Majoritatea persoanelor care conduc un vehicul stiu ca un motor are nevoie de ulei pentru a functiona in parametri normali. Uleiurile lubrifiaza diferitele suprafete si componente ale sistemului motorului pentru a il ajuta sa functioneze cat mai eficient posibil.
Cu toate acestea, nu toata lumea, stie ca tipul de ulei care circula prin motor poate face diferenta.
Citeste si despre: de ce se murdareste filtrul de ulei
Anumite vascozitati sau densitati, sunt mai potrivite pentru anumite vehicule sau conditii de circulatie, influentand fiecare parte a sistemului motorului. Diferitele vascozitati ale uleiului se potrivesc cel mai bine cu anumite tipuri de filtre de ulei.
Alegeti cea mai potrivita vascozitate a uleiului pentru masina dumneavoastra, apoi luati o decizie cu privire la filtru.
Consultati manualul masinii sau camionului pentru vascozitatea optima a uleiului pentru motor inainte de orice altceva, deoarece tipul de ulei pe care il utilizati este mai important decat filtrul propriu-zis. Orice filtru de ulei va functiona un timp; el se poate uza mai repede cu diferite vascozitati de ulei.
La uleiul cu vascozitate redusa, puteti utiliza un filtru de ulei inferior, mai ieftin. Deoarece uleiul este relativ subtire si curge mult mai usor, nu trebuie sa va faceti griji cu privire la dificultatea trecerii prin mediul de filtrare; desi nu exista niciun efect negativ in a avea un filtru de calitate superioara.
Alegeti un produs de calitate cu un filtru de hartie sau un filtru sintetic. Cu alte cuvinte, practic orice se potriveste in aceasta situatie, asa ca puteti opta pentru o varianta mai ieftina.
La uleiul cu vascozitate mai mare, mai ales atunci cand conduceti autovehiculul la temperaturi scazute, ar trebui sa alegeti un filtru de ulei de calitate pentru a rezista cerintelor crescute de filtrare.
Acest lucru se datoreaza faptului ca uleiul nu trece prin filtrul de ulei la fel de usor si se uzeaza mai repede. In acest caz, este o alegere mai buna un filtru de inalta performanta cu un mediu sintetic mai puternic (spre deosebire de hartia pliata).
Unele vehicule se afla intr-o clasa aparte, cum ar fi masinile de curse. Daca sunteti norocosul proprietar al unui McLaren 650 sau Lamborghini Aventador, de exemplu, autovehiculul dumneavoastra are nevoi speciale atunci cand vine vorba despre vascozitatea corecta a uleiului si filtrul de ulei pentru a functiona la capacitate optima. Astfel de autovehicule necesita, de obicei, un ulei cu vascozitate mai redusa sau mai subtire si filtre sport speciale.
Asadar, cu cat vascozitatea uleiului este mai redusa, cu atat este mai recomandata evaluarea filtrului de ulei si viceversa. Consultati manualul de utilizare al autovehiculului sau camionului pentru vascozitatea recomandata, apoi alegeti filtrul de ulei potrivit situatiei.
Citeste si despre: totul despre filtrul de particule
Sursa foto: machinerylubrication.com, digitaltrends.com
Uleiul de motor nu trebuie sa fie niciodata in filtrul de aer. In functie de modul cum a ajuns acolo, pot fi necesare reparatii majore sau minore.
Motoarele mai vechi si motoarele cu kilometraj mare au o toleranta mai scazuta, de aceea e nevoie de schimbarea uleiului mai des.
Se spune ca toate motoarele "papa" ulei, chiar si atunci cand sunt in stare buna, insa rata la care o fac, variaza totusi.
Cele mai multe masini care ajung intr-un service auto, au nevoie de efectuarea schimbului de ulei si a filtrelor.
Presiunea uleiului este forta care actioneaza impotriva unui volum de ulei pompat prin circuitul de lubrifiere al motorului.
In cazul in care masina dumneavoastra se confrunta cu o presiune ridicata a uleiului, cu siguranta trebuie sa remediati in cel mai scurt timp problema.
Uleiul este un lichid esential in motorul masinii dumneavoastra. Uleiul de motor lubrifiaza piesele motorului si impiedica supraincalzirea.
Mai multe detalii despre ce ulei trebuie sa folositi veti gasi in manualul masinii. Producatorii va vor spune detaliat ce ulei sa folositi, inclusiv in perioade reci.
Unii soferi sustin faptul ca motoarele pe benzina consuma mult mai mult ulei ca cele diesel, iar alti soferi sustin exact contrariul.
Cand circula uleiul prin motor, poate aduna gunoaie. Dupa o perioada cele normale aduna gunoaie care scad din eficienta motorului.
Toata lumea are o idee diferita despre cat de des ar trebui schimbat uleiul vehiculului dumneavoastra si ce tip de ulei este cel mai bun pentru vehicul.
Uleiul de motor este sangele motorului masinii tale. Este folosit pentru a lubrifia toate piesele mobile si pentru a evita supraincalzirea componentelor.
Exista mai multe motive din cauza carora martorul de presiune a uleiului se aprinde in bordul masinii.
Cand circula uleiul prin motor, poate aduna reziduri. Dupa o perioada uleiurile normale aduna gunoaie care scad din eficienta motorului.
Unul dintre ingrediente este uleiul de baza sau "base oil" care se gaseste in grasimi lubrifiante, uleiuri de motor si lichide de prelucrare a metalelor.
Cum sa-ti dai seama ca filtrul de ulei pe care vrei sa il cumperi este de calitate?
Fiecare masina are nevoie de schimburi de ulei si de revizii. Uleiul este esential pentru lubrifierea si racirea componentelor metalice ale motorului.
In momentul in care trebuie sa completati lichidul de transmisie, exista posibilitatea sa adaugati mai mult lichid de transmisie decat ar fi necesar.
In acest articol o sa afli ce este filtrul de particule, ce rol are, cand si cum trebuie schimbat, cat costa unul nou si cum se poate regenera DPF-ul.
Solenoidul cu functie variabila a supapei (VVT) este considerat a fi una dintre cele mai importante inovatii ale industriei auto.
Schimbarea uleiului de motor permite o lubrifiere corecta a partilor componente ale acestuia, astfel incat nu se vor supraincalzi.
Super Dura Lube este un amestec de inalta precizie de componente petroliere de inalta tehnologie combinate printr-un proces tehnologic unic.
Masina scoate un ticait cand porneste? Ralanti-ul este dur? Masina accelereaza incet? La motor se aude o bataie?
Chiar daca ai facut anumite greseli in momentul in care ai schimbat uleiul este necesar ca pe viitor sa inveti din acestea si sa eviti sa le repeti.
Sfatul nostru este sa cumparati mereu ulei de inalta calitate pentru a va proteja sistemul hidraulic ( in cazul nostru sistemul de servodirectie).
In timp, filtrul de aer se poate murdari si infunda, iar lipsa aerului poate afecta starea generala de functionare a masinii.
Filtrul de combustibil reprezinta una dintre cele mai importante componente ale sistemului de alimentare cu carburant al masinii.
Conduci linistit si deodata observi ca becul ce tine de sistemul de ulei, din bordul masinii, se aprinde.
Schimbul uleiului reprezinta o manopera extrem de simpla pe care o poti efectua pentru a asigura functionarea corespunzatoare a motorului si o durata de viata extinsa.
Ce poate fi mai nasol decat sa mergi dimineata linistit la masina si sa observi o balta mare de ulei fix sub masina?
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login