Metode reale de a economisi carburant

Metode reale de a economisi carburant

Cred ca este cea mai intalnita intrebare in Romania cand doua persoane vorbesc despre o masina : "Cat consuma?". Detin o masina sport si eu am auzit intrebarea asta de la fiecare persoana care vede masina mea pentru prima oara.

Daca tot este atat de important acest consum, am zis sa facem un articol despre cum putem sa facem masina sa consume mai putin.

Daca te afli la semafor, multi experti spun ca este mai bine sa opresti masina decat sa stai cu ea la ralanti. Studiile arata ca daca motorul sta la ralanti peste 10 secunde consuma mai mult carburant decat daca ar fi oprit si repornit cand semaforul se face verde si poti pleca.

Citeste si despre: sfaturi pentru a realiza o economie de carburant

Multe masini din ziua de astazi vin dotate cu tehnologie start-stop care opreste motorul de fiecare data cand vitezometrul ajunge la 0 km/h, ceea ce ne confirma ca oprirea motorului la semafor este o idee buna. Revenind la ralanti, multi lasam iarna masina sa se incalzeasca, inainte de a pleca cu ea.

Aceasta metoda este gresita pentru ca motorul se incalzeste mult mai repede in mers. Porneste masina, las-o cateva secunde pana scade turatia la 800 rpm si dupa poti pleca. O sa vezi ca motorul se incalzeste mult mai repede si pe langa asta economisesti timp si bani.

Nu mai pune tot felul de accesorii neomologate pe masina, care schimba aerodinamica. Daca alegi sa mergi cu biciclete pe plafon sau cu portbagaj exterior trebuie sa stii ca masina va consuma mult mai mult, motorul va trebui sa munceasca mai mult acum pentru a compensa suprafata noua in contact cu aerul.

Mergi cu masina in limitele legale. Daca mergi cu 80 in oras si 140 in afara vei consuma mult mai mult decat daca mergi normal. Expertii spun ca cifrele declarate de constructor pentru consumul masinii sunt pentru viteze intre 60 si 94 km/h.

Daca mergi cu 120 km/h constant in afara localitatii masina va consuma cu 10-15% mai mult decat cifrele oficiale.

Nu conduce haotic, este inutil sa pleci in tromba dintr-un semafor in altul. De multe ori mi s-a intamplat sa fiu primul la semafor, sa il vad pe urmatorul in 500 de metri in fata mea, sa plec ca din pusca si sa ajung sa stau la rosu in timp ce ceilalti participanti la trafic incep sa apara unul cate unul in spatele meu.

Pur si simplu “am ars gazul degeaba”. Pe langa asta tocesti anvelopele masinii, fortezi franele si consumi probabil benzina cat ai fi consumat pe 5 distante asemanatoare daca ai fi mers normal.

Citeste si despre: cum sa faci o economie de combustibil

Cateva tehnici extreme pe care eu nu le-as incerca: mergi cu 90-100 km/h, stai in spatele camioanelor pentru a reduce frecarea cu aerul, oprirea aerului conditionat si ridicarea geamurilor chiar daca afara mori de cald, oprirea motorului la fiecare stop, cresterea presiunii in roti pentru a micsora pata de contact cu solul, oprirea motorului in mers sau in pante.

Nu le recomand, practicile astea erau bune cand pe strada toata lumea mergea cu 80 km/h in afara, cand vedeai o masina din km in km si cand toata lumea avea Dacia 1310. Practicile de mai sus sunt periculoase si nu merita incercate pentru o economie de cativa lei.

Pentru 30 de lei economisiti pe o distanta de 200-300 de km va puteti trezi cu un pneu de tir in parbriz sau puteti ajunge cu masina pe camp cand decideti sa opriti motorul in panta ca sa nu consumati.

Daca vreti ca masina sa nu consume deloc cand sunteti intr-o vale, lasati masina intr-o treapta de viteza si nu mai tineti piciorul pe pedala de acceleratie, in momentul asta masina are consum 0.

Daca alegeti sa o scoateti pe liber consuma mai mult, pentru ca motorul trebuie sa actioneze ca un generator in acest moment si benzina intra pentru a tine motorul la ralanti.

Nu tine greutati inutile in portbagaj. Nu are rost sa umblii dupa tine tot timpul cu 5 litri de lichid de parbriz ca poate ramai fara ( gasesti de oriunde sa cumperi ) si nu are rost sa tii o bormasina de 30 de kg in portbagaj ca a trebui sa dai acum 3 saptamani doua gauri la casa parintilor.

