, pistoanele si sistemul de alimentare cu combustibil au fost redezvoltate pentru acest motor. Raportul de compresie este de 13,0: 1.

2AR-FXE. Versiunea ciclului Atkinson a 2AR. Raportul de compresie este de 12,5 la 1. Acest motor a fost proiectat pentru a fi instalat in modele hibride Toyota si Lexus. De exemplu, productia in hibridul Camry este de 154 CP.

Sursa foto: toyota-myanmar.com, media.toyota.ca, toyota.oilsr.us

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...