Dureri de spate la volan? Uite cum sa scapi de ele

Dureri de spate la volan? Uite cum sa scapi de ele

Atunci cand vine vorba despre pozitia pe care o avem la volan, mai ales in cazul in care petrecem foarte mult timp pe drumuri sau pur si simplu ne place sa conducem des, foarte multi soferi nu iau in considerare indicatiile specialistilor din domeniu auto si a celor din domeniul medical, iar in timp tot mai multi soferi incep sa aiba dureri de spate in momentul in care se afla la volan, ceea ce este neplacut si periculos, deoarece nu ne mai permite sa ne concentram la drum. Pe langa acestea, o pozitie corecta vine cu urmatoarele beneficii: vizibilitate mult mai buna, timp de reactie rapid, un impact mai redus in cazul unui accident si nu in ultimul rand un nivel de confort mai ridicat.

Asa cum am mentionat la inceput, este esential sa aveti o pozitie corecta la volan, mai ales daca serviciul sau stilul dumneavoastra de viata presupune parcurgerea unui numar mare de kilometri zilnic.

O pozitie incorecta la volan poate afecta semnificativ muschii din zona gatului sau a spatelui, precum si coloana, ceea ce va duce in timp la dureri puternice si deformari ale pozitiei spatelui. De asemenea, in cazul in care stati prea aproape de volan, este posibil ca centura sa nu aiba timp sa actioneze in cazul unei coliziuni, iar airbagurile sa nu apuce sa iasa pana cand ajungeti sa loviti volanul, distanta de siguranta dintre sofer si volan fiind considerata de minimum 30 de cm. La fel, nici o pozitie prea indepartata de volan nu e recomandata, deoarece reactiile vor fi mai intarziate si vizibilitatea mai scazuta. Pentru a avea o pozitie cat mai corecta la volan va ajutam sa urmati acesti pasi:

In primul rand este foarte important modul in care setati scaunul, ceea ce va influenta in mod direct si pozitia dumneavoastra la volan. In mod normal, scaunul trebuie sa fie inclinat la un unghi de 100-110. Orice unghi mai mic ca acesta va face sa stati aplecati catre fata, iar un unghi mai mare ne reuce vizibilitate si mareste distanta fata de volan.

Cel de-al doilea factor pe care trebuie sa il aveti in vedere este sa reglati cu mare atentie inaltimea scaunului, asa incat aceasta sa fie potrivita. Nivelul ochilor trebuie sa fie la 7-8 cm deasupra volanului, iar mainile soferului ar trebui sa ajunga perpendicular pe partea de sus a volanului.

Cel de-al treilea factor important este distanta scaunului fata de volan. Asa cum am mentionat initial, distanta dintre sofer si volan nu ar trebui sa fie mai mica de 30 de cm sau mai mare de 40, incheieturile mainilor sa fie pozitionate comod pe roata volanului, iar bratele sa fie putin flexate, la un unghi de aproximativ 120 de grade.

Atunci cand va reglati pozitia la volan este foarte important sa va asigurati ca puteti actiona usor si corect pedale si in acelasi timp ca aveti o priza buna asupra volanului, dar bratele dumneavoastra raman relaxate.

Un factor pe care multi soferi nu il iau in considerare, dar care la drum lung ajuta foarte mult in ceea ce priveste relaxarea si confortul soferului este distanta dintre genunchi acestuia si scaun. Este indicat sa lasam un spatiu de cel putin doua degete intre spatele genunchilor si perna scaunului, pentru a permite sangelui sa circule, iar picioarele noastre sa nu amorteasca.

Un factor foarte important care de aceasta data are legatura cu partea exterioara a autoturismului este modul in care va reglati oglinzile inainte de a pleca la drum. Este esential ca oglinzile sa fie in asa fel reglate incat sa nu fie necesar sa va miscati corpul atunci cand doriti sa va uitati in ele, singura miscare necesara fiind a capului.

Nu in ultimul rand, in cazul in care stiti ca urmeaza sa conduceti un numar mare de kilometri sau deja aveti probleme cu spatele, asigurati-va ca aveti un suport lombar de caltiate, montat corespunzator. Suportul lombar trebuie reglat in asa fel incat sa simtiti o presiune uniforma de la umeri si pana la solduri, timp in care capul sa ramana in continuare sprijinit pe tetiera si gatul soferului sa fie drept si relaxat.

Citeste si...
Se continua compensarile preturilor la combustibil! Intre timp, un plin de carburant este cu cateva zeci de lei mai ieftin
Se continua compensarile preturilor la combustibil! Intre timp, un plin de carburant este cu cateva zeci de lei mai ieftin

Asa cum probabil toti soferii stiu deja, la jumatatea acestui an, dupa discutii interminabile si perioade lungi de timp in care gu...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...