Economisesti bani prin rotirea constanta a pneurilor?

Economisesti bani prin rotirea constanta a pneurilor?

Asa cum am mentionat in foarte multe cazuri, anvelopele sunt o componenta vitala a autoturismului dumneavoastra, deoarece sunt singurul contact intre autoturism si drumul pe care conduceti, motiv pentru care trebuie sa va asigurati ca sunt mereu in stare perfecta de functionare. De asemenea, acestea sunt componente consumabile care se degradeaza in timp, in functie de numarul de kilometri parcursi, de stilul in care conduceti si de calitatea drumurilor pe care va deplasati. Cel mai probabil majoritatea soferilor au auzit macar o data ca este indicat sa rotiti periodic pneurile dumneavoastra pentru a ajuta la uzarea uniforma a acestora, iar in cadrul acestui articol vom aborda acest subiect.

Majoritatea producatorilor de anvelope sau mecanicii care se ocupa de instalarea acestora va recomanda sa schimbati periodic pneurile din fata cu cele din spate. Cu toate acestea, rotatia anvelopelor este una dintre cele mai neglijate operatiuni, care pot prelungi semnificativ durata de viata a anvelopelor dumneavoastra.

In functie de tipul de tractiune pe care il are autoturismul dumneavoastra, unele dintre anvelope sunt supuse unei presiuni mai mari decat celelalte. In general, rotile pe care este tractiunea masinii preiau aproximativ 70-80% din presiune, in timp ce restul este suportat de celelalte doua anvelope.

Majoritatea autoturismelor pe care le regasim in momentul de fata in trafic au tractiune fata, o parte prezinta tractiune integrala sau 4X4, in timp ce foarte putine sunt cu tractiune pe spate. Rolul rotatiei anvelopelor este de a ajuta la uzarea uniforma a acestora, asa incat sa nu va treziti dupa doi ani ca anvelopele din fata sunt uzate in proportie de 80%, in timp ce cele din spate doar 40%. Pentru a intelege aceasta operatiune trebuie sa luati in considerare distribuirea greutatii masinii, punctul de echilibru al acesteia si faptul ca rotile din fata vireaza mereu, in timp ce cele din spate raman drepte.

Atunci cand alegeti sa rotiti macar o data pe an anvelopele dumneavoastra, ajutati in mod activ la prelungirea duratei de viata a acestora, ceea ce in timp va duce la o economie foarte mare, deoarece veti ajunge sa inlocuiti anvelopele mult mai rar decat cei care nu fac acest lucru. Rotirea unor anvelope are un pret infim in comparatie cu achizitionarea altelor noi.

In cazul in care alegeti sa nu rotiti pneurile masinii sau pur si simplu ignorati acest lucru, autoturismul dumneavoastra nu va suferi nici o dauna, dar anvelopele se vor uza foarte diferit, ceea ce va produce defectarea mult mai rapida a doua dintre anvelope, iar in timp va atrage si un consum de combustibil mai ridicat. Este foarte important ca toate anvelopele sa fie uzate uniform pentru a putea conduce in conditii maxime de sigura. Atunci cand exista diferente semnificative intre gradul de uzura al rotilor, acest lucru poate cauza probleme grave la nivelul tractiunii sau a franarii masinii. Pe langa acestea, va recomandat sa va aliniati si sa va verificati periodic anvelopele pentru ca acestea sa se afle intr-o stare perfecta mereu.

In acest caz exista metode specifice in care trebuie sa fie rotite anvelopele si nu este recomandat sa faceti acest lucru la intamplare, motiv pentru care va recomandam ca cel putin prima data sa cereti sfatul mecanicului dumneavoastra. Rotirea se face in functie de tractiunea pe care o are autoturismul dumneavoastra si de gradul de uzura pe care il prezinta fiecare pneu. Atunci cand vine vorba despre rotirea anvelopelor, cu siguranta veti auzi o multitudine de opinii diferite, dar cel mai important lucru este sa efectuati aceasta operatiune constant. Fiecare producator ofera propria recomandare, dar majoritatea sunt de acord ca anvelopele trebuie rotite macar o data la fiecare 10.000 de km.

Citeste si...
Cate tipuri de anvelope de iarna sunt si care este diferenta intre ele?
Cate tipuri de anvelope de iarna sunt si care este diferenta intre ele?

Deoarece sezonul rece se apropie rapid, nu doar garderoba dumneavoastră și a familiei trebuie să fie schimbate, ci și “garderoba”...

Anvelopele All-Season: sunt bune pentru masina ta?
Anvelopele All-Season: sunt bune pentru masina ta?

Avand in vedere ca anvelopele sunt singurele parti ale autoturismului ce iau contact direct cu carosabilul, rolul acesteia este un...

Anvelopele auto produc mult mai multa poluare cu particule decat gazele de esapament
Anvelopele auto produc mult mai multa poluare cu particule decat gazele de esapament

Tot mai multa lume vorbeste in industria auto despre poluarea foarte mare care este produsa in urma utilizarii automobilelor si ca...

Sunt anvelopele late mai bune?
Sunt anvelopele late mai bune?

Dimensiunea si latimea anvelopelor determina felul in care autovehiculul dumneavoastra va reactiona in diferite situatii. Exista c...