Istoria Trabantului perioadei comuniste

Istoria Trabantului perioadei comuniste

Ne aducem cu totii aminte de celebrul Trabant, autoturismul care se gasea pe mai toate drumurile publice ale tarii, in perioada comunista. Acesta a fost fabricat, pentru prima data, in anul 1957, de o fabrica auto din partea de est a Germaniei.

Trabantul sau autoturismul „din carton“ a fost inventat, in anul 1957, reprezentand practic un raspuns al Germaniei de Est la celebrul Volkswagen Beatle, model deosebit de accesibil publicului la acele vremuri.

Trabantul a fost produs, in Germania, pana in anul 1991, la fabrica VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau. In timp, acesta a facut deliciul conducatorilor auto, in conditiile in care beneficia de un design simplu, fiind recunoscut inclusiv pentru usurinta cu care putea fi reparat; reparatiile nu obligau intotdeauna proprietarii la detinerea unui instrumentar special, astfel ca acestia nu apelau foarte des la mecanici.

Potrivit fanatik.ro, „Denumirea Trabantului era companion sau satelit si a fost tradus in limba germana din limba rusa. Numele are legatura cu caroseria autoturismului care era una partial metalica, cu elemente exterioare confectionate dintr-un material denumit Duroplast.

Mai exact, este vorba de un carton presat din bumbac, reciclat si presat la rece. Pentru romanii din perioada comunista Trabantul era cea mai buna optiunea, avea 4 locuri pentru adulti si loc pentru bagaje“.

Automobilul era compact, destul de stabil in viraje, beneficia de frane puternice si era rapid in trafic. Comenzile erau atat de multe incat termenele de asteptare pentru livrare ajungeau la luni, chiar ani.

Primul model Trabant a beneficiat de mai multe variante

Potrivit aceleiasi surse, „Primul Trabant construit de fabrica din Germania a fost P50. Este cunoscut si sub denumirea de Trabant 500, avea un motor racit cu aer, in doi timp si cu 2 cilindrii de 18 CP. Acest model a fost construit in mai multe variante.

A iesit pe portile fabricii in varianta breck, berlina si van, in perioada 1957-1962, si au fost vandute aproximativ 132.000 de exemplare. Durata medie a unui Trabant era de circa 28 de ani, asadar reprezenta o investitie foarte buna.

Acest model a fost un mare succes pana cand s-a lansat pe piata urmatorul tip, Trabantul 500, cu un rezervor de carburant de 20 de litri. Acesta era montat sub capota, langa motor. Din pacate, soferul nu avea un ceas cu indicator de nivel pentru carburant, ci numai o simpla joja.

Ulterior, in anul 1960 masina a fost modernizata si a primit inca 2 cai in plus, avand 20. Ceea ce este uimitor pentru acea vreme este ca toate autovehiculele firmei germane aveau suspensie independenta si tractiune fata“.

Referitor la tractiune, cei de la 4tuning.ro au sesizat faptul ca acest lucru reprezenta o raritate pentru acele vremuri, in conditiile in care autoturismele Volkswagen beneficiau de tractiune spate.

Modelul cel mai cunoscut de Trabant este modelul 601, pornit de la modelul P60 imbunatatit. Masina beneficia de facelift, faruri redesenate, o alta capota, un bord deosebit de interesant si linii placute. Masina ajungea la 650 kg., fiind capabila sa transporte un numar de 5 persoane, inclusiv bagaje.

Iulie 1990 a reprezentat momentul in care a iesit, pe poarta fabricii din Zwickau, ultimul model de Trabant P601, urmand ca, ulterior caderii Zidului Berlinului, germanii sa cumpere autoturisme din zona de vest a Germaniei.

Potrivit wikipedia.org, „(…) fabrica VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau s-a inchis pe data de 30 aprilie 1991. In Zwickau au fost produse in total 3.051.385 de automobile Trabant. La data de 01.01.2001 mai erau, in Germania, inscrise in circulatie 33.726 automobile. In perioada de fabricatie autoturismele erau exportate in fostele tari socialiste, cele mai multe trabanturi fiind exportate in Cehoslovacia, Polonia si Ungaria. In tinuturile unde se vorbea germana autoturismul era numit Trabi (Trabbi)“.

Pretul unui autoturism Trabant

Trabantul mai poate fi vazut foarte rar pe drumurile publice din Romania, acesta existand inca in posesia anumitor colectionari. Istoria a facut ca, in prezent, sa existe adevarati pasionati care au infiintat cluburi ale colectionarilor acestei marci auto.

Cei de la fanatik.ro mentioneaza faptul ca, „un model 601 cu circa 20 de kilometri la bord, in stare perfecta de functionare, o adevarata piesa de muzeu, poate fi achizitionat cu suma de 14.000 de euro.

In schimb, exista si persoane care vand un astfel de autoturism cu aproximativ 3.000 de euro. De asemenea, un Trabant fabricat in anul 1989, cu motor de VW Polo, de 50 cai putere, in stare foarte buna, poate ajunge la pretul de 1.000 euro“.

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Ofiter de Politie a fost prins drogat la volan. Urmeaza procesul de judecata.
Ofiter de Politie a fost prins drogat la volan. Urmeaza procesul de judecata.

In fiecare zi vedem mesaje din partea politiei care ne atentioneaza cu privire la condusul sub influenta bauturilor alcoolice sau...

Autostrada Moldovei a fost castigata aproape in totalitate de un antreprenor roman
Autostrada Moldovei a fost castigata aproape in totalitate de un antreprenor roman

Dorinel Umbrarescu este antreprenorul responsabil pentru 10 din cele 13 loturi care formeaza Autostrada Moldovei. Deoarece a casti...

Max Verstappen a fost desemnat cel mai bun pilot de Formula 1 al anului 2022
Max Verstappen a fost desemnat cel mai bun pilot de Formula 1 al anului 2022

Ce ar fi fost anul 2022 fara Formula 1, adevaratul drog al impatimitilor de viteza? Curse nebune au facut deliciul publicului si i...

I-a fost RIDICAT permisul de conducere PENTRU CA A FOST SURPRINS DE POLITIE DAND FLASH-URI masinii din fata!
I-a fost RIDICAT permisul de conducere PENTRU CA A FOST SURPRINS DE POLITIE DAND FLASH-URI masinii din fata!

SENZATIONAL: I-a fost RIDICAT permisul de conducere PENTRU CA A FOST SURPRINS DE POLITIE DAND FLASH-URI masinii din fata! STII CAN...