Este motorul TFSI fiabil?

Este motorul TFSI fiabil?

In momentul in care dorim sa achizitionam un autoturism Audi, indiferent ca acesta este nou sau second hand, atunci cand il vom cauta pe internet vom gasi referintele sub numele de model si tipul de motor cu care este echipata aceasta masina. Niciodata nu vom vedea spre exemplu Audi A5, ci mai degraba Audi A5 30 TFSI, din acest model vom putea sti ce fel de masina este, ce capacitate cilindrica are motorul si ce tip este acesta.

Aceasta modalitate de publicitate este o marca de brand a celor de la Audi, deoarece acestia utilizeaza motoarele de benzina sub insigna TFSI si pe cele de motorina sub emblema TDI. Trebuie sa stim ca TFSI inseamna Turbocharged Fuel Stratified Injection si pe scurt vrea sa zica ca motorul are la baza o unitate de benzina turboalimentata prin injectie. Precursorul motoarelor TFSI erau motoarele FSI, care functionau asemanator, dar care nu erau echipate cu turbocompresoare, motoare care nu se mai fabrica astazi deoarece sunt mult mai putin performante.

Mai mult, toate modelele construite de la finalul anului 2017 incoace vor veni cu un numar de doua cifre, cuprins intre 25 si 70, asezat in fata insignei TFSI sau TDI. Aceste cifre au rolul de a indica cat de multa putere poate sa dezvolte masina si nu corespund capacitatii cilindrice sau nu indica numarul de cai putere a motorului. Audi spune ca a introdus acest sistem pentru a permite o comparatie mult mai usoara intre masinile diesel, pe benzina, electrice si hibride. Cel care achizitioneaza masina poate alege daca doreste ca acest simbol sa fie sau nu inscris pe masina.

TFSI vs TSI

In primul rand vom mentiona ca Audi face parte de mai multi ani din grupul auto Volkswagen, dar este singura dintre acestea care utilizeaza simbolul TFSI, restul folosind TSI. La masinile care au fost construite in ultimii 2-3 ani, nu ar trebui sa identificam nici o diferenta intre cele doua tipuri de motoare, deoarece fabrica construieste acelasi tip de motoare indiferent de modelul final de masina.

Ce este motorul TFSI?

In situatia in care dupa TFSI vedem literea “e” deja trebuie sa stim ca discutam de o cu totul alta masina si motor in acest caz. In aceasta situatie trebuie sa stim ca este vorba despre noile motoare hibrid, foarte apreciatele motoare pe curent si benzina produse in ultima vreme de catre audi, incadrate in clasa plug-in hibrid (PHEV). In acest caz, pe langa motorul clasic pe benzina vom intalni unul sau mai multe motoare electrice si doua baterii foarte puternice. O incarcare completa a bateriei ofera undeva la 50 de km de utilizare strict electrica, imbunatateste considerabil consumul de combustibil si per total prezinta costuri mai mici de functionare. La fel ca si in cazul oricarui motor electric, numarul de kilometri care pot fi parcursi sunt direct influentati de catre stilul de condus si modul in care circulam.

Probleme uzuale identificate la motoarele Audi TFSI

In mod normal, la nivel international, motorul Audi TFSI este considerat un motor reusit, fiabil si care poate fi utilizat pentru o lunga durata de timp fara probleme semnificative. Nu exista defecte tipice sau probleme care sa apara frecvent la acest tip de motor, dar, ca si in cazul oricarui alt tip de motor, pentru a ne asigura de o durata lunga de functionare si un nivel scazut de uzura al motorului, trebuie sa realizam lucrarile de intretinere si mentenanta corect si la momentele indicate de catre producatorul auto.

Un mic defect observat la motoarele Audi TFSI construite inainte de anul 2012 este ca acestea prezinta un consum ridicat de ulei de motor, ceea ce nu este o problema grava in fond si presupune doar cateva zeci de lei in plus pe an, dar care poate cauza uzura pistoanelor din motor mult mai rapid decat in mod normal, astfel incat in aceasta situatie este recomandat sa utilizam un ulei de motor de calitate premium, sa ne asiguram ca nu circulam niciodata fara ulei si sa curatam periodic pistoanele. Alte piese care ar putea necesita urmarire sunt supapele de recirculare si injectoarele, dar la majoritate motoarele TFSI si TSI acestea se comporta normal si au o durata de viata lunga, fiind fiabile.

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...