Citeste si despre: BMW Seria 3 E90 (2004-2013) pareri si probleme comune

 

Lasa in portbagaj doar ce este strict necesar.

Asigura-te ca faci toate reviziile la timp si ca toate functioneaza ca pe roate. Un filtru de aer infundat poate sa faca masina sa consume aproape dublu, deci asigura-te ca masina este in stare perfecta de functionare.

Verifica presiunea din pneuri si asigura-te ca tot timpul este in parametri optimi. Daca nu stii care este presiunea corecta, verifica manualul masinii sau o sa ai o inscriptie pe stapul masinii, atunci cand deschizi usa de la sofer. Un pneu prea umflat sau dezumflat va creste consumul masinii dar poate aduce si alte pericole cu el.

Investeste intr-o masina electrica!

Condu mai putin, daca alegi sa te duci cu masina 200 de metri pana la magazin nu meriti sa faci economie de carburant.

Citeste si despre: azot sau aer in anvelope

Sursa foto: knowledge.wharton.upenn.edu, buickgmcofmahwah.com, autoevolution.com, universal-tyres.co.uk

Articole similare
Metode prin care poti repara un rezervor de combustibil

Metode prin care poti repara un rezervor de combustibil

Una dintre cele mai dese cauze care pot duce la fisurarea rezervorului este ca acesta a intrat in contact cu un obiect ascutit, pietre de exemplu.

8 lucruri care cresc consumul de carburant

8 lucruri care cresc consumul de carburant

Consumul ridicat al combustibilului are mai multe cauze si din pacate se simte asupra buzunarului nostru deoarece trebuie sa alimentam mai des decat de obicei.

Cinci metode eficiente de a va proteja impotriva furtului auto

Cinci metode eficiente de a va proteja impotriva furtului auto

Ca posesori de autovehicul, ar trebui sa fiti deosebit de atent cu privire la evitarea situatiilor in care autoturismul va poate fi furat.

Cum poti sa economisesti bani cand vine vorba de carburant?

Cum poti sa economisesti bani cand vine vorba de carburant?

Cum sa faci masina sa consume mai putin? Aici gasesti 5 sfaturi utile pentru economie de combustibil.

Economie carburant: sfaturi utile

Economie carburant: sfaturi utile

Cateva sfaturi simple despre cum sa platesti mai putin bani la pompa de combustibil, sfaturi care te pot ajuta sa reduci consumul masinii.

Tu cu ce combustibil alimentezi?

Tu cu ce combustibil alimentezi?

In articol gasiti diferenta dintre benzina si diesel, dar si intre diferitele cifre octanice si cetanice. Iti spunem ce sa alegi, benzina sau diesel.

Intretinerea la domiciliu a autoturismului

Intretinerea la domiciliu a autoturismului

Daca doresti ca masina sa functioneze in conditii optime pentru o perioada cat mai lunga este bine sa cunosti cateva metode pentru a economisi bani.

Faruri matuite? 3 metode cum sa le cureti acasa

Faruri matuite? 3 metode cum sa le cureti acasa

Cum sa cureti farurile matuite folosind pasta de dinti? Cum sa le cureti folosind detergent de geamuri si polish auto?

De ce sa nu circuli cu putin carburant in rezervor

De ce sa nu circuli cu putin carburant in rezervor

In cazul in care circuli cu masina ta chiar si cand aceasta iti da de inteles ca nu prea mai ai combustibil, pot aparea probleme destul de grave.

Cat ar costa litrul de carburant daca statul nu ar pune accize?

Cat ar costa litrul de carburant daca statul nu ar pune accize?

60% din pretul carburantului reprezinta taxe si accize si restul de 40% ajunge la marile benzinarii care la randul lor trebuie sa platesca sa achizitioneze petrolul crud.

Ce inseamna autonomia unui vehicul?

Ce inseamna autonomia unui vehicul?

Autonomia unui vehicul este distanta calculata pe care acesta o poate parcurge folosind cantitatea de combustibil ramasa in rezervor.

11 modalitati de a reduce consumul de combustibil

11 modalitati de a reduce consumul de combustibil

Modalitati prin care puteti sa minimizati consumul de combustibil al masinii. Speram ca le veti pune in aplicare si se vor dovedi a fi de ajutor pe viitor.

