De acum vine iarna si temperaturile vor scadea destul de mult sub pragul inghetului, asa ca ar fi bine sa stim cateva chestii destul de importante.
De exemplu suntem foarte siguri ca majoritatea soferilor nu stiu la ce temperatura ingheata combustibilul cu care merge masina lor.
De exemplu daca conduceti o masina care funtioneaza pe benzina atunci trebuie sa va considerati foarte norocosi deoarece in primul rand un motor pe benzina va porni mult mai rapid decat unul pe motorina, mai ales iarna cand temperaturile de afara scad foarte mult. Si in al doilea rand, benzina nu prea ingheata, sau cel putin nu ingheata la temperaturile care se pot atinge natural pe glob.
Dar cei care conduc masini pe motorina sunt mult mai ghinionisti, deoarece motorina la -22 de grade incepe sa fie foarte foarte densa si incepe sa circule din ce in ce mai greu prin conducte.
Problema nu este aici, problema este ca pana la temperatura de -22 de grade, motorina incepe sa fie treptat mai densa si de multe ori incepe sa se cristalizeze in filtrul de motorina, ceea ce duce la o pornire foarte foarte greoaie a motorului, sau porneste cateva secunde dupa care se opreste.
Ca si solutie inginerii de la mariile companii producatoare de masini, s-au gandit sa pozitioneze filtrul de combustibil in asa fel incat dupa ce functioneaza putin timp motorul el sa se incalzeasca si sa nu mai se cristalizeze motorina in acesta. De asemenea acesta este si unul dintre motivele pentru care rezervoarele sunt facute din plastic, pentru ca plasticul izoleaza mai bine si nu lasa motorina sa inghete asa de usor. O alta solutie a fost ca sa echipeze masinile diesel cu un filtru de motorina, preincalzit pentru a preveni cristalizarea motorinei in filtru.
Sfaturile noastre pentru toti soferii pe timpul iernii este sa nu mearga cu putin combustibil in rezervor, fie el benzina sau motorina, sa mergeti cu macar jumatate de rezervor, nu pe rezerva sau cu mai putin de un sfert.
Un alt sfat ar fi acela sa schimbati filtrele la timp si cu unele de calitate, nu de alta dar dupa ce ca combustibilul circula greu prin filtru din cauza temperaturii, ultimul lucru de care aveti nevoie este ca combustibilul sa fie obturat si de un filtru uzat.
De asemenea daca va permiteti ar fi bine sa incercati ca macar pe timp de iarna sa alimentati cu un combustibil mai calitativ, mai aditivat, special conceput pentru vremea rece.
Acei combustibili contin aditivi speciali care ii fac sa nu se mai cristalizeze in filtru sau sa devina mai densa si sa puna probleme la pornirea sau functionarea motoarelor. De asemenea motorul va porni si mai usor cu acesti combustibili, deoarece ei contin si substante speciale pentru a facilita pornirea pe timp de iarna cand temperaturile sunt foarte scazute. Deci daca nu ai facut-o inca, ar fi bine sa-ti faci o programare la un service si sa-i faci o revizie completa si o pregatire pentru iarna.
Sursa foto: goldeagle.com, fifthaveauto.com