E iarna, te grabesti sa deszapezesti masina, intri inghetat inauntru, bagi cheia in contact, rotesti si nu se intampla nimic. Masina nu vrea sa porneasca. Cred ca ni s-a intamplat fiecaruia cel putin o data in viata.
Nu e nimic mai urat decat sa te grabesti undeva si masina sa nu mai porneasca. Dar oare care este problema?
Atunci cand masina nu mai porneste poate avea bateria moarta, alternatorul sau demarorul defect.
Baterie moarta
De obicei bateriile tin 3-5 ani, si de multe ori, in cazuri ca mai sus, de vina este bateria. Fara o baterie complet incarcata demarorul nu va putea porni masina. Care sunt semnele unei baterii defecte?
- masina nu porneste;
- demarorul incearca sa invarta arborele cotit, insa nu are suficienta putere;
- sunete ciudate cand incerci sa pornesti masina;
- bordul se aprinde cateva secunde si dupa se stinge sau palpaie tot timpul cat incerci sa pornesti masina;
- ai pornit masina de cateva ori ajutat de un prieten, ori impinsa ori cu cabluri si de fiecare data cand incerci sa o repornesti, masina nu mai porneste.
O baterie defecta ar fi cea mai ieftina piesa de inlocuit in acest caz si scapi si cu cheltuiala mica.
Alternator defect
Alternatorul este piesa responsabila cu incarcarea bateriei in timp ce masina merge. El este actionat de cureaua de accesorii si are o durata de viata de 8-12 ani. Care sunt semnele unui alternator care a ajuns la capatul vietii?
- scartait in mers sau la pornire;
- intensitate mai scazuta a farurilor sau a instrumentelor de bord;
- poate aparea un martor luminos in bord sub forma de baterie;
- miroase a ars, alternatorul se poate bloca si cureaua tot va incerca sa il invarta, fiind blocat, cureaua doar se va freca de capatul de actionare al alternatorului;
- motorul moare in mers.
Sursa foto: dummies.com