ECU: Unitatea de comanda a motorului

ECU: Unitatea de comanda a motorului

Totul despre ECU, ce se intampla daca este defect, unde il gasesti, cum aflii ce erori are si cand trebuie si cum poti sa il inlocuiesti.

Sfaturi pentru a realiza o economie de combustibil

Sfaturi pentru a realiza o economie de combustibil

Costurile detinerii, dar si intretinerii unui autovehicul pot ajunge destul de ridicate in ziua de azi ca urmare a cresterii costurilor combustibilului.

Cat de des trebuie spalata masina?

Cat de des trebuie spalata masina?

Daca nu va spalati masina in mod regulat, acesti contaminati ar putea diminua vopseaua si aspectul general al vehiculului.

Durata de viata a bujiilor normale

Durata de viata a bujiilor normale

Din pacate bujiile, cu timpul, se uzeaza si necesita inlocuirea. In acest articol vom vorbi despre durata de viata a bujiilor si despre ce provoaca uzura lor.

Sapte modalitati inedite de a-ti pastra masina in cea mai buna forma

Sapte modalitati inedite de a-ti pastra masina in cea mai buna forma

Aceste sapte modalitati inedite te vor ajuta sa te bucuri de o experienta de condus mai buna si mult mai placuta.

Cele mai cunoscute mituri legate de economia de combustibil

Cele mai cunoscute mituri legate de economia de combustibil

n continuare va prezentam cele mai cunoscute 8 metode presupuse de a face economie de combustibil si va oferim detalii cu privire la eficienta acestora.

5 modalitati de a preveni aparitia de vibratii la nivelul motorului

5 modalitati de a preveni aparitia de vibratii la nivelul motorului

Pentru a reduce vibratiile de la nivelul motorului este necesar ca in primul rand sa cunosti cauza care a determinat aparitia acestei probleme.

Sfaturi de urmat inainte de a pleca la un drum lung

Sfaturi de urmat inainte de a pleca la un drum lung

In continuare va vom prezenta 10 sfaturi de care sa tineti cont inainte de a pleca cu masina la un drum lung.

De ce nu treci testul de emisii la ITP

De ce nu treci testul de emisii la ITP

Ca in cazul oricarui alt test, exista standarde specifice pe care trebuie sa le treaca toate automobilele pentru a se deplasa pe strazi.

Cinci modalitati de a va repara singur zonele infundate sau zgariate ale masinii

Cinci modalitati de a va repara singur zonele infundate sau zgariate ale masinii

In cazul in care deformarea are dimensiuni mari puteti achizitiona un sistem de tractiune pentru zonele deformate care va presupune perforarea caroseriei.

Sfaturi de prevenire a accidentelor

Sfaturi de prevenire a accidentelor

Pentru a evita implicarea intr-un accident auto, ar trebui sa intelegeti care sunt cauzele principale ale accidentelor auto.

Supapa de control a rapelului de frana

Supapa de control a rapelului de frana

Daca aveti bule de aer in conductele de frana din cauza supapei de control, puteti simti ca pedala de frana este ca un burete.

Durata de viata a bateriei masinii

Durata de viata a bateriei masinii

Exista o serie de factori care va pot afecta bateria masinii, inclusiv umiditatea, temperatura si alti factori de mediu.

Functionarea incorecta a pompei de ulei

Functionarea incorecta a pompei de ulei

Aceasta componenta are un rol deosebit de important in functionarea corecta a motorului, dar mai ales in performanta stabilita.

Sistemul de detectare a unghiurilor moarte

Sistemul de detectare a unghiurilor moarte

Acum exista un sistem care se numeste tehnologie de detectare a unghiurilor moarte (blind spot detection - BSD), care este in dotarea vehiculelor noi.

Semne ca masina necesita revizie si schimb de ulei

Semne ca masina necesita revizie si schimb de ulei

Fiecare masina are nevoie de schimburi de ulei si de revizii. Uleiul este esential pentru lubrifierea si racirea componentelor metalice ale motorului.

Supapa de retinere a pompei de servofrana defecta?

Supapa de retinere a pompei de servofrana defecta?

Supapa de retinere a pompei de servofrana este importanta pentru sistemul de franare si actioneaza ca o componenta de siguranta.

Despre dispozitivul de pretensionare a centurii de siguranta

Despre dispozitivul de pretensionare a centurii de siguranta

Va trebui sa inlocuiti dispozitivul de pretensionare a centurii de fiecare data cand suferiti un accident. Nu va faceti griji, acesta nu este scump.